Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéfa je třeba přesvědčit o výhodách vašich námětů

aktualizováno 
Jsou vaše náměty rozumné, logické a v souladu s oficiálně deklarovanou linií firmy, a přesto nepadají u šéfa na úrodnou půdu? Setkávají se s nezájmem a odsunováním do ztracena a špatně maskovanou povrchně zdvořilou tváří šéfa při jejich vyslechnutí? Příčina neveselého stavu věcí je jasná: v mezilidských vztazích neplatí ani tak rozumnost a logika, ale spíše "psycho-logika".
Tedy zákonitosti fungování lidského mozku, nejednou velmi vzdálené exaktním vzorečkům a matematickým důkazům. Tato "psycho-logika" jednoznačně přináší šéfovi na mysl při vašem námětu jedinou kardinální otázku: "Co z toho budu mít já, šéf?" Jakmile přijdete se svým námětem, začnou se mu v hlavě honit téměř jistě tyto otázky: Od čeho nepříjemného budu mít díky tomu námětu svého podřízeného pokoj? Jak se tím posílí moje důležitost, moje odměny a další výhody, moje šance na postup? Zatím je jasné, že mi podřízený nevratně bere čtvrthodinu (nebo více) mého času, nárokuje si řadu minut mé soustředěné pozornosti, a tudíž psychické energie, kterou budu pozdějipotřebovat na milion dalších věcí. Vrátí mi ten jeho návrh tu čtvrthodinu času a energie v dohledném budoucnu alespoň trojnásobně? Pokud je vám tohle jasné, měla by vám být jasná i vaše další taktika. Musíte prostě svého šéfa přesvědčit. Pamatujte, že v atmosféře prezentace vašeho námětu jste vy úplná bezvýznamná nula a váš šéf stoprocentní božstvo. Pak má váš námět šanci. A bude-li navíc váš šéf přesvědčen, že k jeho splněným přáním je nezbytnou podmínkou, abyste vy byli svěží a měli kvalitní pracovní podmínky, pak se celou vahou své autority bude bít za to, abyste je měli. Vy se budete mít v práci dobře ne proto, že někdo něco dělá kvůli vám, ale proto, že vaše pohoda a odměna je vedlejším doprovodným efektem něčeho, co dělají jiní čistě sobecky kvůli sobě. Takový je náš svět a nikdo nám jej nevymění.

Peter Urban, generální ředitel Tatry Kopřivnice

Co dělat, když šéf odmítá vaše náměty? Zeptat se ho na důvody jeho odmítnutí, a pokud dávají smysl, tak přepracovat svoje návrhy. Pokud nedávají smysl, změnit zaměstnání (a šéfa).

Co jsme psali a co si přečtete

78. Nikdo mi nic neřekl
79. Když šéf odmítá vaše náměty
80. Mám problém se šéfem

Jak přijmout kritiku? Jak vyjít se spolupracovníky či jak se vyrovnat se stresem? Odpovědi na tyto otázky najdete v seriálu 100 rad, jak být úspěšnější v práci. Připravujeme ho s docentkou Evou Bedrnovou z pražské VŠE a Davidem Gruberem, autorem knih s touto tematikou.


Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu ČR a SR
Lidé nechtějí zaměstnání, ale smysluplnou práci, říká šéfka Microsoftu

Všeobecně se ví, že nejlepší benefity nabízejí zaměstnancům IT společnosti. Nad seznamem odměn v hodnotě i desítek tisíc měsíčně lidé z jiných oborů jen...  celý článek

Ilustrační snímek
Srovnání: kdy má podnikatel zůstat OSVČ a kdy se mu vyplatí společnost

Asociace malých a středních podniků a živnostníků srovnala z právního a daňového pohledu, co je pro podnikatele výhodnější - zda nést titul osoby samostatně...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?
Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?

Hvězdou letošních voleb je teprve jednadvacetiletý Dominik Feri, který se z posledního místa na pražské kandidátce TOP ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.