iDNES.cz

Ptejte se manažerky komunikace Všeobecné stavební spořitelny KB

velikost textu:
vydáno 4.3.2004 12:00
OTÁZKA: Jaka stavebni sporitelna ma podle vas dnes pro klienty nejlepsi produkty? Kde byste si vy osobne zalozila ucet pro sporeni a kde byste si vzala uver? Dekuji. Jana S. Anonym
ODPOVĚĎ: Nemohu říct nic jiného, než že nejlepší je Modrá pyramida a má ty nejlepší produkty - především v úvěrové oblasti. V současné době nabízíme přidělený úvěr jako jediná spořitelna na trhu již od 3 % p.a. a překlenovací úvěr od 5,1 % a dokonce s nulovou akontací, tedy bez nutnosti naspoření určité sumy peněz. V současné době máme akci nazvanou Jubilejní úvěr, v rámci které poskytujeme zvýhodněné překlenovací úvěry. Samozřejmě ráda poskytnu podrobnější informace. 4.3.2004 12:06
OTÁZKA: V novém zákoně o stav. spoř. poslanci nechali prostor pro eventuelní zavedení srážkové daně z úroků, která je zatím 0%. Kdy myslíte, že tyto "daňové prázdniny" skončí a úroky budou zdaněny stejně jako v bankách? Petr
ODPOVĚĎ: To je otázka směřovaná do poslanecké sněmovny - záleží na tom, jak "dopadne" zákon o dani z příjmu. 4.3.2004 12:09
OTÁZKA: Dobrý den. Rád bych se Vás zeptal, jestli při navýšení cílové částky u smlouvy z roku 2002 dojde ke změně úrokové sazby z vkladu (nyní 3% p.a.) a podmínek pro stanovení data přidělení (mám zájem o úvěr ze stavebního spoření). Stanas
ODPOVĚĎ: V tomto případě dojde i ke změně tarifu - tedy od data změny budou vklady úročeny 2 % p.a., ale v spouvislosti s tím klesne i úroková sazba přiděleného úvěru na max. 5 % p.a. - pokud změníte i variantu spoření, prodlouží se sice doba do přidělení, ale můžete čerpat přidělený úvěr dokonce s úrokovou sazbou 3 % p.a. 4.3.2004 12:15
OTÁZKA: Važená paní manažerko komunikace VSS KB, jak je možné, že volám-li na vaši zákaznickou linku mohu sluchátko držet libovolně dlouhou dobu a NIKDO se na druhé straně linky neozve? Toto je situace, do níž jsme se dostal naposledy minulý týden - třikrát po sobě mi vyzváněcí tón došel až na sám konec časového limitu... Pavel
ODPOVĚĎ: To je samozřejmě chyba a děkuji Vám, že jste nás na to upozornil. Bylo to způsobeno zřejmě ještě větším zájmem o telefonické informace o naši produktech, než jsme očekávali. Lituji, že k této situaci došlo a budeme se snažit věc napravit. 4.3.2004 12:20
OTÁZKA: Chtěl bych si koupit byt asi za dva miliony. Satvební spoření mám dvě, každé na 250 000 korun, kdybych chtěl, myslím že už bych si mohl vzít úvěr, mám na každém něco přes 120 000 korun. Dále bych mohl použít asi dalších 100 000 korun. Chybí mi tedy 1 400 000 korun. Doporučujete mi v tomto případě Stavební spoření, nebo raději hypotéku? Jsem sám, rodinu nemám, ale tak do pěti let by mohla být. Plat mám 20 000 korun čistého, dluhy žádné. Zdá se mi, že vzít si stavební spoření na skoro milion a půl bude drahé. Pavel
ODPOVĚĎ: Při výši úvěru cca 1 400 000 Kč jsou podmínky u hypotéky i u úvěru ze stavebního spoření srovnatelné, ale pokud zvolíte úvěr ze stavebního spoření, máte garantovanou úrokovou sazbu po celou dobu trvání smluvního vztahu. Ve Vašem případě můžete u Modré pyramidy požádat o úvěr v rámci Programu IMPULS + a budete měsíčně celkem platit necelých 11 000 Kč po dobu cca 17 let. Ostatní prostředky Vám poslouží jako doplněk do celkové sumy. 4.3.2004 12:28
