Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prodejce pojištění musí přesvědčit

Oslovit lidi, jednat s nimi, ale především je umět přesvědčit, že zrovna to které pojištění je pro ně to nejlepší, co si mohou vybrat, je základem práce těch, kteří nabízejí a prodávají pojistky.
Oslovit lidi, jednat s nimi, ale především je umět přesvědčit, že zrovna to které pojištění je pro ně to nejlepší, co si mohou vybrat, je základem práce těch, kteří nabízejí a prodávají pojistky. Je k tomu samozřejmě nezbytný příjemný vzhled a důvěryhodné vystupování.

Pojišťovací poradci a prodejci pracují ve většině případů externě a mají vlastní živnostenský list. Výše jejich výdělku závisí na počtu prodaných pojistek. Nejvýhodnější je uzavírání životního pojištění. Naproti tomu pojistka, například domácnosti nebo rekreačního objektu, tak výnosná není. V dnešní době si lze pojistit téměř cokoliv. Vyznat se v záplavě produktů, které pojišťovny nabízejí, a pomoci při výběru toho nejvhodnějšího pro potřeby klientů by měli pojišťovací makléři. Ti mohou na základě svých znalostí, zkušeností a nabídky pojišťoven doporučit druh pojištění podle požadavků zákazníka (například úrazové, cestovní, majetku, odpovědnosti za škodu, stipendijní, životní, důchodové nebo stavební) a navrhnout výši pojištění. "Ten, který pojištění nabízí a sjednává, musí být schopen od klienta zjistit přesné informace o jeho finančních poměrech a nabízet výši platby podle jeho možností," uvádí Jana Petrulková, pojišťovací makléřka z Benešova. "Je třeba nabídnout takový produkt, který klient bude schopen po celou dobu trvání pojištění platit. To někdy může být i několik desítek let."

Mít obchodního ducha

"Všichni naši obchodní zástupci, to znamená ti, kteří produkty pojišťovny nabízejí klientům, procházejí několika školeními," říká Dana Němcová z Generali pojišťovny v Praze. Školení jsou většinou několikatýdenní a hradí je samy pojišťovny. "Před několika lety jsem se na mateřské dovolené rozmýšlela, co budu dělat dál. Mám střední ekonomickou školu a nechtěla jsem být celý den v kanceláři. Odpověděla jsem na inzerát pojišťovny Generali a přihlásila se na místo obchodního zástupce - prodejce," svěřuje se Milada Gazarová z Prahy. "Absolvovali jsme asi třítýdenní školení, kde nás učili základy komunikace s klientem. Obsahovalo to i psychologické triky a metody, jak přesvědčivěji působit. Jak mimo jiné předestřít zákazníkovi příklady rodinných neštěstí z praxe, kdy po úmrtí živitele rodiny zůstává rodina bez zajištění. Získali jsme přehled o nabídce pojišťovny a naučili se vypočítat výši pojistného, psát a uzavírat smlouvy. Práci jsem po nějaké době opustila. I když jsem zpočátku viděla v této práci smysl, bylo mi pak proti mysli přesvědčovat lidi a "tahat" z nich peníze." Podle slov odborníků právě tento přístup byl základem jejího neúspěchu. "Lidé, kteří pro nás pracují, musí mít schopnost navázat vztah k lidem, které pojišťují, a starat se o ně. Uzavřít pojistku pro nás neznamená pouze zinkasovat peníze. Naši klienti jsou pravidelně kontaktováni svým poradcem (prodejcem) a seznamováni s výsledky hospodaření firmy - se zhodnocováním jejich vkladů," líčí Jiří Gibián z Nationale Nederlanden v Praze.

Vzdělání a věk

Pojišťovny většinou nemají žádné speciální požadavky na vzdělání. Stačí střední škola, ideální je vysoká škola ekonomického nebo právnického zaměření. Výjimkou v této profesi však nejsou ani učitelé, technici či zdravotníci. Zvláštní požadavky společnosti nekladou ani na věk. Podle zkušeností však bývá důvěryhodnější člověk starší pětadvaceti let, ale není to podmínkou. Začít se dá kdykoli, záleží především na schopnostech zájemce. "Pro nás je důležité, jak umí náš zástupce jednat s lidmi a dokáže-li je získat na svou stranu. Musí umět vysvětlit klientům výhody pojištění a vyznat se perfektně nejen v naší nabídce. Měl by mít informace o produktech ostatních konkurenčních podniků," posuzuje Jiří Král z České pojišťovny v Plzni. "Většina našich prodejců má středoškolské vzdělání." Pro úspěšného prodejce je důležité umět oslovit lidi, vysvětlit jim, proč je pro ně pojištění výhodné a vystihnout to, co potřebují. Podle Jiřího Gibiána je klíčový problém umět oslovit a přesvědčit lidi, kteří si myslí, že nic nepotřebují. Těch, kteří pojišťovnu vyhledají a pojištění požadují sami, je podle něj minimum. Pro sjednávání pojistek v zahraničních firmách je výhodou znalost cizího jazyka. "Při své profesi porodní asistentky jsem si dodělala vysokou školu pro vedoucí zdravotní sestry. Na mateřské jsem přijala nabídku zkusit práci pro známou pojišťovnu. Svým klientům nabízím, podle mého, velmi výhodné produkty. Práce je to nárazová a poměrně náročná, ale vše záleží jenom na mně a mohu si ji organizovat, jak potřebuji. Mám dost času na rodinu i dítě. V nemocnici bych navíc měla nepoměrně nižší příjem," uvažuje Alice Pavlíčková z Nationale Nederlanden.

Lze pracovat pro více pojišťoven

Pojišťovací prodejce může pracovat pro jeden pojišťovací ústav nabízet výhradně jeho produkty. Existují však i firmy, které vyhodnocují současnou nabídku pojistek dostupných na na našem trhu a ty nejkvalitnější pak nabízejí svým klientům. "Abych mohla lidem nabídnout to nejlepší, musím se neustále školit a doplňovat si informace," říká Olga Rážová, finanční poradce z Prahy.

Co patří k práci pojišťovacího makléře

* obchodní talent
* chuť do práce
* aktivita
* umění přesvědčit
* komunikativnost (schopnost oslovit, jednat s lidmi, naslouchat)
* důvěryhodné vystupování
* příjemný vzhled, upravenost
* přizpůsobivost
* mobilita

Některé firmy požadují:

* středoškolské vzdělání
* znalost práce s počítači
* věk nad 25 let
* znalost cizího jazyka

Autor:
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...