Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chyby zaměstnavatelů: nechválí, nemotivují a nedodržují dohody

aktualizováno 
Stejně jako by si zaměstnanec měl včas uvědomit, kdy už ho práce nenaplňuje, nebaví a je čas na změnu, tak by měl nadřízený včas poznat, kde udělal chybu. Jaké jsou nejčastější důvody odchodu zaměstnanců?

Chybou, kterou někteří manažeři stále dělají, je, že nechválí své podřízené. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Už ve zkušební době mohou zaměstnanci poznat, do jaké firmy nastoupili. Jestli do té, která se o své pracovníky stará a myslí na ně, nebo do té, která se řídí jen myšlenkou, že kárat je správné.

Varovným signálem může být pro nového zaměstnance nedodržení slibů. Při pohovoru domluvená školení, komunikace spojená se zpětnou vazbou o prvních krocích v nové pozici, nabídnutý plat, bonusy nebo využití cizích jazyků se už po pár týdnech mohou ukázat jako plané sliby.

Buď si člověk zvykne na nové požadavky, nebo je nezvládne. Ve druhém případě je lepší sáhnout po změně, zvláště pokud je ještě ve zkušební době.

Může se hodit

Najděte si práci, která Vás bude bavit na jobDNES.cz.

Zaujměte potenciálního zaměstnavatele. Vygenerujte si zdarma životopis na jobDNES.cz

Chybou, kterou stále řada manažerů v dnešní době dělá, je absence pochvaly za dobře odvedenou práci a pravidelná zpětná vazba. Na to by si měli dát nadřízení pozor. Setkáváme se s tím, že řada pracovníků přistupuje k podřízeným tak, že chválit je zbytečné, důležitější je kárat. Ale to je špatně.

Nadřízení by také měli vědět, že každé snižovaní benefitů a odměn, snižování stavů a následný tlak na zvýšení pracovního výkonu ostatních zaměstnanců a s tím spojený stres vedou k tomu, že pracovník může začít přemýšlet o jiné práci. A může jim tak odejít specialista, kterého budou jen těžko nahrazovat.

Dbejte na to, aby zaměstnanci mohli ve firmě růst

Někdy vysílá špatné signály také vysoká fluktuace ve společnosti, případně odchod dobrých kamarádů do jiné firmy. V takových případech je vysoká pravděpodobnost, že si manažer vezme svůj tým s sebou na nové působiště. Neblahý vliv na pracovní nasazení mívá také stereotyp, ztráta motivace, omezená možnost růstu a absence dalšího vzdělávání.

Samozřejmým signálem pro změnu z obou stran může být změna náplně práce a pracovního prostředí v souvislosti se změnami na trhu. Nebo nástup nového nadřízeného či změna vlastníka společnosti.

Přitom stačí, když firma nespokojeného pracovníka osloví a ten dostane chuť na změnu. Svou roli sehrávají i důvody, které nadřízení ovlivnit nemohou. Patří sem založení rodiny a zvýšený zájem trávit s ní čas. To se týká zejména pozic spojených s cestováním.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Další z rubriky

Naše práce je dřina, uchazeče to odrazuje, říká pekař

Meduna

Je brzy ráno, stojím v pekárně čakovického hypermarketu Globus a vypadám jak šmoula. Na sobě mám bílý ochranný hábit a...

Poradna: jaké jsou záludnosti zkušební doby v novém zaměstnání

Ilustrační snímek

Cílem zkušební doby je, aby se zaměstnavatel a nový zaměstnanec lépe poznali a rozhodli se, zda chtějí ve spolupráci...

Zábavné školení pomáhá udržet zaměstnance. Začal s nimi časopis Playboy

Ilustrační snímek

Firmy se snaží udržet zaměstnance jak se dá. V době minimální nezaměstnanosti totiž těžko hledají náhradu za ty, kteří...

Další nabídka

Kurzy.cz

Co pošle bitcoin do stratosféry?
Co pošle bitcoin do stratosféry?

Kdo dnes neinvestuje do bitcoinu nebo jiné kryptoměny, jako kdyby nebyl. Ne každý chce investovat do něčeho, čemu neroz... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.