iDNES.cz

Šéf Poštovní spořitelny Jan Lamser odpovídal na dotazy

Jan Lamser, Poštovní spořitelna
velikost textu:
vydáno 18.6.2010 14:00
Jan Lamser pracuje v ČSOB od roku 1995, od roku 1997 je členem představenstva ČSOB a vrchním ředitelem, v současnosti zodpovědným za služby drobné retailové klientele včetně Poštovní spořitelny.
OTÁZKA: Dobrý den, je vaše nová Era úspěšná? Nemyslíte si, že si lidé z reklamy pamatují spíše Evu Holubovou, než váš produkt?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Dobrý den, s odezvou na Eru jsem zatím spokojen. Ohledně lidí z reklamy: pamatujete si ji Vy, spojujete si ji s Erou - přesně o to nám jde, ať si o tom myslí lidé z reklamy co chtějí :-) 18.6.2010 14:21
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co si představujete pod pojmem apofická tajnosnubnost? Předem děkuji. Martin Richter
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Apofatická. Hádejte. 18.6.2010 14:22
OTÁZKA: Dobrý den, jak vidíte profesionalitu obsluhujích pracovníků na poštách? Z hlediska klientského přístupu vidím také prostor k odstranění nástaveb nad přepážkami a přiblížení se zákazníkům... Děkuji Josef Brandejs
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Profesionalita nepochybně roste. Nástavby, přibližování: určitě ano. 18.6.2010 14:23
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat zda Poštovní spořitelna ponechá Osobní Era účet zadarmo, když Mbanka provedla změny v poplatkové politice? Vaši klienti s tímto účtem jsou většinou mladí lidé kteří si vesměs ovládají účet přes internet a nechtějí platit poplatky. A proto si myslím jestliže zavedete poplatky pro tento účet, že odejdou jinam například k FIO bance. Váš účet mi v současné době připadá jako nejlepší bezpoplatkový účet na trhu a určitě by bylo škoda jej rušit nebo měnit. Stanislav Kačenka
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Díky za kompliment. Přesně jak píšete, snažíme se citlivě vnímat preference a běžné potřeby klíčových skupin našich klientů (což jsou vlastně všichni normální lidé, včetně studentú). Tomu, tam, kde to je na místě, odpovídá poplatková politika. Nic Vám nechci teď slibovat, ale pokud jsme nyní, jak píšete, v této oblasti nejlepší, je to určitě dobrý důvod, abychom nejlepšími zůstali. 18.6.2010 14:27
OTÁZKA: Ahoj Honzo. Co bylo dřív, slepice, nebo vejce?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Era slepic a vajec 18.6.2010 14:27
OTÁZKA: Dobrý den, budete i nadále nabízet "účet zadarmo" za stávajících podmínek nebo uvažujete o zavedení poplatků i pro tento produkt? Ptám se s ohledem na to, že mbank jeden z konkurentů na poli bezplatných účtů zavádí poplatky. Děkuji. Jindřiška Pavlová
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Každý bankéř vždy rád uvažuje o zvýšení poplatků, jak jinak. Já také :-) Ale podstatné pro nás je hlavně to, jak se naše služby na trhu prosazují. Účtu zadarmo se daří. Uvidíme.... 18.6.2010 14:29
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě zda jsou účty zabezpečeny proti různým hackerům a podobným koumákům? Aby se nemohlo třeba stát to, že nějaký chytrý zaměstnanec se do účtu dostane a nějakou část peněz vybere. Děkuji.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Máme armádu koumáků na naší straně, kteří přesně to, co popisujete, velice pečlivě hlídají. Klepu na virtuální dřevo: uspěšně. 18.6.2010 14:30
OTÁZKA: Dobrý den, proč nemáte stejné poplatky za služby jako ČSOB a často jste i dražší? Barbora Buřínská
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: V rozmanitosti je krása. A tam kde jsme lepší, jsme třebas občas i dražší. Jak jinak. 18.6.2010 14:30
OTÁZKA: Proč jste zvýšili poplatky, když chcete svým klientům vyjít vstříc?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Celý systém poplatků jsme hlavně zjednodušili a zpřehlednili, aby se v něm každý snadno vyznal. Co tím chci říct: každý může snadno využívat naše služby právě tak, aby to pro něj bylo výhodné z pohledu komfortu i ceny. To je pro nás podstatné. 18.6.2010 14:32
OTÁZKA: Dobrý den, je to trochu mimo téma, ale můžete mi vysvětlit proč není možné na poštách platit platebními kartami? Resp. jinými než platebními kartami poštovní spořitelny. Jakub Kubala
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: To je na delší výklad. Když to zjednoduším: Pošta i my jsme v tom nevinně, problém je na straně pravidel karetních asociací. Nicméně se jak my, tak Pošta snažíme s touto situací něco udělat. 18.6.2010 14:34
OTÁZKA: Astronomické sumy českých bank, které plynou z poplatků jsou výsměchem drobné klientele. Neplánujete revolučnější produkt, ze kterého klient nebude mít primární pocit, že ho za jeho peníze, které vám poskytujete, ještě oškubete?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: S Erou se v oblast poplatků každopádně držíme při Zemi, pokud bych měl přistoupit na Vaši astrofyzikální metaforiku. Žádný drůbeží účet jsme nikdy neposkytovali ani poskytovat nebudeme, nebojte. 18.6.2010 14:36
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat - jsem klient vaší banky, vysvětlte mi co je to ta era? A co se bude dít s Poštovní spořitelnou? Díky.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Era je Era je Era Růže je Růže je Růže 18.6.2010 14:37
OTÁZKA: Jak vidíte budoucnost využití technologií ve Vaší bance?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Růžově 18.6.2010 14:37
OTÁZKA: Zajímalo by mě, plánujete rozšířit prodej Vašich produktů i na jiných místech než jsou vaše pobočky a pošty?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Nejen, že to plánujeme, už to i děláme: internetové bankovnictví, poradci ČMSS, stánky v obchodních centrech.... a jak správně předpokládáte, máme i další nápady.... 18.6.2010 14:38
OTÁZKA: Dobry den, proc nejste schopni jako banky na zapade oprostit se od vetsiny poplatku? Je mi jasne, ze je to domacim trhem, nicmene nemyslite si nikoliv z pozice sefa, ale z pozice klienta, ze bankovni sluzby jsou u nas predrazene? Je to dle Vas dano neschopnosti prejit k jine bance ci pohodlnosti lidi strpet neco, cemu se na zapade smeji? Robert Weclewski
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Ja, priznam se, nevidim problem v cene (nekteré diskontní banky poskytují služby v zásadě opravdu zadarmo). Problém je v poměru kvalita - cena. To mě jako šéfa trápí. A snažíme se s tím něco udělat. 18.6.2010 14:40
OTÁZKA: Jake znacky je vase "nove" kolo? Martin Richter
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Kolo si u mě schoval v kanceláři kolega. Redaktor, co psal ten článek, usoudil, že je moje. Asi. Kolega teď není po ruce, tak Vám těžko nyní mohu odpovědět. 18.6.2010 14:41
OTÁZKA: dobrý den, rád bych se zeptal proč například na NZ je možné, aby Vám účet spravovali paušálně za 55-65kč / měsíc včetně plateb kartou v obchodech a výběrů z bankomatů příslušného bankovního ústavu zdarma a u nás se místo zlevňování bankovní služby stále zdražují ? děkuji za odpověď Miloslav Brichta
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Některé programy u nás nejsou o nic dražší. Ale to víte, Nový Zéland je Nový Zéland.... 18.6.2010 14:42
OTÁZKA: V reklamě píšete "Era jednoduše", co to pro mě bude znamenat? Budou nové produkty a jestli jo tak v čem budou lepší?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Produkty na sebe budpu vázat, jak dohromady, tak každý zvlášť by měly být srozumitelné. Měly by být provázané na Vaše běžné každodenní potřeby, měly by Vám šetřit práci, ne ji přidělávat. Měly by být po ruce. Měly by Vás těšit, tím, že o nich ani nevíte. Tak nějak..... 18.6.2010 14:43
OTÁZKA: Dobrý den, kolik Vás stál tento PR rozhovor? Děkuji za odpověď.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Vidíte, zajímavá otázka. každopádně to není žádný PR rozhovor. Ptejte se, na co chcete. Tak PR prezentace nevypadají. 18.6.2010 14:46
OTÁZKA: jsem klientem od roku 1993 od te doby mam jen vasi banku, proc se na takove klienty nekouka jako na "verne" a pri poskytovani sluzeb se nebere na toto zretel? zvazuji odchod nebot z toho ze jsem vasim klientem a zaroven vam davam sve penize a vy s nimi vydelavate nevidim zadne + pro me! co vy na to? Tomáš Grossmann
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Koukame na Vas jako na verne a jsme moc radi, ze celou dobu spolupracujeme. A máte pravdu. Nějaká ta plus pro Vás zkoušíme vymýšlet. tím chci říct, hledáme jednoduchý a elegantní způsob, jak takovou věrnost lidem v dobrém "oplatit". 18.6.2010 14:49
OTÁZKA: Dobry den, nepripada Vam dosti nefer, ze banky jakozto jedny z mala subjektu, ktere vydelavaji neskutecne sumy penez, nejsou vuci svym klientum vstricnejsi, tedy misto toho, aby bankovni poplatky znizovaly, naopak nektere zvysuji? Nepovazujete toto za jakousi svevoli bank, ktere zneuzivaji toho, ze klient jaksi nema na vyber, pokud si penize nechce ukladat do ponozky?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Nemyslím, že jde o svévoli. I banky z nečeho musí být živy. A je jich dost, nabídka je pestrá, takže je z čeho vybírat. Samozřejmě, a to jistě víte i Vy, naše nabídka je nejlepší :-) 18.6.2010 14:50
OTÁZKA: Dobrý den, máte pocit, že člověk, který bude chtít mít kvalitní bankovní služby, pro ně bude ochoten jít / chodit na poštu? josef carda
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Člověku, který chce mít kvalitní a dostupný servis v oblasti finančních služeb může každopádně přijít někdy náramně vhod, když bude mít po ruce poštu. A když na ní chodit nebude muset, pokud to nebude považovat za potřebné. 18.6.2010 14:51
OTÁZKA: Systím poplatků jste zjednodušili a zpřehlednili, aby se v něm každý snadno vyznal, jak jste napsal v předchozí odpovědi. Znamená to tedy, že před tím byly úmyslně nepřehledné a nejednoduché... Tím vlastně přiznáváte záludnost poskytovaných služeb. Proč nejste transparentní a jednoduší odjakživa?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: To říkáte vy. já bych řekl, že dříve jsme byli o něco méně přehlední:-) Ale vážně. Přece nám zde nevynadáte za to, že se snažíme věci zlepšovat.... 18.6.2010 14:52
OTÁZKA: Proč si z otázek možných klientů/čtenářů děláte legraci a neodpovíte jako profesionální manažer? Vaše rádobyvtipné reakce jsou na úrovni nevyzráleho puberťáka.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Každý jsme nějaký, to víte..... 18.6.2010 14:53
OTÁZKA: Dobrý den, Zkusil jste si už někdy na poště vyřídit nějakou "bankovní transakci"? Například zavedení trvalého příkazu. S nervózní frontou v zádech ve stoje s paní za přepážkou, která nemá ponětí co po ní chcete? S "normální" bankou se to nedá srovnat. Pokud nevěříte zkuste si to... Petr Bartoš
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Věřte tomu, já si to zkouším docela často. Co je ale z mého poheldu podstatné, pokud budete využívat internetové bankovnictví, naše finanční centra, telefonní bankéřky a další cesty, které Vám Era poskytuje, můžete se frontám spolehlivě vyhnout. Ale i Pošta dělá mnohé, aby ty fronty zmizely, a věřím, že se to brzy projeví. 18.6.2010 14:56
OTÁZKA: Dobry den, CSOB byla hodnocena jako zamestnavatel roku, jak je potom mozne, ze se tato instituce muze chovat ke svym zamestancum tak, ze jim napriklad oznami vypoved bez skrupuli na chodbe zminovane instituce?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Pracujeem v Open Spacu, chodby zde namáme. Opravdu nevím. 18.6.2010 14:57
OTÁZKA: Dobrý den, proč jste zrušili zařízení na platbu složenek na poště na Pankráci? Moc se nám s kolegou líbilo. Stačilo jen spustit lepší reklamy, třeba video. Díky John
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Nám taky. nechci si stěžovat, my za to tak úplně nemůžeme. Jednáme s partnery a snažíme se je přesvědčit, abychom v této věci pokračovali dál. 18.6.2010 14:58
OTÁZKA: Byl jste někde v Jeruzalémě? Martin Richter
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Nebyl 18.6.2010 14:58
OTÁZKA: Dobrý den, je pravda, že ČSOB dohání ztrátu KBC a v důsledku této ztráty např. prodává ČSOB leasing ?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Nedoháníme, ale snažíme se prostě dobře fungovat. A nic jen tak zbůhdarma neprodáváme, hlavně, když to právě dobře funguje. 18.6.2010 14:59
OTÁZKA: Proč teď všechny banky zvyšují poplatky. V čem je problém?