OTÁZKA: Dobrý den, jedna nejmenovaná stavební spořitelna vyplatila otci mé dcery (13 let) její stavební spoření proti vůli matky (i dcery) po skončení 5-letého cyklu. Je toto morální a správné? Děkuji. Agnes
ODPOVĚĎ: Neznám přesně okolnosti a nevíme ani, zda se tak stalo po rozvodu, případně jakou formou jste vyjádřili svůj nesouhlas atd..., u nezletilce žádá zpravidla zákonný zástupce, který uzavíral smlouvu o stavebním spoření, případně oba, někdy též kolizní opatrovník. 4.3.2004 12:28
OTÁZKA: Rád bych věděl za jakých podmínek se dostanu na úrok z úvěru 3 %? Lukáš
ODPOVĚĎ: Zvolíte-li si při uzavírání smlouvy o stavebním spoření (nebo změníte parametr u smlouvy stávající) pomalou variantu spoření v tarifu Kredit, pak budete mít úrokovou sazbu přidělného úvěru 3 % p.a. 4.3.2004 12:33
OTÁZKA: Dobrý den, s manzelkou uvazujeme o stavbe rodinneho domku. Nase predstava je dle nabidky stavebni firmy cca v cene od 1,9 - 2,3 mil. Kč. Nasetreno mame cca 200.000. Umi Vase stavební sporitelna resit i financovani takovehoto pripadu, nebo je to uz spise na hypoteku ? Pavel Ostrava
ODPOVĚĎ: Samozřejmě lze vaši situaci řešit prostřednictvím úvěru ze stavebního spoření. Vhodné by byly např. dva překlenovací úvěry v rámci Programu IMPULS +, které můžete čerpat postupně. Jde o úvěr s nulovou akontací a úrokovou sazbou 5,1 % p.a., doba splácení úvěru cca 17 let. 4.3.2004 12:36
OTÁZKA: Jak mi VSSKB může účtovat poplatek za vedení úrokového zvýhodnění v době, kdy vůbec není jisté, že mi nějaké úrokové zvýhodnění poskytnete?! Navíc mi opakovaně vaši prodejci nabízejí "výhodný" úvěr.. Pokud bych tedy nabídku na úvěr nyní přijal, žádné úrokové zvýhodnění mi nepřipadne a přesto mi předem poplatek účtujete! karel
ODPOVĚĎ: V současné době spořitelna vaše úrokové zvýhodnění eviduje, kalkuluje s ním v bilanci a musí být připravena, že nárok na toto zvýhodnění využijete. Je na vás, jak se rozhodnete. 4.3.2004 12:41
OTÁZKA: Nemyslíte si, že vaše spořitelna uvaluje na klienty nejvyšší poplatky ze všech spořitelen? 300 Kč za vedení účtu, 180 Kč za úrokové zvýhodnění a 30 Kč za výpis. Když se to sečte, je to 510 Kč za rok!!! Přitom Wustenrot si účtuje jen polovinu!! Proč jste napříkald posílali lidem váš časopis za deset korun aniž byste se ráčili zeptat, jestli o to stojí? A co ty ostatní vysoké poplatky: za uzavření smlouvy, za uzavření úvěrové smlouvy, za předčasné zrušení smlouvy. Můžete to prosím nějak vysvětlit? Děkuji za odpověď. Petr Soukup, Praha Anonym
ODPOVĚĎ: Naše spořitelna sice neúčtuje nejvyšší poplatky, ale skutečně nejsme spořitelnou nejlevnější. To jsme však také nikdy neslibovali. Chceme být však spořitelnou s nejlepším a nejrychlejším klientským servisem. Proto neustále rozšiřujeme a zkvalitňujeme své služby. Chceme především poskytovat kvalitní úvěrové poradenství co nejblíže ke klientovi.(Časopis zasíláme na základě průzkumu zdarma a to těm klientům, kteří o něj požádali) 4.3.2004 12:47
OTÁZKA: okud já, jako klient, nesouhlasím s poplatkem za vedení úrokového zvýhodnění (kdo to kdy slyšel) a obrátím se na vás s žádostí o jeho nezaúčtování, vyhovíte mi? Nespokojený klient
ODPOVĚĎ: Pokud máte smlouvu déle než pět let, můžete smlouvu vypovědět, úspory, úroky, úrokové zvýhodnění i státní podporu vybrat a použít na cokoliv. Nebo se můžete rozhodnout pro čerpání úvěru. 4.3.2004 12:49
OTÁZKA: Chystáte alespoň nějaké pozitivní změny v nabídce Vašich služeb? Zatím mám pocit, že jste většinu klientů jen otrávili. Adam
ODPOVĚĎ: To nás mrzí, ale myslím, že po prostudování naší nabídky svůj názor změníte. Momentálně nabízíme velice výhodný překlenovací úvěr , za který zaplatíte pouze 49 Kč za každých 10 000 Kč, pro věrné klienty máme akci "úvěr za 4,8 %", klientům do 29 let poskytujeme 25% slevu z poplatku za uzavření smlouvy atd... Další novinky chystáme a budeme o nich včas informovat. 4.3.2004 12:54
OTÁZKA: Chi zeptat,proč jste zavedli nové poplaty" za evidenci úrokového zvýhodnění" nebo jak se tomu přesně říká??Měníte pravidla uprostřed hry !!!Velice nesiriozní!! RM
ODPOVĚĎ: Veškeré úhrady za služby se řídí platným sazebníkem úhrad, který reaguje i na podmínky trhu. 4.3.2004 12:57
OTÁZKA: Jak postupuje VSSKB v případě reklamace poplatku za "vedení úrokového zvýhodnění? bedřich
ODPOVĚĎ: Reklamace vyřizuje příslušný odbor a o výsledku je klient informován. 4.3.2004 12:59
OTÁZKA: Čím mě přesvědčítet, abych si uzavřel smlouvu o stavebním spořením právě u vás a ne třeba u lišky nebo buřinky? Pavel
ODPOVĚĎ: Předpokládám, že si budete chtít pořídit nebo vylepšit bydlení a k tomu využijete úvěr ze stavebního spoření. Porovnejte si nabídky stavebních spořitelen a zjistíte, že nabídka Modré pyramidy je nejlepší. 4.3.2004 13:06
OTÁZKA: Jaké to je, být v pozici tiskové mluvčí a obhajovat nepříjemné změny, na které jsou klienti právem namíchnutí a ještě se k tomu usmívat? Chce to silný žaludek? Anonym
ODPOVĚĎ: Pro klienty se tyto změny možná v tuto chvíli zdají být nepříjemné, ale vzhledem k tomu, že přesně znám i všechna pozitiva a dokonce se velice často setkávám se spokojenými klienty, kterým jsme pomohli "rychleji bydlet lépe", mám radost, že pracuji pro tak skvělou firmu, jakou Modrá pyramida bezesporu je. Svým klientům poskytla Modrá pyramida formou úvěrů na bydlení více než 25 mld. Kč 4.3.2004 13:06
OTÁZKA: Proč si spořitelny pro sebe stavějí velké paláce a tyto náklady pak promítají na vrub klientů? Nebylo by lepší normální sídlo a nižší poplatky? Tydlidát
ODPOVĚĎ: Modrá pyramida nemá žádné paláce, má jen normální poradenské kanceláře (většinou pronajaté), ve kterých poskytuje kvalitní klientský servis. 4.3.2004 13:09
OTÁZKA: Dobrý den, mám pocit, že u nás zatím příliš nefunguje spolupráce v rámci finančních skupin. Spořitelna, hypoteční oddělení banky a banka samotná spolu příliš nekomunikují, každý má zájem hrabat se jen ve svém písečku (a netýká se to pouze finanční skupiny KB ale i ostatních). Spousta klientu by však například ráda využila kombinace hypotéky a úvěru ze stavebního spoření a očekávala by, že například materiály, které předloží spořitelně už nebude muset předkládat hypotečnímu oddělení banka a naopak. Kdy se konečně dočkáme pozitivních změn i v této oblasti? Jarmilka
ODPOVĚĎ: Propojení stavebního spoření a hypotéky je výhodné jen pro některé klienty, zpravidla vyžaduje i vyšší bonitu. Existuje společný produkt, kdy je poskytnutý hypotéční úvěr splácen pomocí stavebního spoření. Spolupráce existuje i v případě zajištění současně poskytnutých úvěrů. Rozšiřování spolupráce právě probíhá. 4.3.2004 13:14
OTÁZKA: Jak je mozne, ze selhavaji Vasi zamestnanci pri vyrizovani uveru? Konkretne se mi stalo, ze mi byl uver zamitnut, protoze pry nesplnuji bonitu. Nakonec se ukazalo, ze chybovala pracovnice VSS KB, protoze nezapocitala nemocenskou, ktera byla samozrejme prilohou.... Jeji arogance byla neskutecna, ani se neomluvila. Vznikla mi jejim rozhodnutim skoda radove v tisici korunach (uver vyrizovala maklerska firma, ktera vse spocitala korektne bez nejmensi chybicky). Stejne tak jsem letos neobdrzel vypis z uctu - mame u Vas jako rodina dva uvery. Neni vubec jednoduche se dovolat na Vasi centralu k uverovym pracovnicim - nikdo to tam nebere (ani pres ustrednu ani pres provolbu). Az snad na desaty pokus jsem se "nekam" dovolal, p. Jandova vsak jiz byla velmi ochotna a vse prikladne vyridila. Nez jsem se vsak dozvedel, kdo to ma na starosti, to byl celkem vykon hodny profesionalniho sportovce. Vse se odehralo naposledy vcera. O provolanych castkach nebudu ani mluvit o nakladech (mobil/pevna linka - (jedna se o mezimesto), a na konci se ozve zaznamnik s uplne jinym jmenem, nez kam volam (cisla overeny na listinach a na ustredne). Nechcete se nad timto pripadem zamyslet a vyvodit z toho dusledky? Nebo jsem jen svetla vyjimka? Jakub
ODPOVĚĎ: Obecně vám bohužel nemohu pomoci, doporučuji vám obrátit se písemně na naši spořitelnu, abychom mohli váš podnět podrobně prošetřit. 4.3.2004 13:18
OTÁZKA: Dobry den, zajimalo by me, proc neni mozne zvysit cilovou castku smlouvy uzavrene za podminek zakona o stav. sporeni platneho do konce r. 2003, aniz bych byla nucena podepsat dodatek, ze pristupuji na podminky novely zakona ? Marketa
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu, že se změnila řada okolností a podmínek (nejen zákon o stavebním spoření)a navyšování cílové částky znamená změnu smlouvy i z vaší strany, je nutné, aby spořitelna na tyto změny reagovala. 4.3.2004 13:22
OTÁZKA: co si myslíte o nehorázných částkách za zvýšení cílové částky nebo poplatky které si účtujete za vedení účtu. Vždyt mi vám poskytujeme naše peníze a musíme platit správní poplatky. jan
ODPOVĚĎ: Na obdobné otázky jsem již odpovídala. Modrá pyramida se vždy snaží poskytovat ty nejkvalitnější služby a věřím, že se o tom i vy přesvědčíte. Děkuji vám za vaše otázky, v tuto chvíli se s vámi loučím, případné další dotazy ráda zodpovím na adrese hvaneckova@vsskb.cz Přeji Vám všem příjemný den. Hana Vaněčková, tisková mluvčí, Modrá pyramida 4.3.2004 13:27
zpět na osobnost