iDNES.cz

Ptejte se manažera kreditních karet Citibank

velikost textu:
vydáno 23.6.2005 10:50
OTÁZKA: Dobry den, za jakych podminek dostanem nizsi sazbu nez dve procenta mesicne? Honza
ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za první otázku. Nižší sazby na Citibank kreditních kartách je možné získat v rámci služby individuálního nebo hotovostního programu splátek. Sazby se zde pohybují již od 11,9% ročně (cca od 1% měsíčně). Tuto službu nabízí v současnosti jen Citibank. 23.6.2005 11:00
OTÁZKA: Jaký je základní limit karty nastaví banka, když mám jen 12 tisíc čistého měsíčně? Jana
ODPOVĚĎ: Dobrý den, nastavení limitu záleží na řadě faktorů. Minimální příjem je jen jedním z prvků. Standardně nabízíme až trojnásobek čistého měsíčního příjmu. 23.6.2005 11:02
OTÁZKA: Je karta opravdu vedena zcela zdarma? Není zde ani žádný poplatek za vedení kartovéhe účtu, či za výpis? Marek
ODPOVĚĎ: Citi Classic kreditní karta je skutečně zcela bez ročního poplatku, pokud za rok utratíte alespoň 36,000 Kč. Neúčtujeme ani poplatky za výpis, ani měsíční poplatek za vedení karty či karetního účtu. Pro Vaši představu, 36,000 Kč ročně představuje například jedno natankování benzinu a dva běžné nákupy potravin měsíčně. 23.6.2005 11:05
OTÁZKA: Rád bych se zeptal, jestli se chystáte nabízet "kreditku zadarmo" i typ MasterCard Unembossed nebo alespoň Maestro? Uvažuji o kreditní kartě už dlouho, chci mít jednu platební kartu na všechno, ale zatím mně odrazují poplatky za vedení (nejlépe 0Kč), poplatky za výběr bankomatu (stačí konstatní částka cca do 20Kč, i třeba ihned úročený), ale především bezpečnost (úrok ať je jakýkoliv). Nechci kartu, u které stačí napodobit podpis... (Fotka to neřeší, když ji nekontrolují..., informace Vašeho bývalého klienta). Je možné sjednat k Vaší kartě připojištěná invalidity apod? (jaké jsou poj. částky a pojistné?) Anonym
ODPOVĚĎ: V tuto chvíli se nabídku kreditních karet nechystáme rozšířit, protože ji považujeme za dostatečnou. Zavedení produktu MasterCard Unmebossed tedy nepřipravujeme. Karty Maestro vydáváme jen jako karty debetní k účtu, nikoli kreditní. K Vašim obavám - kartu nabízíme zdarma, pokud ji používáte. Za výběr hotovosti nemusíte platit žádný poplatek, pokud ji získáte v rámci hotovostního programu splátek. I když se to nemusí na první pohled zdát, fotka skutečně výrazně snižuje riziko zneužití. A naopak použití PINu neznamená automaticky vyšší bezpečnost - řada odborníků si spíš myslí opak. Dalším ochranným prvkem Citibank kreditních karet je i podpis na přední straně karty. Nabízíme i pojištění CreditShield, které kryje nejen riziko úmrtí, ale i Vámi zmíněnou trvalou invaliditu. 23.6.2005 11:12
OTÁZKA: U kreditní karty mohu nastavit program splátek. Za jakých podmínek a s jakou úrokovou sazbou? Díky. XYZ
ODPOVĚĎ: Individuální program splátek nabízíme s úrokovou sazbou od 11,9% ročně. Stačí nakoupit a pak nám zavolat na servisní linku, kde provedeme vše potřebné během několika minut. Zájemce si může vybrat splátky od 3 do 36 měsíců. Nevyžadujeme žádnou dodatečnou dokumentaci. V případě hotovostního programu splátek stačí opět zavolat a hotovost ihned převedeme na běžný účet klienta. 23.6.2005 11:15
OTÁZKA: Je sice krásné, že máte kreditku zdarma, ale co takhle nabídnout tak standardní produkt, jakým je kontokorent? Pokud vím, narozdíl od vašich konkurentů jej jako jediná banka z velké desítky nenabízíte, což je trochu ostuda... Děkuji za odpověď... Kateřina Krásná
ODPOVĚĎ: Dobrý den, ač se rozhovor týká kreditních karet, dovolím si odpovedět i na tuto otázku. Citibank neustále rozšiřuje svoji nabídku produktů a do konce roku chystáme mnohé novinky. Zda mezi nimi bude i kontokorent, to prozatím neprozradíme. Děkuji za pochopení, Markéta Dvořáčková, Tisková mluvčí Citibank 23.6.2005 11:18
OTÁZKA: Vážený pane, jak jste oblíbený mezi kolegy? Tonda
ODPOVĚĎ: To se budete muset zeptat jich. Snad ano. 23.6.2005 11:18
