Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Segmentace trhu finančních poradců

aktualizováno 
Víte jak je to z organizovaností finančních poradců nebo s jejich honoráři? Ne všem poradcům jde čistě o prodej finančních produktů, některým se mnohem více vyplatí získat pro svou společnost nové spolupracovníky... Pojďme se teď podívat do zákulisí trhu finančního poradenství.

1/ Přímí zástupci jednotlivých finančních institucí a jimi vlastněných společností

Takřka každá finanční instituce buduje vlastní síť spolupracovníků prodávající její produkty. Tito prodejci (zprostředkovatelé) mají zpravidla exkluzivní smlouvy (nesmí tedy prodávat konkurenční produkty). Sami ale často rozšiřují svoji paletu produktů smlouvami s dalšími společnostmi. Přestože z principu fungování nejsou finančními poradci tak, jak je definuje například Komora finančních poradců, často toto pojmenování používají.

Přímí zástupci nedokáží oslovit celou šíři trhu, protože určitá skupina klientů vyžaduje “finančního poradce”. Řada finančních institucí proto vytvořila druhou “značku” (brand), pod kterou prodává své finanční produkty. Tato značka se od skupiny 1) odlišuje tím, že se tváří jako finanční poradenství, ačkoli ke skutečnému poradenství má zpravidla velmi daleko. Většina pracovníků těchto společností preferuje jeden či dva finanční produkty.

Příklady: velmi výkonnou vlastní síť má například ČMSS, z pojišťoven Allianz nebo Česká pojišťovna, dále pak společnosti Winvest, Generali Capital, Kapitol, Raiffeisen finanční poradenství, Wustenrot service

2/ Prodejní sítě

Společnosti, které nejsou vlastněné finančními institucemi (alespoň ne českými) a jsou z tohoto pohledu nezávislé na trhu. Jsou orientované na prodej většinou poměrně malého počtu produktů, které velmi často vybírají podle “prodejnosti” a výše provize. Vnitřní organizace je velmi často postavená na principu MLM, někdy parametrizovaném tak, že získávání nových spolupracovníků je výnosnější než samotný prodej.

Příklady: MBI, Makler Service, Broker Consulting, RoFiS, ZFP, OVB

3/ Finanční poradci pracující za provizi (popř. za některé služby pobírají honoráře přímo od klientů)

Společnosti, které kladou větší důraz na volbu vhodných produktů a především na analýzu klienta jako podmínku návrhu vhodného řešení. Pracují buď výhradně na provizní bázi (SLON) nebo s převažujícími příjmy z provizí a podílem honoráře (TriMan, FiM), případně s převažujícím příjmem z honoráře (SOPHIA FINANCE).

Honorář klienta umožňuje poskytovat širší škálu služeb a především řádně a objektivně provést audit existující situace klienta. U provizně placených poradců “musí” analýza/audit vyústit v prodej produktu, jinak je práce nerentabilní. V případě inkasovaného honoráře je nezřídka výsledkem auditu verdikt “vše je v pořádku, doporučujeme jen drobné úpravy”, který sám o sobě žádné provize nepřináší.

Už jste se někdy setkali s finančním poradcem, který se vás pokoušel přemluvit ke vstupu do řad poradců? Bylo vám to nepříjemné? Podělte se s námi o vaši zkušenost.

 

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Peníze od státu: Na co máte nárok a kolik dostanete, když dítě onemocní

Začala škola a už máte děti nemocné? Poradíme, co vám musí zaměstnavatel umožnit a na jakou finanční kompenzaci máte při pracovní absenci kvůli ošetřování...  celý článek

Ilustrační snímek
Dopřával si dovolenou, dva tisíce na malé děti neplatil. Co s tím?

S neplacením výživného se setkává až padesát procent rodičů samoživitelů. Téměř čtyřicet procent dětí z rozvedených rodin žije na hranici chudoby. Čísla jsou...  celý článek

Zaplacením faktury podnikatel uzavírá roční smlouvu. Ilustrační snímek
Vymysleli fintu, jak pro nepozornost inkasovat beztrestně tisíce

Obchodní nabídky nejrůznějšího druhu nacházíme ve firemní poště často. Ale pozor, existují firmy, jejichž obchodní nabídka vypadá jako faktura. A i když ji...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.