Hodnota ztrát z podvodů platebními kartami ve Velké Británii podle poslední statistiky poprvé za osm let poklesla. Jak je na tom Česká republika? Jak časté jsou u nás podvody a co čeká v takovém případě klienta?
Možností zneužití platebních karet existuje více. Může jít o skimming, tedy "okopírování" karty během výběru z bankomatu pomocí podvodníky nainstalovaného zařízení. Dalším nebezpečím je tzv. phishing, kdy neoprávněné osoby získávají prostřednictvím e-mailu od důvěřivých klientů důvěrné údaje o jejich platební kartě. Samozřejmě hrozí zneužití v případě odcizení či ztráty, přičemž zvláště u embosovaných karet banky běžně přebírají zodpovědnost až po půlnoci dne nahlášení.
Jak rizika minimalizovat? Jak se k nim vlastně staví banka v praxi? Na co máte nárok? Jaký je postup v případě reklamací? Co řeší čipové karty? Na tyto a další otázky odpovídala odbornice z Komerční banky. Věděli jste, že oproti světu je v ČR méně karetních podvodů? Přečtěte si odpovědi!
Všechny odpovědi na vaše dotazy naleznete ZDE. |
Kdo zodpovídal vaše dotazy?
Ing. Šárka Seemannová v roce 2003 absolvovala studium na Provozně ekonomické fakultě ČZU. V Komerční bance pracuje od roku 1996 v útvaru Analýzy karetních transakcí, který se zabývá reklamacemi držitelů platebních karet, reklamacemi obchodních míst akceptujících platební karty, prevencí podvodů, autorizací a customer service.
Co dělat v případě ztráty či odcizení karty? Jak se dostat k penězům a za kolik? Tyto a další informace si můžete přečíst ZDE. |
Šárka Seemannová, vedoucí oddělení analýzy karetních transakcí KB |