Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete mít v práci úspěch? Dělejte přesně to, za co vás šéfové platí

aktualizováno 
Pokud chcete v práci uspět, musíte vědět, že ne všechny činnosti jsou stejně důležité.

U vědce není hlavním indikátorem úspěchu ukončení experimentu, ale počet článků ve vědeckých časopisech. Pro prodejce to není dobrá znalost produktů, ale objem uskutečněných prodejů. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

V každodenním pracovním shonu se snažíte stihnout termíny, odpovědět na každý e-mail, být včas na poradě. Klíčem k pracovnímu úspěchu je však rozlišování. Nevede k němu plnění nepodstatných rutin, ale posun v oblasti, která důležitá je. Klíčové otázky zní:

  • Dělám to, za co jsem placený?
  • Co chce zaměstnavatel především? Co je napsáno v pracovní smlouvě?
  • Na základě čeho jsem každoročně hodnocen?

Pokud to nevíte, zeptejte se. Obvykle se po vás požaduje dva až pět okruhů výsledků.

Klíčový indikátor úspěchu

Lidé se často domnívají, že znají své zaměstnání natolik, že mohou určit, co je podstatné. Jenže o tom nerozhodují jen oni, ale i zaměstnavatel, který je platí. A jeho představa bude často odlišná.

Může se hodit

Buďte úspěšní. Najděte si novou práci ještě dnes na jobDNES.cz.

U vědce není hlavním indikátorem úspěchu ukončení experimentu, ale počet článků ve vědeckých časopisech. Pro prodejce to není dobrá znalost produktů, ale objem uskutečněných prodejů. Pro chirurga je to počet odoperovaných pacientů. A třeba pro řidiče zase bezpečná jízda.

Co nevidíme, zapomínáme

V každodenním shonu má člověk tendenci na to podstatné zapomínat. Proto je dobré mít kritéria úspěchu stále na očích. Na první straně pracovního diáře, na pozadí počítačové plochy nebo na nástěnce. A alespoň jednou denně si připomenout několik bodů, které definují pracovní úspěch. Ptát se, zda některý nezanedbáváte. To je začátek.

Co nelze změřit, to se nezkontroluje

Definujte indikátory úspěchu tak, aby byly jednoduše měřitelné. Viditelně si vypište, jaký je jejich ideální stav a jaká je aktuální situace.

Můžete zaznamenávat také subjektivní spokojenost s danou oblastí. Učitel například rozdělí svá hlavní kritéria úspěchu na výuku, přípravu, samostudium a administrativu. Pokud zjistí, že s jedním není spokojený, tak ví, na co se nyní orientovat.

Urgentní neznamená důležitý

Indikátory úspěchu lidé často nepociťují jako urgentní. Uzavření obchodu, odučení hodiny nebo odeslání článků se zdá obecnou a nehmatatelnou aktivitou. Zvonící telefon či nezodpovězený e-mail se naopak jeví jako důležitější. Proto se věnují spíše jim. Skutečné priority však obvykle leží jinde. Pokud si je dokážete připomínat a používat je, pak budete v práci úspěšní.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Ilustrační snímek
Nebáli se práce a rozjeli kariéru naplno. Jak se daří absolventům

Přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých lidí, kteří se po škole pustili naplno do práce a mají úspěšně rozjetou kariéru. Třeba vás inspirují a brzy budete...  celý článek

Ilustrační snímek
Kariéru mají rozjetou na plný plyn, přestože jsou ze školy jen pár let

Zvládli to ostatní, zvládneš to taky, říkají rodiče dětem, aby je uklidnili a motivovali. Pokud to na vás platí, přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.