Diskuze

Na zakázce se nedohodli, přesto mu firma účtuje tři tisíce

Nefungující výrobek můžete vyměnit, špatnou práci reklamovat. Co ale dělat v případě, kdy pro vás řemeslník nic neudělal a chce peníze? Odpovíme na konkrétní dotaz čtenáře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Podobně je to třeba s opravami spotřebičů. Nechal jsem si nedávno opravovat pračku. Firma měla v ceníku na webu jasné ustanovení, že diagnostika závady je za 250,- plus 150 cestovné v rámci města. A u této položky poznámku, že v případě objednání opravy diagnostiku ani cestovné neúčtují. Věděl jsem tedy hned, na čem jsem.

Pokud to firma uvedené nemá, tak se jí na cenu "přípravných prací" pro jistotu ptám.

0 0
možnosti

J62a40k37u64b 22Č55u13b71a

21. 5. 2019 0:27

NOZ je snad posledním svinstvem, co tu udělala ODS s tehdy Pospíšílem.Rv

0 0
možnosti

V98í45t 47K33o59u90b43a

19. 5. 2019 21:39

Udělat cenovou nabídku od stolu na základě podkladů klienta uděláme rádi zadarmo. Přijet, změřit, navrhnout řešení, zkontrolovat kompatibilitu s instalovanými výrobky, to je již placená služba, kterou odečteme od ceny díla, v případě, že se dohodneme.

Je zajímavé, jak často člověk naráží na lidi, co mají 4 nabídky +- pár procent a mají pocit, že jim někdo dá o polovinu nižší cenu a plýtvají časem ostatních. To ale po dvaceti letech v oboru prokouknu do tří minut položením pár otázek a od toho ruce pryč.

Nejraději mám klienty, kteří si vybrali nejlevnější nabídku a po půl roce chodí otravovat, co já s jejich mizerně odvedeným dílem udělám a za kolik a jsou uraženi, když jim odpovídáme, že naši nabídku mají, ale na celé dílo, žádné opravy oprav nevedou k cíli.

0 0
možnosti

Na sociální síti našel stavební firmu, tu oslovil a pozval, aby přijela, stav podlah posoudila, navrhla způsob opravy a zpracovala cenovou nabídku.

Zdroj: https://www.idnes.cz/finance/financni-radce/smlouva-o-dilo-obvykla-cena-dila-reklamace-dila.A190513_104544_viteze_frp

V této větě je dost důležité slovo "pozval". Když oslovuji firmu, tak nezvu na kafe

ale buď poptávám nebo objednávám. Takže dost bude záležet, jak bylo pozvání napsané nebo vyslovené - jestli jako poptávka nebo objednávka.

Pokud firmu pouze poptal a firma neřekla, že posouzení a nabídka jsou placené, má smolíka firma. Asi jako když se zeptám hospodského, za kolik čepuje. Tuto informaci poskytuje zadarmo, pokud mi dopředu neřekne, že chce za info třeba 5 Kč.

Pokud firmu rovnou objedná a nezptá se na cenu, má smolíka pán. Znamená to, že mlčky akceptuje podmínky firmy. Stejně jako když si dám v hospodě pivo, aniž bych věděl kolik stojí. Zaplatit ho musím, ať stojí 20 nebo 120 Kč.

0 0
možnosti

P87a87v21e49l 62Š57e94d10ý

16. 5. 2019 13:36

Dělám do zabezpečení a cenové nabídky dělám zdarma. Ovšem pokud chce zákazník ať mu udělám něco jako projekt tak ten si nechám zaplatit. Byť třeba 1000 nebo 2, ale když už mu něco vymyslím a on to pak objedná u někoho jiného tak tohle zaplaceno chci mít

1 0
možnosti

Pracuji v nabídkovém oddělení velké firmy prodávající měřicí a regulační techniku a zároveň renovuji starší domek, takže mohu posoudit z obou stran.

Nabídky, které dělám jiným firmám, jsou zásadně zadarmo, i když třeba nad velkou nabídkou sedím 2 dny v kuse a nakonec zakázku nedostaneme. Celková úspěšnost leží někde kolem 30 až 40%, což je velmi dobré číslo, protože na trhu je více firem, které se rvou o každou zakázku. Náklady na mou práci musí moje firma financovat ze získaných zakázek.

Stejně takto postupuji u rekonstrukce domku. Chceš získat moje peníze, které mám na rekonstrukci? Tak pro to musíš něco udělat a obětovat třeba 3-5 hodin svého času na přijetí, obhlídku, odejzd, kalkulaci a nabídku. A když budeš dobrý, budeš mít práci třeba na 200 hodin. A ty 4 hodiny se ti v těch 200 hodinách bohatě zaplatí.

Chceš, abych ti ty 4 hodiny zaplatil? Pak zapomeň na zakázku, jsou i jiní, kteří mi udělají nabídku zdarma. Holt svět je tvrdý a kdo něco chce, musí proto taky hnout prstem.

8 1
možnosti

Řeším tento problém ve firmě také. Férové by bylo, kdyby si zákazník poslal zadání a nechal si ho od X firem zdarma nacenit. Kdyby si nechal nejprve odborníkem zpracovat projekt, tak za to přece také zaplatí. Bohužel tento úkon se často supluje právě procesem získávání nabídek, kdy řešení zákazníkovi musíte nejprve vymyslet a pak teprve nacenit. To ale nemá s obchodní činností nic společného.

1 1
možnosti

Jsem stolař, udělat záměr, navrhnout nábytek a udělat cenovou nabídku trvá někdy i 4 hodiny. A že by to mělo být zadarmo!!!! Kdo z Vás je v práci 4 hodiny zdarma, asi nikdo. A za měsíc uděláte 4 nabidky a jste v mínusu.

2 3
možnosti

tak pakliže si to dáš do smlouvy, že ti zaplatí návrh v čem je problém ?

1 0
možnosti

Myslím, že je fér za zpracování nabídky zaplatit a v případě realizace částku odečíst z celkové ceny.

1 1
možnosti

Myslim ze je fér informovat o tomto potencialniho zakaznika behem telefonniho objednani pred tim, nez prijede, zda bude muset platit (a kolik) i kdyz zakaznik nabidku nepřijme.

0 0
možnosti

účtovat si cenovou nabídku je zlodějina.Přijedu podívám,změřím a ve wordu otázka dvaceti minut.Bylo by mi hanba si za to něco říct.

3 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti