Receptionist

Myslíte si, že člověk pracující na pozici recepční může pracovat jedině v hotelu? Je to jinak. Recepční je dnes téměř v každé společnosti, která má patnáct a více zaměstnanců. Co patří do náplně práce recepční?

Především je to vyřizování příchozích telefonních hovorů, předávání vzkazů, vítání klientů ve firmě, příjem a evidence korespondence, objednávání různých služeb (taxi, expresní doručování korespondence, nápoje), drobná administrativa. Výběr kandidátů na tuto pozici bývá velmi náročný, protože recepční je většinou první člověk z firmy, se kterým se každý, kdo vejde nebo zatelefonuje, setká.

Důležitá je proto schopnost vystupovat vstřícně, být trpělivý a ochotný. I když se na této pozici častěji setkáváme s ženami, už se objevují i muži-recepční. Z kvalifikačních požadavků a předpokladů lze uvést ukončené středoškolské vzdělání, komunikační schopnosti, příjemné vystupování a většinou dobrá znalost nejméně jednoho světového jazyka. Finanční ohodnocení se pohybuje v rozmezí 12 až 18 000 korun.