Ptejte se šéfa oddělení platebních karet ČSOB

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. července 2004 do 11:40

OTÁZKA: Dobrý den. Mohl by jste prosím říci něco o problematice přijímání platebních karet obchodníky? Hodláte v budoucnosti snížit poplatky z každé transakce? Je Vám zřejmé, že pro většinu obchodů je současná politika bank naprosto neúnosná? Děkuji za opdověď Jan Hájek
OTÁZKA: Odpovězte prosím, zda je ČSOB v nějaké části segmetu PK skutečně technologicky nejlepší, ne největší, na Českém trhu. Odpovězte prosím jednoznačně, konkrétně (ne jako v předchozích dotazech) a bez zbytečné propagandy. Připadá mi, že se skutečně velmi často chová jako velký moloch a zavádění novinek nechává na ostatních. Je toto první vlaštovka a znamená to, že už nebude např. E-BANKU dohánět až po několika letech i v jiných oblastech bankovnictví? Děkuji za info. Petr
OTÁZKA: Na některých univerzitách již několik let zkoumají problémy tzv. kryptografických modulů (VISA, IBM, nCipher, Prism, Thales, Atalla, Chrysalis), které v podstatě umožnují ověření PINu platební karty kdekoliv na světě. Chtěl bych se v této souvislosti zeptat: 1. jestli CSOB sleduje tento výzkum, 2. jestli CSOB přijala nějaká vnitřní opatření reagující na nalezené problémy v bezpečností téměř všech v současné době používaných modulů a čeho se týkala, 3. existují nějaké oficiální dokumenty např. sdružení VISA definujicí postup, jakým minimalizovat dopady objevených útoků na bezpečnost klientů, jsou případně přístupné veřejnosti, 4. jaký je váš názor na aféru banky Citibank, pramenící z těchto problémů ze začátku lonského roku? Nemůže se něco podobného stát i v Ceské republice a o co v tomto případě svůj názor opíráte? Jinak přeji pěkný den! Dan
OTÁZKA: Dobrý den, už několik let jsem klientem ČSOB a dříve IPB a po celou dobu používám k 90% všech plateb kartu. V současné době v rakousku zkoušejí čipové platební karty s uloženým certifikátem pro elektronický podpis. Uvažujete o něčem podobném i v ČSOB ? Bohdan Gembala
OTÁZKA: dobry den, je placeni kartou pri nakupech po netu bezpecne? jaka jsou rizika? ...
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je rozdíl mezi SSL platbami, SET protokolem a 3-D Secure? V čem je nový systém lepší? Máťa
OTÁZKA: Dobrý den, slyšela jsem, že za pár let bude nutné při platbách kartou v kamenném obchodě vždy zadávat PIN. Je to pravda? Pokud ano, tak odkdy? Já osobně bych to jen přivítala, protože podpis se dá snadno napodobit a často není vůbec kontrolován! Děkuji. A.R.
OTÁZKA: Fungování ekonomiky našeho státu (evropské ceny a východní platy) je částečně založeno na minimalizaci rabatů výrobců a prodejců. Vaše aplikace internetových plateb znamená zdražení o cca 4-5 %. Myslíte, že s tím prorazíte ? Jsme menší s.r.o., žádné úvěry, žádné závazky po splatnosti, vytváříme zisk. Celkem se daří, nakoupili jsme další dopravní prostředky na leasing. Informoval jsem se na poboččce v HK na možnost kontokorentu. Ke cti paní slouží, že uvedla rovnou naši bonitu - nezajímaví pro banku (běžně zůstatek na účtu desítky tisíc, občas stovky tisíc Kč). Šlo o pár desítek tisíc, kdyby se sešlo více objednávek najednou... Proč si mám myslet, že budeme zajímaví pro Váš nový produkt ? Pavel
OTÁZKA: Velká většina obchodníků (zahraničí - třeba Británie) mi embosovanou Mastercard přijala bez problémů, ale už se mi jednou stalo, že mi ji i po několika pokusech odmítli (ač Mastercard i platby z ČR normálně přijímají). Kde mohla být chyba? Mr.Scully
OTÁZKA: Dobrý den. Jak se staví ČSOB k platbám přes internet prostřednictvím platebních karet. Pokud vím, tak ČSOB vydává platební karty umožňující nákupy prostřednictvím internetu, avšak tyto obchody nedoporučuje. Připravuje ČSOB možnost blokací PK pro tyto obchody nebo zvažuje vydávání speciálních PK jen pro tyto účely? Změní se její strategie - takto mi připadá značně nesmyslné podporovat internetové obchody a na druhé straně jen pasivně klientům tyto obchody nedoporučovat. Děkuji za informaci. Petr
OTÁZKA: Dobrý den, mám embosovanou kartu Mastercard ke svému kontu v ČSOB (protože často platím přes Internet), ale to bylo keců, než mi ji vydali! Pořád "jste si jistý" a "není to bezpečné" a "opravdu ji potřebujete"? Kolegu to (na rozdíl ode mě) úplně otrávilo a teď má kartu raději od KB. Je to strategie ČSOB, odrazovat zákazníky od plateb na Internetu? V 21. století mi to přijde zbytečné. Mr.Scully
OTÁZKA: Ochrana karet před ohnutím při přepravě. To je můj dotaz.. Vždy, když dorazím hrát mariáš, tak je mám zpřelámané :( Co s tím? Ani v restauraci U dementa mě neporadí.. Jsme tam každý pátek, ale problém s kartama trvá neustále LOL Mariášový Král
OTÁZKA: Dobrý den,rád bych se zeptal jakým způsobem je motivován prodejce v kamenném obchodě aby ověřoval podpis na platební kartě a považujete ochranu podpisem, který se dá snadno napodobit a při velmi neprofesionální vzebrubné kontrole prodavačkou za dostatečný?Proč není například povinnost prodejce u karet Maestro vyžadovat PIN?Například síť prodejen Hypernova vůbec PIN nevyžudauje,protože na to nemají terminály. Martin
OTÁZKA: Budete nabízet v souvislosti s kartami také služby zdarma? Proč vlastně musí zákazník banky bance platit za to, že v ní má uloženy své peníze a dovolí s nimi bance disponovat? www.euromaster.cz
OTÁZKA: Dobrý den. Nedávno jsem si chtěl zřídit u vaší banky studentské konto a k němu visa kartu (tedy ne jen tu základní visa elektron). Pracovnice u přepážky mi řekla, že to jde až 3 měsíce po zřízení účtu, ačkoliv na internetových stránkách máte napsáno, že je to možné již měsíc po zavední účtu. Zajímalo by mě proč nejste v těchto věcech více pružnějí. Člověka má většinou po příchodu do banky dojem, že nic nejde, nebo alespoň ne jednoduše a rychle. Jindra
OTÁZKA: Dobry den, zajimame zda jde vyuzit vasi branu pro autorizeci plateb za sluzby pro dospele (eroticke stranky) , dale jak mate vyreseno stornovani paltby ze strany zakaznika. Je toto nejak zpoplatneno ? Jiri Valenta
OTÁZKA: Dobry den, mam dotaz proc ceske banky nebo CSOB nenabizi lidem vybrat si motiv karty. Momentalne pobyvam v Anglii a zde je to u vetsiny bank ci spolesnosti, ktere nabizeji kreditni karty normalni. Je velky problem udelat nabidku 10 karet s ruznymi motivy a nechat klienta vybrat si? Proc jsou u sluzby e-commerce tak velke procentove castky z provedene platby. 2,5 - 3,5% neni malo. Kdyz si vezmu, ze napr. u zajezdu ci elektroniky se muze jednat o desetitisocove castky. Napr. mam zajezd za 40 000 a CSOB si muze vzit az 1000 Kc za platbu. Pokud by chtel tuto sluzbu napr. nabidnout online portal se zajezdy vezmete s jejich provize 25%. Jsou procenta strhovana z castky bez DPH ci DPH? Pavel
OTÁZKA: Jak to, že je jsou u nás platby kartou na internetu tak málo využívané (oproti ostatním zemím)? Lukáš P.
OTÁZKA: Vážený pane Skála, provozujeme mnoho desítek el. obchodů B2B/B2C, a to především v rámci ASP resellerům IT komodit/odběratelům eD'' system Czech. V drtivé většině se jedná o el. obchody určené koncovým zákazníkům. Měli jsme v záměru okamžitě začít jednání s partnery za účelem realizace této brány v masovém měřítku, avšak po prozkoumání Vaší poplatkové politiky jsme byli doslova znechuceni, a celá věc je u ledu. Mnoho partnerů měsíce dotuje provoz eshopu, než zajistí návštěvnost a objednávky do takové míry, kdy se aplikace vyplácí. Sami každé prodloužení smlouvy přizpůsobujeme na míru zákazníkovi, aby s námi zůstal dále, nabízíme nové služby na základě jejich požadavků, a aktivně podporujeme trend snižování výdajů za služby e-commerce. Mám však velké výhrady k Vaší nabídce! Na stránce http://www.csob.cz/ps/produkt.asp?prmKod=PS1.3&pdKod=KPS355 je sazebník poplatků za tuto službu, což komentuji níže. Uvědomte si, že prodejce nasadí marži nejčastěji o 5-12% dle typu komodity, aby na webu někdo nakoupil, a vy z objednávky nízkomaržového zboží strhnete 2.5-3.5% ??? Abyste nalákali na tuto technologii, požadujete za zavedení 13.200Kč??? Odezva vzorku našich klientů byla po zhlédnutí nápadu původně nadšená, nicméně NAOPAK poté, co viděli Vaše sazby, zcela zamítavá. Apeluji na Vás za okamžité přehodnocení poplatků za používání a zavedení internetové akceptace platebních karet. V tomto stádiu jsou Vaše služby pro naše klienty ZCELA NEDOSTUPNÉ. Máte-li zájem nám sdělit zajímavější nabídku, jsem otevřen Vašim návrhům, které rád přetlumočím našim zákazníkům. Děkuji za pozornost a pochopení situace. S pozdravem Robert Bosák. ------------------------ Robert Bosák eShop/iDeal support, project manager E LINKX a.s. Novoveská 95 709 00 Ostrava Mar.Hory tel.: +420 597 444 262 fax: +420 597 444 305 mailto:rbosak@elinkx.cz http://www.elinkx.cz -rb-

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.