Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spořicí účet si vybíráme na internetu a z televizní obrazovky

aktualizováno 
Mezi nejpopulárnější typy spoření patří spořicí účty. Při hledání té správné varianty investování úspor však obecně chladné úvahy a propočty nahrazuje internet a televizní reklama. Ty totiž obvykle dávají prvotní impuls k zamyšlení, že je vhodné něco změnit.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - Peníze, hotovost, vklady | foto: Profimedia.cz

Přestože většina lidí tvrdí, že reklamy nesleduje a program přinejmenším pro reklamní vložky mezi pořady na své obrazovce přepíná, je právě reklama tím, co dává prvotní popud se začít o něco zajímat. Druhým nejvlivnějším motivátorem jsou přátelé a jejich zkušenosti či rady. Teprve po nich následuje domácí banka střadatele, kterému právě ona dá ten správný impuls uvažovat o správnosti rozložení svých úspor.

Výběr však nejčastěji necháváme na sobě. Své znalosti kombinujeme s informacemi získanými na internetu, kde nejčastěji vyhledáváme vše potřebné. Mimořádné důvěře se těší přátelé a jejich osobní zkušenosti. Teprve po nich opět následují bankovní poradci či nezávislí odborníci. Ovšem jejich rady podrobujeme dalšímu ověřování, obvykle na internetu.

Parametry ideální spořicího účtu

- bez poplatků za běžné služby
- s co nejvyšším úrokem
- jednoduchý, transparentní, bez složitých podmínek
- založení a vedení zdarma
- vysoce likvidní, připomínající běžný účet
- bez limitů na vklady a výběry
- s bonusem pro větší částky nebo s bonusem za loajalitu

Zdroj: Kvalitativní výzkum agentury TNS AISA pro ING

Největší vliv ale na konečnou volbu služby má celkový dojem z finančního domu, jemuž své úspory hodláme svěřit. Tedy jeho pověst, historie, fungování či jiné dobré či špatné zkušenosti. Jak průzkum dále ukázal, teprve pak potenciálního střadatele zajímají ostatní parametry služby, kupříkladu u spořicího účtu úroková sazba.

"Pouze minorita klientů stále hledá a volí účet podle aktuálně nejlepší nabídky na trhu. Většina klientů je ale konzervativní. Pokud je jejich zkušenost s vybraným spořicím účtem pozitivní, zůstávají k vybrané instituci loajální," dodává Vaníček z ING.

Zdůvodňuje to poměrně dlouhým a obvykle složitějším způsobem vyhledávání a ověřování informací. Tento proces pak už znovu obvykle nikdo podstupovat nechce.

Peníze raději odkládáme na horší časy

Potřeba spořit je jedním z nejcharakterističtějších projevů ekonomického chování Čechů. To vyplynulo z červnového kvalitativního výzkumu, který pro ING provedla výzkumná agentura TSN AISA. "Je to pozitivní jev jak pro Čechy, tak i českou ekonomiku, zvláště v současné situaci na finančních trzích," uvedl pro iDNES.cz Libor Vaníček, ředitel marketingu a přímé distribuce ING.

češi si více spoří než půjčují

Poměr půjček a depozit činil v České republice k loňskému roku 70 %. Znamená to tedy, že průměrně na dluh 100 tisíc korun vychází více než 142 tisíc korun vkladů. V Polsku na stejný dluh činí průměrné vklady 86 tisíc korun, v Maďarsku už je to pouze 52 tisíc korun.

Dnes vnímají Češi spoření pozitivně a jako téma skutečně aktuální. Vysvětlení je jednoduché, současná situace nutí lidi více myslet takzvaně na zadní kolečka.

Z nabídky vkladových produktů lidé v současnosti nejlépe hodnotí spořicí účty. Ty ostatně již najdete v nabídkách většiny tuzemských bank. Nejčastějším impulsem pro zřízení spořicího účtu je v prvé řadě potřeba odložit peníze na pozdější dobu, následuje potřeba finančního zajištění sebe i svých blízkých "na horší časy" a také snaha své úspory zhodnotit co nejlépe. Tedy bez poplatků a s penězi volně k dispozici.




Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Chybějící „s“ v protokolu na internetu vás může připravit o peníze

Ilustrační snímek

Internetové bankovnictví je užitečná vymoženost. Nemusíme chodit na pobočky bank a své peníze máme kdykoliv pod...

K bankomatům přibývají i vkladomaty, je jich už 760. Dají se ošidit?

Inteligentní bankomaty umí peníze nejen vydávat, ale i přijímat a vkládat na...

Nosit větší hotovost u sebe, nebo nechat balík peněz ve firmě či doma v šuplíku může být docela riziko. Pokud nemáte...

Banky mají nového konkurenta. Hello bank láká na úročení peněz na účtu

Značka Hello bank! již působí ve Francii, Itálii, Belgii, Rakousku a dalších...

V Česku začala fungovat nová banka. Má obchodní název „Hello bank! by Cetelem“ a svou nabídkou chce konkurovat ostatním...

Další nabídka

Kurzy.cz

Jiří Menzel je v kritickém stavu a uzdravení nebude jednoduché
Jiří Menzel je v kritickém stavu a uzdravení nebude jednoduché

Oskarový režisér Jiří Menzel (79) leží od úterka v kritickém stavu v nemocnici v pražských Střešovicích. Podle informac... celý článek



Najdete na iDNES.cz