Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro úspěšné podnikání jsou klíčové zkušenosti, shodují se podnikatelé

aktualizováno 
Úspěšný podnikatel musí mít vizi, vášeň a zaujetí pro věc. Pro úspěch v podnikání jsou ale nejklíčovější životní zkušenosti. Toto překvapivé zjištění přinesl celosvětový průzkum a pohovory s úspěšnými podnikateli.
Pro svou kariéru čerpají úspěšní podnikatelé z předchozích zkušeností. Ilustrační snímek

Pro svou kariéru čerpají úspěšní podnikatelé z předchozích zkušeností. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Průzkum ukázal i jiné zajímavé výsledky. Například 45 procent respondentů začalo podnikat až po třicítce a téměř 60 procent podnikatelů byli v minulosti zaměstnanci jiných společností, 33 procent považuje právě tyto zkušenosti za klíčové pro podnikatelský úspěch.

"Výsledky průzkumu boří zažitý stereotyp, že každý úspěšný podnikatel začíná s podnikáním, aniž dokončí vysokou školu a má nějaké pracovní zkušenosti," uvedla vedoucí partnerka Ernst & Young v ČR Magdalena Souček.

O průzkumu

Společnost Ernst & Young v průzkumu oslovila 685 podnikatelů z celého světa a provedla detailní pohovory s vítězi národních kol celosvětové soutěže Podnikatel roku.

Na otázku, z čeho pro svou podnikatelskou kariéru čerpali největší poučení, odpověděla třetina oslovených podnikatelů, že to byly jejich zkušenosti z předchozího pracovního poměru, tři z deseti uvedli vysokoškolské vzdělání a čtvrtina procent mentora.

"Podnikatelé z celého světa se shodli na tom, že pro úspěšného podnikatele jsou dnes jeho rané podnikatelské zkušenosti, kulturní zázemí a vnější prostředí stejně důležité jako jeho charakterové vlastnosti. Zdá se, že pro formování podnikatelského způsobu myšlení je důležitější to, čím člověk v životě projde, než to, s čím se narodil," upozornila Souček.

Jeden podnik nestačí

Mezi tři nejdůležitější vlastnosti úspěšného podnikatele patří podle tří čtvrtin oslovených vize, vášeň, zaujetí pro věc (73 procent) a tah na branku (64 procent). Čestnost, novátorství, schopnost jít do rizika či odolnost patří mezi další vlastnosti podnikatele, který se chce prosadit a mít úspěch. 

Naproti tomu podnikatelů, kteří uvedli flexibilitu (33 procent), důraz na kvalitu (18 procent) nebo loajalitu (14 procent), bylo podstatně méně.

Většina podnikatelů se zdaleka nespokojí jen s jedním podnikem. Tři pětiny z nich založily minimálně tři společnosti, pětina minimálně šest, desetina uvádí dokonce více než deset nově založených společností. To však neznamená, že při založení nové společnosti tu předchozí úplně opustí. Necelá polovina oslovených podnikatelů zmínila, že si ponechali obchodní podíl v každém z předchozích podniků.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Co si Češi závidí a co by chtěli mít jisté. Zapojte se do ankety

Ilustrační snímek

O Češích se říká, že jsou závistiví. Ale je česká závist stále tak silná, že se nám nedaří vymanit z klubka intrik,...

Vánoční brigáda za dvě stovky na hodinu? Letos nic neobvyklého

Ilustrační snímek

Kdo si letos najde vánoční brigádu, slušně si vydělá. Nabídka práce je mimořádně široká, naopak počet zájemců...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz