Reklamní bannery mohou zákazníky snadno přilákat, ale také odradit

Reklamními bannery máte šanci lépe zasáhnout více klientů, než například reklamou novinovou. Ale ne za každých okolností. Pokud zvažujete, jestli zůstat u tradiční forem reklam, nebo se raději přiklonit k hitu poslední doby v podobě reklamy na internetu, měli byste vědět, co přesně od své reklamy chcete.
Reklama v nových médiích se stává efektivnější

Reklama v nových médiích se stává efektivnější

Efektivní vyváženost kampaně za použití nových, alternativních médií místo těch tradičních je velké marketingové dilema u řady firem. Většinou jsou oba tábory přísně a nesmiřitelně rozděleni. Jedni nedají na tištěnou reklamu dopustit, příznivci virtuálních forem propagace jako jsou bannery si zase obhajují vlastní píseček.

Pravda je však někde uprostřed. Orientace na tradiční média (tisk, televizní reklama) je z dlouhodobého hlediska vyhazováním peněz a absolutní preferování nových technik je zase riskantní. Je totiž důležité, abyste věděli, kdy, jak a kde můžete internetové formy použít. My se v našem příspěvku zaměříme na bannery.

Bannerská věda
Jsou vlastně tři druhy reklamních bannerů z hlediska toho, čeho se snaží dosáhnout.

  1. bannery propagující značku
  2. akční bannery, které se snaží o předání sdělení
  3. falešná klikátka

Bannery propagující značku nejsou zatím moc rozšířené, ale očekává se, že jejich podíl poroste. Obsahují většinou vtipné obrázky a jednoduché sdělení ve tvaru URL. Často pouze doprovázejí nebo podporují kampaň v jiných médiích.

Bannery akční obsahují většinou nějaké animované textové sdělení větu po větě stále dokola. Ty však mohou být někdy matoucí - uživatel totiž s vysokou pravděpodobností začne sdělení číst od prostředka, často zahlédne pouze část sloganu.

Falešná klikátka jsou způsob, jak si „nahonit“ click-rate aneb vysoký počet vstupu nových uživatelů vašeho webu. Vzbuzují v (nezkušeném) uživateli dojem, že kliknutí nezpůsobí přechod na jinou stránku. Uživatel klikne a dostane se na stránku, kam rozhodně nechtěl a okamžitě odchází. Click-rate je vysoký, efekt však záporný.

Přitáhněte davy!
Lidé více věnují pozornost bannerům, které zaujmou. Pokud tedy tvoříte banner, měl by překvapit, pobavit a hlavně dosáhnout toho, aby uživatel na něj klikl, aby se dostal konečně na váš produkt. Zajímavé je, že z hlediska psychologie není ani tak důležitá barva nebo pohyb, člověka brouzdajícího na netu přitáhne zvláště tvář člověka, obrázek zvířete či komiksové bubliny.

Také je důležité, aby vaše prezentace nebyla vlezlá – znáte ten pocit, kdy jste na své oblíbené stránce, přes kterou se vám táhne bannerový proužek, který vás obtěžuje a který nemůžete ani odstranit. Myslíte si, že poté váš produkt bude někdo kupovat? Ani náhodou. Dejte si také pozor na příliš rychlé animace, problikávání kontrastních barev či překrývání čteného textu.

Kdy banner použít?
Pokud jste malá firma s omezeným rozpočtem na reklamu, pravděpodobně bude vždy výhodnější jiný způsob reklamy než banner. Nevelká společnost je totiž většinou úzce specializovaná, a velké, všeobecné portály pro ní nejsou vhodné. Tyto webové stránky nemají úzce specifickou cílovou skupinu, reklama na nich se proto hodí jen pro giganty pokrývající široké spektrum lidí, např. mobilní operátoři či cestovní kanceláře.

Výhodná je bannerová reklama také pro brandové reklamní kampaně, tedy pro posílení značky. V tomto případě je totiž účelem, aby co největší okruh lidí značku zaregistroval, nízká míra prokliku bannerů tím pádem vůbec nevadí. Pro malou firmu se banner hodí zvláště v případě, že své výrobky na webu prodává a může ji přesně zacílit na web, kam chodí potenciální zájemci o daný produkt (například pro vinaře portál o vinařství, pro zdravé produkty například web o veganství). Je to výhodné jednak kvůli lepší cílenosti, ceně i faktu, že uživatel na takových stránkách není reklamou přesycen.

Cena za umístění banneru zohledňuje několik faktorů:

  • poskytovatel reklamního prostoru – jak už to tak bývá, u každého platí jiná cena
  • velikost reklamního banneru – čím větší banner, tím samozřejmě dražší
  • stránka, na které je banner umístěn – titulní stránka bývá obvykle nejdražší, stránky na nižší úrovni levnější

A co Evropa?
Pokud se chcete tedy vrhnout do bannerového ráje, vězte, že Evropa jde tímto směrem. Na téma využívání nových forem marketingu bylo provedeno několik šetření agenturou Forrester Research. Ty došly k závěru, že web, e-mail a mobilní marketing se stávají efektivnějšími. Navíc se nová média svým celkovým obratem již přibližují tradičním médiím.

Společnosti sledované v rámci zmíněného výzkumu utrácejí dnes kolem 47 % svých marketingových rozpočtů za nová média, jako je web, e-mail a mobilní marketing. 45% společností využívá bannery nebo vyhledávací marketingové taktiky k propagování svých výrobků a služeb. SMS marketing zatím pokulhává – využívá ho jen asi 7 % firem.

Autor:
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...