Ptejte se manažera kreditních karet Citibank

velikost textu:
vydáno 23.6.2005 10:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. června 2005 do 11:25

OTÁZKA: Dobrý den... nerozumím pojmu "úroková sazba 26,4 % p.a" u karet. Šlo by to nějak jednodušeji vysvětlit? Laik
ODPOVĚĎ: Znamená to, že roční úroková sazba činí 26,4% z čepraného úvěru. Úrok se však počítá vždy z aktuální vyčerpané částky v každém měsíci. V případě Citibank kreditních karet můžete využít až 55denní bezúročné období, což je nejdelší bezúročné období na českém trhu kreditních karet. 23.6.2005 11:35
OTÁZKA: Jsem držitelem Citibank kreditní karty a můj roční obrat na kartě přesahuje 36000,- Kč. Přesto mi Citibank účtuje za kartu roční poplatek 1000,- Kč . Chtěl bych mít svou kartu také zapojenou do programu „karta zdarma na celý život“ a při min. obratu 36000,- Kč roční poplatek neplatit. Přijde mi nefér, že u stejného produktu Citibank jednomu klientu roční poplatek účtuje a druhému nabízí tutéž kartu „na celý život zdarma“. Co pro to mám udělat, abych roční poplatek také neplatil? Mám svou současnou kartu zrušit a podat si v bance žádost o kreditní kartu novou? Jindřich Plzeň
ODPOVĚĎ: Zavolejte prosím na linku CitiPhone a požádejte o převedení do programu "karta zdarma na celý život". Svou kartu nemusíte rušit. 23.6.2005 11:36
OTÁZKA: Česká spořitelna nabízí mnohem výhodnější kreditní kartu. Vedení ke sporožirovému účtu je zdarma, měsíční úrok je 1,65% (ročně tedy 19,8%) a bezúročné období je 45 dnů. Žádné podmínky vedení zdarma částkou útraty ani nehorázné poplatky za výběr hotovosti z bankomatu tam neexistují. Freon
ODPOVĚĎ: Ke konkurenci se vyjadřovat nechci. Citibank nabízí kartu zdarma, pokud ji klient aktivně používá, úroková sazba může být již od 11,9% ročně a bezúročné období je až 55 dnů. Co se poplatku za výběr hotovosti týká, nabízíme hotovostní program splátek, v rámci kterého získáte hotovost bez poplatku za výběr. Záleží na každém, co mu více vyhovuje a jakou kartu si vybere. 23.6.2005 11:41
OTÁZKA: Banky v ČR začaly vydávat svým klientům platební karty s čipem zejména pro větší bezpečnost. Ačkoli 100 % užití čipové technologie v kartových platebních systémech v ČR nebo ve světě ještě nějaký čas potrvá, jak se na tento trend připravuje Citibank a od kdy Citibank plánuje vydávání své kreditní karty s čipem? Vašek Kladno
ODPOVĚĎ: Zavedení čipové technologie je v našem střednědobém plánu, tj. 1-2 roky. I bez čipu považujeme Citibank kreditní kartu za jednu z nejbezpečnějších na trhu, především díky fotografii a podpisu na přední straně karty. Navíc jsou veškeré služby spojené s blokací karty a vydáním nové karty zdarma. 23.6.2005 11:44
OTÁZKA: Má smysl si pořídit prestižní kartu, třeba zlatou? Má to nějaké výhody, anebo jde jen o prestiž? Tom
ODPOVĚĎ: Výhodou zlaté karty je kromě prestiže výrazně vyšší kreditní limit. Pro držitele zlatých karet uspořádáváme čas od času i speciální akce, v jejichž rámci mohou získat zvláštní výhody. 23.6.2005 11:46
OTÁZKA: Co si myslite o tom, ze nekteri obchodnici nabizeji slevu, kdyz zakaznik zaplati hotove misto kartou? O.J.
ODPOVĚĎ: Jedná se o porušení smlouvy mezi obchodníkem a jeho bankou. Pokud nám náš klient takový případ ohlásí, kontaktujeme kartovou asociaci nebo přímo banku obchodníka a žádáme nápravu. Banka obchodníka má pak právo smlouvu vypovědět. Je třeba si také uvědomit, že pokud obchodník vedle hotovosti přijímá i karty, vzroste mu obrat o 40-60%. 23.6.2005 11:49
OTÁZKA: Máme u Citibanky účet i úvěr. Od února je spuštěný nový systém, který mi znemožnil používání služeb tak jak bylo v původně nasmlouvaném systému. (Mohla jsem si okamžitě zpracovat zadané příkazy a platby, dnes toto mohu až následující den.) Odpověď, že příkazy jsou v clearingu a zpracovávají se až po 18. hodině nepovažuji za dostačující a odpovídající nasmlouvané službě a také dané době!!! Ale poplatky za službu si banka účtuje stále stejné!!! Myslíte si, že je tento postup správný? Neměla by mi banka nabídnout systém s nasmlouvanou službou nebo slevu za znemožnění nasmlouvané služby? Navíc na běžném účtu se mi místo "úrok z úvěru" objevuje text "splátka úvěru" . O tento úrok (nesprávně pojmenován a zpracován "splátku úvěru") je celý den ponížený zůstatek. Toto v důsledku znemožňuje celý den vrácení úroku, pokud by byla načerpaná nejnižší částka a nebo vrácení celé částky načerpané z úvěrového účtu. Navíc pro finanční úřad bych měla správně na běžném účtu účtovat "splátka úvěru", ale správná operave je "úrok z úvěru". A tuto podstatnou chybu mi Citibanka nedokázala od února opravit a ani říci jasný termín kdy k opravě dojde. Víte o tomto problému a dokážete mě odpovědět? Myslíte si, že můžu mít i po těchto zkušenostech stále důvěru v systém Citibanky? Jak mám vysvětlit finančnímu úřadu, že na bankovním výpisu text "splátka úvěru" mám zaúčtovaný v účetnictví jako "úrok z úvěru", protože obsahově provedená operace opravdu je úrokem z úvěru? předem děkuji za odpověď. marbai
ODPOVĚĎ: Omlouvám se, ale dnešní rozhovor je věnovaný kreditním kartám. Prosím směřujte svou stížnost přímo na tiskovou mluvčí na adresu marketa.dvorackova@citigroup.com. Uveďte prosím kontaktní údaje, abychom Vás mohli o řešení Vašeho problému co nejdříve informovat. Děkuji všem za zaslané dotazy. Přeji vám krásný den. Nashledanou. 23.6.2005 11:53

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.