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Co se sektoru týče: odborným "profesionálním" jazykem odvětím, že je to kvůli klesajícím čistým úrokovým výnosům, což je dáno snižováním celosvětových sazeb. Co se nás týče, ten problém také vnímáme, ale snažíme se jej na klienty nepřenášet, resp. v únosné míře. 18.6.2010 15:02
OTÁZKA: koukam ze jste odpovedel salamounsky.. vlastne neodpovedel na to co delat pro verne klienty... treba jim zaslat i nejaky darek nebo dopis ze si nas vazite.. nic takoveho nechodi jen nabidky na uvery atd.. kdyz chci splatit uver drive tak me jeste oskubete o 1000kc to je to vase hledame ? Tomáš Grossmann
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Právě jde o to, že vás nechci jen odbýt nějakým plyšovým medvědem, ale poskytnout Vám něco pořádného. Plyšáky rozdáváme už dnes, "to pořádné" právě teď rozmýšlíme. 18.6.2010 15:03
OTÁZKA: Dobrý den proč jste zpoplatnili vedení účtu pro malé děti. Chtěl jsem naučit děti od mala pracovat s účtem spořit,vybírat kartou popřípadě si něco v obchodě sám zaplatit. Jiří Ištuk
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Osm korun nám ani nepokryje náklady za známku na obálce s výpisem. A určitě souhalsím, že je na místě, aby se děti s výběry kartou, vedemím účtu učily zacházet. Přesně proto tyto programy, které, věřte, výrazně dotujeme, nabízíme. 18.6.2010 15:09
OTÁZKA: Era je Era je Era Růže je Růže je Růže ? Co to proboha znamená? Petr Bartoš
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Báseń Rainer Maria Rilke 18.6.2010 15:09
OTÁZKA: Hm, tak se zeptám jinak - era je něčeho zkratka, nebo to je prostě jen úderný název..? A proč jste s tím přišli právě teď? Díky za rozumnou odpověď.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Budete si myslet, že se vyhýbám odpovědi. Ale zvolili jsme ten název proto, abyste si kladl právě tyto otázky. Snažime se azujmout. A naznačujeme, že to, co nabízíme: jednoduchost, přehlednost, dostupnost, lidskost, jaksi znamená "novou éru bankovnictví". jenomže to neříkáme nahlas, abychom nebyli k smíchu. Radší se snažíme to dělat. 18.6.2010 15:11
OTÁZKA: Pracuji u konkurence /ČS/ na nižší manažerské pozici. Také všude slýcháme že my jsme nejlepší. Vy to říkáte o PS také. Čím mě přesvědčíte? Josef Brandejs
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Sanžím se přesvědčit spíš klienty, ne manažery konkurence. Své lidi přesvědčuji, že se musí od ČS v něčem docela hodně učit. To neznamená, že už teď v součtu nejsme nejlepší. 18.6.2010 15:14
OTÁZKA: Kde vzala Poštovní spořitelna tu drzost pod záminkou přejmenování povoleného přečerpání účtu na kontokorent zavést poplatek 19 Kč, aniž by se klinta zeptala, a současně vybírat poplatek 100 Kč za zrušení této služby. Je to loupež za bílého dne. Má úcta.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Dobrý den, jestli Vám rozumím, vytýká te nám ne těch devatenáct korun, ale že je nefér po vás chtít sto korun, když tu službu už za devatenáct korun nechcete. Tak, jak to popisujete, bych s Vámi i souhlasil. Neděláme to schválně. Prosím, napište mi na jlamser@csob.cz Nějak to vyřešíme. 18.6.2010 15:19
OTÁZKA: ano kazdy jsme nejaky .. a pak nechapu proc delate tento rozhovor! Tomáš Grossmann
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: kdybchom byli stejni, nemel byste duvod ho číst 18.6.2010 15:19
OTÁZKA: Co byl základní impuls pro vytvoření finančních ceter? Bankovní pobočka bez možnosti hotovostních operací je asi raritou nejen u nás... Hana Kollmanová
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Hotovostní operace dobře zvládá síť pošt. Na finančních centrech by jenom zdržovaly. Mimochodem model finančních center po nás kdekdo přebírá.... a to i bez podpory pošty. Velice dobře to funguje. I názvem se snažíme vyjádřit, že to není místo pro rutinní transakce, ale pro dialog banky a klienta, na který je třeba klidněší prostředí.... 18.6.2010 15:22
OTÁZKA: Souhlasím s honzoucz. Z vašich odpovědí se toho moc nedozvíme, hlavně tam kde na seriozní dotaz čtenáře na eru odpovídáte dost nesmyslně. Můžete nám tedy vysvětlit, o co jde? Barbora Buřínská
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Barboro, na co se přesně ptáte? 18.6.2010 15:23
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jakou budoucnost vidíte v samoobsluznych zónách? Myslíte, ze je to pro klienty výhodnější, než si zajít k přepážce?? Jakub Šumanský
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Určitě mohou některé oparace pro klieta zjednodušit a výrazně urchlit. Navíc zlevnit. 18.6.2010 15:24
OTÁZKA: Dobrý den, ještě jedna otázka k poplatkům: Sám říkáte, v souladu s tvrzením téměř všech bank u nás, že všechny služby něco stojí a nějak si banka vydělat musí. To samozřejmě chápu a velmi Vám to přeji, avšak chtěl bych vědět, proč tyto náklady banka /například vaše konkrétně) nepokrývá výnosy z peněz, které mají u vás klienti uloženy. Tento výnos se pohybuje minimálně na hranici 4% (nejlevnější úrok hypo - daň apod.), pokud ne, zaměstnejte mě - vydělám vám víc. V mém případě by to tedy činilo řádově desítky tisíc ročně. Proč tedy ještě navíc platím poplatky? Přesvědčte mne prosím, rád změním banku. Tomáš Körner
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Ve výročních zprávách bank najdete položku "čistý úrokový spread", což je to, o čem píšete. Zdaleka to nejsou čtyři procenta. Klasická bankovní škola říkala, že z poplatků se musí zaplatit provoz banky, úroky jsou pro banku zisk - protože se hodně čistý úrokový výnos v čase dosti mění, nelze s ním z pohledu obezřetného bankéře, který si musí být jistý, že se nedostane do problémů, dopředu počítat. Doba se mění, ale na téhle moudrosti něco je. Tím chci říct, banky většinou uvažují jaksi naopak než Vy. Ale Vaše úvaha je úplně správná. 18.6.2010 15:28
OTÁZKA: Dobrý den, má přítelkyně si před Vánoci zažádala o zřízení internetového bankovnictví ke svému účtu u PS. Dodnes ho nemá přes opakované urgence zřízené, vždy je odkázána na nějaké přihlašovací údaje, které ji prý byly kdysi zaslány v souvislosti se službou phone 24 - nicméně tyto údaje nemáme k dispozici ani netušíme, že byla služba phone 24 kdy aktivována. PS bylo sděleno, že tyto údaje nemáme - ale řešení prý jiné není. Váženě uvažujeme o změně banky. Martin R.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Víte, tak, jak to popisujete, tak je to určitě nepříjemná situace, ale nedokážu Vám rovnou přímočaře pomoci. Prosím, ať Vaše přítelkyně zavolá na naše kontakní centrum 800 210 210. KDyby to nezabralo, prosím ozvěte se mi jlamser@csob.cz 18.6.2010 15:30
zpět na osobnost