Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojem je důležitý

  11:00aktualizováno  11:00
Při výběrovém řízení zaměstnanců, na obchodní schůzce, při jednání s novým zákazníkem, zkrátka vždy, když se setkají partneři, kteří spolu komunikují poprvé, je důležitý první dojem. Jakým způsobem si jej vlastně vytváříme?

 Tuto situaci ukazuje graf, na kterém je zobrazen vliv prvního dojmu (sloupce nahoře). Zde je velice dobře vidět, že na první dojem působí především prvky verbální, respektive neverbální komunikace, styl a způsob, jakým se lidé vyjadřují.

Samozřejmě, že při pohovoru nebo jednání nejde pouze o první dojem, ale pokud někdo chce dosáhnout svého cíle, musí zaujmout druhou stranu hned od počátku. Říká se, že 80 procent úspěchu je v přípravě. Je však vhodné dodat, že to musí být příprava kvalitní. Vraťme se zpět k našemu grafu. Sloupce dole ukazují, jakým způsobem se většina lidí připravuje na jednání, pohovor nebo podobnou komunikaci.

Statistika ukazuje, že lidé věnují více než 60 procent své přípravy faktoru, který ovlivňuje pozitivní výsledek jednání nebo pohovoru nejméně. Jednoduše řečeno ­ mnoho práce, a pro nic. Lidé se soustředí na produkt, vlastní znalosti, na výsledky a přitom jim uniká způsob, jakým se vyjadřují, i to, jak vypadají. Velice málo se zabývají stylem podání své "nabídky". Součástí dobré přípravy je rozhodně také analýza charakteru člověka, se kterým se chystá dotyčná osoba vyjednávat. Je třeba zjistit, co je mu milé, jakým způsobem komunikuje, a podobně. Pravda, ne vždy se takové informace dají získat předem, ale ruku na srdce: snaží se každý z nás v takovém případě zjistit něco o své protistraně na jednání, aby pak přizpůsobil svůj styl chování? Nebo se raději soustředí pouze na kvalitu svého "produktu" a skutečný zájem o partnera v jednání jde stranou?

příště: Image, který je vidět

Vliv prvního dojmu

Obsah prezentace 7 %
Styl komunikace 38 %
Osobní vzhled 55 %

Chybná příprava na jednání

Obsah prezentace 60 %
Styl komunikace 30 %
Osobní vzhled 10 %

Zdroj: MPSV

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Srovnání generací: V čem jsou dnes mladí lidé jiní?

Zatímco generace X byla ráda, že má nějaké slušné zaměstnání, ta následující toužila hlavně po vysoké mzdě a kariérním postupu, pro což byla ochotná sedět v...  celý článek

Ilustrační snímek
Zajímavá povolání: disciplína je základ, říká profesionální sázkař

Můžou pracovat z domova, a přitom si za pár minut vydělat statisíce. Ale taky zažívají hodiny mučivého stresu, nejistoty, padají do dluhů a depresí. Práce snů,...  celý článek

Koncentrace virtuálních sídel v Praze.
Virtuální kanceláře: kdo je využívá a kdo zneužívá

Za pár set korun měsíčně mohou podnikatelé získat sídlo firmy v centru Prahy. Jenže tolik oblíbené virtuální kanceláře mohou někdy firmám ubrat na prestiži....  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.