Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snažte se být oblíbení v práci

  10:00aktualizováno  10:00
Chcete být oblíbený? Poraďme se o metodě, která je proveditelná opravdu pro každého. Věnujte větší pozornost jménům lidí kolem - kolegů, šéfů, podřízených, smluvních partnerů, úředníků, dodavatelů, klientů.

Pečlivější a přesnější vyslovování jmen a příjmení, titulů, pozic v práci -a samozřejmě také jejich lepší zapamatování. Zejména zapamatování křestních jmen - nejjistějších bran k srdci a přízni lidí.

Mnozí z vás si jistě vzpomenou na starší filmy a starší situace z dob, kdy pánem byl prodejce a těžkým uměním bylo koupit. Mistři zásobovači ševelili do telefonů při shánění úzkoprofilového zboží k různým skladníkům a jim podobným sladce, osobně. „Maruško, Jiřinko, Pepíčku, Venoušku..., mrkni se, jestli by se tam pro nás nenašly nějaké...“ Dnes je stejně těžkým uměním prodat. Vyrobit zboží, službu, vyrobit vlastní kvalifikovanou pracovní sílu vyučením nebo maturitou není zase až tak nedosažitelně těžké. Ale prodat ten produkt nebo vlastní schopnosti za dobrou cenu - to vyžaduje stejně filipa jako dříve shánění.

Kuřákům v práci brzy odzvoní.
Čtěte ZDE.

Geniálně prosté, avšak málo užívané umění úspěšnosti zaměstnance i manažera mistrně vystihl v jednom ze svých posledních filmů Jean-Paul Belmondo: „Nauč se pozdravit způsobem, který dává najevo, že věc toho druhého tě zajímá více než tvoje vlastní. On to musí cítit. Pak je tvůj.“ Dodejme, že vzápětí za tímto profesionálním pozdravem by mělo následovat vyslovení jména zdraveného. Tak, jak je vzhledem k míře formálnosti situace nejobvyklejší. Tak, jak to chce ten druhý slyšet. Důstojně, s úctou, bez chybičky či náznaku nedbalosti. Děláte to přece pro sebe; a nejlépe to pro sebe uděláte, když bude atmosféru pozdravu a oslovení prosycovat pocit, že to děláte hlavně pro druhého. Ano - přes blaho druhého k blahu vlastnímu. Jinudy cesta v civilizaci nevede.

Pomozte své, často bídné paměti na jména. Mějte vždy připraveno dost vlastních vizitek. Nabízejte výměnu. Ten druhý když má, tak dá. Když nemá, neodmítne napsat své jméno na druhou, nepotištěnou stranu další vizitky vaší. A nezapomínejte - i při neodbytných myšlenkách na všechno to věcné, co musíte s daným člověkem probrat - na několikeré zopakování jeho jména v rámci úvodních všeobecných frází. Pod jakoukoliv slušnou záminkou.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Srovnání generací: V čem jsou dnes mladí lidé jiní?

Zatímco generace X byla ráda, že má nějaké slušné zaměstnání, ta následující toužila hlavně po vysoké mzdě a kariérním postupu, pro což byla ochotná sedět v...  celý článek

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Ilustrační snímek
Zajímavá povolání: disciplína je základ, říká profesionální sázkař

Můžou pracovat z domova, a přitom si za pár minut vydělat statisíce. Ale taky zažívají hodiny mučivého stresu, nejistoty, padají do dluhů a depresí. Práce snů,...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.