„Strávím v kanceláři hodně času. Musím vytvořit příjemnou atmosféru nejen klientům, ale i sobě,“ reaguje realitní makléřka Šárka Holmanová.
Nejvíce času stráví telefonováním
Každý makléř hodně telefonuje a většinou času je v terénu. Ani čas věnovaný internetu není ztracený. U počítače stráví 20 až 30 procent své pracovní doby. „U nás máme vyškolené makléře, kteří vyhledávají nabídky podle zadání klienta,“ popisuje Holmanová. Když přijde zákazník s požadavkem na hnědý dům s věžičkou, hledají, dokud takový nenajdou.
Prohlídky nemovitostí tvoří základ práce
A je jedno, zda jde o konkrétní dům, byt, pozemky nebo třeba o zámek. Právě ty posledně jmenované Holmanová doporučuje svým stálým klientům jako investici. Délka prohlídky může trvat patnáct minut, ale klidně i dvě hodiny. Záleží to na typu nemovitosti i kupce samého.
Nemovitosti před prodejem si Šárka Holmanová připravuje sama: „Když jsem například prodávala stylový vesnický dům, rozpekla jsem v peci hotový koláč, který provoněl celý dům. Klient byl velmi mile překvapen - a obchod se zdařil.“
Ve firmě se Holmanové osvědčil tento postup: během týdne makléř dělá prohlídky nemovitostí a vkládá informace na webové stránky, o víkendu pak v týmech vyjíždějí vyhledávat zajímavé pozemky a lokality.
Z webových stránek se dá hodně vyčíst i o firmě
Systém, který používají realitní kanceláře v Česku, je podle Holmanové dost podobný. Především inzerují v tištěných médiích a na webových stránkách, například na www. realcity.cz nebo www.reality.cz. Nejjasněji se proto realitní kancelář odliší od ostatních profilem svých webových stránek, kde se firma může představit ve svém duchu bez omezení. O kvalitě kanceláře podle jejích slov svědčí, když člověk na jejich webu najde kromě kontaktů a katalogu nabízených nemovitostí také seznam realizovaných projektů nebo reference zákazníků.
Obchodních loupeží se neúčastní, nevyplatí se to
Co se týče poměrně běžné praxe přetahování klientů, má makléřka jasný názor: „Obchodních loupeží nemovitostí se neúčastníme. Solidní, podle mých zkušeností spíše ty menší realitní kanceláře to nedělají.“ Stavějí na tom, že dlouhodobější úspěch se dá budovat pouze na vzájemné důvěře a kvalitním servisu.
Co je na práci realitního makléře nejzábavnější?
„Podílíte se na vytváření nového životního prostoru, a to je trochu i mystická činnost,“ vypráví Šárka Holmanová. Za dobrý obchod považuje ten, kdy jsou všichni spokojeni.
Důkazem je, že ji takoví klienti i za několik let doporučí někomu jinému. Za nejdůležitější naopak nepovažuje zakázku za nejvyšší provizi - mimochodem ta nejvyšší, jakou obdržela, byla 2,2 milionu korun. „Pro mě je každý obchod důležitý,“ uzavírá realitní makléřka Šárka Holmanová.
Jak pracuje realitní makléřka
-
Pracovní den
Dopoledne trávím v kanceláři, sjednávám schůzky s klienty a zadávám grafické podklady na internet. Odpoledne chodím na prohlídky nemovitostí. Nejčastěji prodávám domy a byty v Praze. -
Spokojenost s příjmem
Působím v realitách už osm let. S příjmy jsem celkem spokojená, ale vždycky to může být lepší. Je to trochu i otázka štěstí. -
Vzdělání
Vysokou školu jsem nedokončila. Pracuji už od 17 let. Ovládám plynně angličtinu, domluvím se i rusky a nizozemsky. -
Dovolená a relaxace
Jako pracující matka vím, že odpočinek je nesmírně důležitý pro náročnou práci. Mou velkou zálibou je cestování, jemuž věnuji velkou část svých příjmů.