OTÁZKA: Dotkli se i vaši banky problémy se ztrátou dat v USA? Vyměňovali jste některých klientům karty? Michal
ODPOVĚĎ: Citibank a.s. nezaznamenala žádné prokazatelné napadené karty v souvislosti s virem v USA. Situaci neustále monitorujeme a spolupracujeme s kartovými asociacemi. Standardním postupem Citibank je monitorovat transakce a pokud zaznamenáme podezřelou transakci, okamžitě o ní klienta informujeme, případně i zablokujeme kartu a zdarma vydáme novou. 23.6.2005 11:22
OTÁZKA: Dobrý den, kartu již dva roky mám. Jak se počítá 36 000 Kč limit pro takové jako jsem já. Tzn. v kalendářním roce >36 000 a vratka strženého poplatku? Děkuji Ondřej
ODPOVĚĎ: Tato nabídka se týká pouze nových držitelů Citibank kreditních karet a platí od dubna 2005. Pokud byste si přál této nabídky využít, zavolejte prosím na informační linku CitiPhone. 23.6.2005 11:24
OTÁZKA: Jakym autem jezdite? Mate oblibenou znacku? Nebo jezdite tramvaji :)? Iva
ODPOVĚĎ: Skoda. Skoda. Casto i tramvaji. 23.6.2005 11:24
OTÁZKA: Vypadáte na pohled chytře, Víte, je to dědičné nebo jste se k tomu propracoval studiem? Fero
ODPOVĚĎ: Oboje :) 23.6.2005 11:25
OTÁZKA: Při minimální roční útratě 36.000 Kč nabízí Citibank kreditní kartu zdarma. Na informační lince Citibank mi však bylo řečeno, že období 12 měsíců počítáno od měsíce, v kterém kreditní karta byla vydána. Jak to tedy funguje? Bude-li mi vydána Citibank kreditní karta v červenci, kdy pro mě bude končit kalendářní rok pro výpočet min. ročního obratu 36000,- pro odpuštění poplatku 500,- Kč ? Bude to poslední den v prosinci 2005 nebo až poslední den v červnu 2006 ? Petr
ODPOVĚĎ: Abychom byli ke klientům fér, počítáme roční období od data vydání karty. Pokud jsme Vám tedy vydali kartu v červenci, 36,000 byste měl utratit do června 2006. V tom případě Vám nebude poplatek 500 Kč účtován. 23.6.2005 11:28
OTÁZKA: Máte už nějaké potomky? A prodal jste jim případně Vaši kartu? Zděnka
ODPOVĚĎ: Potomky nemám, takže na prodej karty svým dětem mám ještě minimálně 19 let čas. Mimochodem, všechno nejlepší k dnešnímu svátku. 23.6.2005 11:29
OTÁZKA: Dobry den. Mam uver i kontokorent. Myslite si, ze jeste potrebuji kreditni kartu? Diky za odpoved. Andy
ODPOVĚĎ: Rozhodně ji můžete využít. Především k hrazení běžných výdajů. Navíc - na rozdíl od kontokorentu a úvěru nemusíte za Citibank kreditní kartu platit a můžete využívat bezúročné období. 23.6.2005 11:31
OTÁZKA: Jak velky podil na trhu ma Citi v Cesku? (u osobnich uctu) Jirka
ODPOVĚĎ: Tyto informace bohužel nemůžeme uveřejnit. Děkuji za pochopení. 23.6.2005 11:31
OTÁZKA: Dobrý den... nerozumím pojmu "úroková sazba 26,4 % p.a" u karet. Šlo by to nějak jednodušeji vysvětlit? Laik
ODPOVĚĎ: Znamená to, že roční úroková sazba činí 26,4% z čepraného úvěru. Úrok se však počítá vždy z aktuální vyčerpané částky v každém měsíci. V případě Citibank kreditních karet můžete využít až 55denní bezúročné období, což je nejdelší bezúročné období na českém trhu kreditních karet. 23.6.2005 11:35
OTÁZKA: Jsem držitelem Citibank kreditní karty a můj roční obrat na kartě přesahuje 36000,- Kč. Přesto mi Citibank účtuje za kartu roční poplatek 1000,- Kč . Chtěl bych mít svou kartu také zapojenou do programu „karta zdarma na celý život“ a při min. obratu 36000,- Kč roční poplatek neplatit. Přijde mi nefér, že u stejného produktu Citibank jednomu klientu roční poplatek účtuje a druhému nabízí tutéž kartu „na celý život zdarma“. Co pro to mám udělat, abych roční poplatek také neplatil? Mám svou současnou kartu zrušit a podat si v bance žádost o kreditní kartu novou? Jindřich Plzeň
ODPOVĚĎ: Zavolejte prosím na linku CitiPhone a požádejte o převedení do programu "karta zdarma na celý život". Svou kartu nemusíte rušit. 23.6.2005 11:36
OTÁZKA: Česká spořitelna nabízí mnohem výhodnější kreditní kartu. Vedení ke sporožirovému účtu je zdarma, měsíční úrok je 1,65% (ročně tedy 19,8%) a bezúročné období je 45 dnů. Žádné podmínky vedení zdarma částkou útraty ani nehorázné poplatky za výběr hotovosti z bankomatu tam neexistují. Freon
ODPOVĚĎ: Ke konkurenci se vyjadřovat nechci. Citibank nabízí kartu zdarma, pokud ji klient aktivně používá, úroková sazba může být již od 11,9% ročně a bezúročné období je až 55 dnů. Co se poplatku za výběr hotovosti týká, nabízíme hotovostní program splátek, v rámci kterého získáte hotovost bez poplatku za výběr. Záleží na každém, co mu více vyhovuje a jakou kartu si vybere. 23.6.2005 11:41
OTÁZKA: Banky v ČR začaly vydávat svým klientům platební karty s čipem zejména pro větší bezpečnost. Ačkoli 100 % užití čipové technologie v kartových platebních systémech v ČR nebo ve světě ještě nějaký čas potrvá, jak se na tento trend připravuje Citibank a od kdy Citibank plánuje vydávání své kreditní karty s čipem? Vašek Kladno
ODPOVĚĎ: Zavedení čipové technologie je v našem střednědobém plánu, tj. 1-2 roky. I bez čipu považujeme Citibank kreditní kartu za jednu z nejbezpečnějších na trhu, především díky fotografii a podpisu na přední straně karty. Navíc jsou veškeré služby spojené s blokací karty a vydáním nové karty zdarma. 23.6.2005 11:44
OTÁZKA: Má smysl si pořídit prestižní kartu, třeba zlatou? Má to nějaké výhody, anebo jde jen o prestiž? Tom
ODPOVĚĎ: Výhodou zlaté karty je kromě prestiže výrazně vyšší kreditní limit. Pro držitele zlatých karet uspořádáváme čas od času i speciální akce, v jejichž rámci mohou získat zvláštní výhody. 23.6.2005 11:46
OTÁZKA: Co si myslite o tom, ze nekteri obchodnici nabizeji slevu, kdyz zakaznik zaplati hotove misto kartou? O.J.
ODPOVĚĎ: Jedná se o porušení smlouvy mezi obchodníkem a jeho bankou. Pokud nám náš klient takový případ ohlásí, kontaktujeme kartovou asociaci nebo přímo banku obchodníka a žádáme nápravu. Banka obchodníka má pak právo smlouvu vypovědět. Je třeba si také uvědomit, že pokud obchodník vedle hotovosti přijímá i karty, vzroste mu obrat o 40-60%. 23.6.2005 11:49
OTÁZKA: Máme u Citibanky účet i úvěr. Od února je spuštěný nový systém, který mi znemožnil používání služeb tak jak bylo v původně nasmlouvaném systému. (Mohla jsem si okamžitě zpracovat zadané příkazy a platby, dnes toto mohu až následující den.) Odpověď, že příkazy jsou v clearingu a zpracovávají se až po 18. hodině nepovažuji za dostačující a odpovídající nasmlouvané službě a také dané době!!! Ale poplatky za službu si banka účtuje stále stejné!!! Myslíte si, že je tento postup správný? Neměla by mi banka nabídnout systém s nasmlouvanou službou nebo slevu za znemožnění nasmlouvané služby? Navíc na běžném účtu se mi místo "úrok z úvěru" objevuje text "splátka úvěru" . O tento úrok (nesprávně pojmenován a zpracován "splátku úvěru") je celý den ponížený zůstatek. Toto v důsledku znemožňuje celý den vrácení úroku, pokud by byla načerpaná nejnižší částka a nebo vrácení celé částky načerpané z úvěrového účtu. Navíc pro finanční úřad bych měla správně na běžném účtu účtovat "splátka úvěru", ale správná operave je "úrok z úvěru". A tuto podstatnou chybu mi Citibanka nedokázala od února opravit a ani říci jasný termín kdy k opravě dojde. Víte o tomto problému a dokážete mě odpovědět? Myslíte si, že můžu mít i po těchto zkušenostech stále důvěru v systém Citibanky? Jak mám vysvětlit finančnímu úřadu, že na bankovním výpisu text "splátka úvěru" mám zaúčtovaný v účetnictví jako "úrok z úvěru", protože obsahově provedená operace opravdu je úrokem z úvěru? předem děkuji za odpověď. marbai
ODPOVĚĎ: Omlouvám se, ale dnešní rozhovor je věnovaný kreditním kartám. Prosím směřujte svou stížnost přímo na tiskovou mluvčí na adresu marketa.dvorackova@citigroup.com. Uveďte prosím kontaktní údaje, abychom Vás mohli o řešení Vašeho problému co nejdříve informovat. Děkuji všem za zaslané dotazy. Přeji vám krásný den. Nashledanou. 23.6.2005 11:53
zpět na osobnost