Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Staňte se součástí flotily aut, povinné ručení vás vyjde levněji

  10:00aktualizováno  10:00
Zprostředkovatelé povinného ručení vytvářejí virtuální flotily aut. Ceny pojišťoven srazí i o polovinu. Stát se součástí flotily je výhodné hlavně pro mladé nezkušené řidiče. Řidič se zkušenostmi a s nasbíraným bonusem si u makléřů polepší jen o pár set korun.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Kdyby měl třiadvacetiletý Brňan David P. za svůj osm let starý fiat platit plnou sazbu povinného ručení, nedostane se jako mladý řidič bez nasbíraných bonusů pod sedm tisíc korun ročně. Ve skutečnosti však za pojistku nedává ani čtyři tisíce.

Má ji totiž sjednanou u makléřské společnosti, jedné z desítek na českém trhu, které obcházejí pojišťovny a nabízejí extrémně výhodné sazby. Auto má přes ně pojištěno odhadem minimálně několik desítek tisíc českých řidičů a přibývá jich.

Stanou se součástí "firemní flotily", kterou makléři potom pojistí u některé z českých pojišťoven. Ty běžně nabízejí hromadné flotilové pojistky s výraznými slevami velkým firmám s desítkami až stovkami aut. Makléři, kteří levné povinné ručení nabízejí, jen na rozdíl od firem "flotilu" vytvoří z běžných koncových zákazníků.

Ceny pojistného - Škoda Fabia HTP

rok 2001, řidič z Kralup nad Vltavou, 50 let

FLOTILA Pozn.: jde o nejlevnější sazby pojišťoven
Bez bonusu 1 643 - 2 399 korun
36 měsíců bez nehody 1 643 - 2 399 korun
60 měsíců bez nehody 1 623 - 1 643 korun

ČESKÁ POJIŠŤOVNA
Bez bonusu 3 061 korun
36 měsíců bez nehody 2 449 korun
60 měsíců bez nehody 2 143 korun

KOOPERATIVA
Bez bonusu 3 645 korun
36 měsíců bez nehody 3 098 korun
60 měsíců bez nehody 2 733 korun

ČESKÁ PODNIKATELSKÁ POJIŠŤOVNA
Bez bonusu 2 643 korun
36 měsíců bez nehody 2 176 korun
60 měsíců bez nehody 1 975 korun

Pramen: kalkulátory pojišťoven a prezentace zprostř. firem

Například brněnská společnost Allrisk tak může nabízet roční pojistku na dvoulitrovou octavii za 5 814 korun bez jakéhokoliv bonusu. Jednatel firmy Jiří Toman tvrdí, že má flotily otevřeny u pěti českých pojišťoven.

"Navenek se tváří, že žádnou otevřenou flotilu nepojistí, ale když jim nabídnete dva až tři tisíce aut, tak je to pro ně tak zajímavý obchod, že kývnou," popisuje Toman.

Pojistku lze však sjednat i mnohem levněji, někteří makléři nabízejí povinné ručení na takto výkonné auto za necelých 3 700 korun. Opět bez jakéhokoliv bonusu.

Makléři tvrdí, že řidiči v jejich flotilách se nevymykají obvyklému průměru. Na druhou stranu je jejich pojistka jako stvořená pro rizikové klienty. Nejvýhodnější je pro mladé řidiče z velkých měst, kteří dosud nevlastnili auto a bonus nemají, nebo pro ty, kteří mají čerstvě po zaviněné nehodě a o nasbíraný bonus přišli.

ceny pojistného - Škoda octavia II TDI

103 kW, rok 2006, řidič z Brna, 35 let

FLOTILA Pozn.: jde o nejlevnější sazby pojišťoven
Bez bonusu 3 670 - 5 814 korun
36 měsíců bez nehody 3 670 - 5 814 korun
60 měsíců bez nehody 3 652 - 3 670 korun

ČESKÁ POJIŠŤOVNA

Bez bonusu 8 545 korun
36 měsíců bez nehody 6 836 korun
60 měsíců bez nehody 5 981 korun

KOOPERATIVA

Bez bonusu 9 608 korun
36 měsíců bez nehody 8 167 korun
60 měsíců bez nehody 7 206 korun

ČESKÁ PODNIKATELSKÁ POJIŠŤOVNA

Bez bonusu 7 610 korun
36 měsíců bez nehody 6 267 korun
60 měsíců bez nehody 5 688 korun

Pramen: kalkulátory pojišťoven a prezentace zprostř. firem

"Dá se říct, že pojišťovny tímhle způsobem nasávají do svého pojistného kmene řidičské bahno," tvrdí Jan Žalčík, provozovatel portálu srovnavac.cz, který se porovnáním sazeb povinného ručení zabývá. Zkušený řidič s nasbíraným bonusem si u makléřů polepší maximálně o pár set korun.

Otevřené flotilové pojistky v Česku existují prakticky od začátku uvolnění trhu s povinným pojištěním aut. Zájem na jejich uzavření mají hlavně nové pojišťovny, které takto bezstarostně naberou obrovské množství zákazníků.

I ty velké pak flotily v dnešním rozsahu tolerují. Podle šéfa České kanceláře pojistitelů Jakuba Hradce jako "nutné zlo". "Makléři jim hrozili, že neuzavře-li pojistnou smlouvu tohoto typu jedna pojišťovna, uzavře ji druhá - a ráda. Zda je takový postup zprostředkovatelů korektní, v tom si musí jasno udělat každý sám," konstatoval Hradec.

Například Česká podnikatelská pojišťovna odhaduje, že takto pojišťuje několik desítek flotil. Makléři v nich figurují jako zprostředkovatelé, což je ze zákona možné. "Tato praxe umožňuje uzavření zmiňovaného smluvního vztahu a není na tom nic neobvyklého," řekla mluvčí ČPP Renata Svobodová.

Proč za takto výhodných podmínek nejsou u makléřů dávno pojištěni všichni? Narazit na nabídku výhodného pojištění totiž není úplně jednoduché, makléřské firmy se jimi na první pohled nechlubí nebo inzerované sazby raději balí do formulky "již od". Spoléhají se spíš na přímý marketing a osobní doporučení. Kdyby totiž objem takových flotilových pojistek překročil únosnou mez, musely by je pojišťovny přestat tolerovat.

ceny pojistného - opel omega 3,0 v6

155 kW, rok 2004, řidič z Prahy, 27 let

FLOTILA Pozn.: jde o nejlevnější sazby pojišťoven

Bez bonusu 7 148 - 5 559 korun
36 měsíců bez nehody 7 148 - 5 559 korun
60 měsíců bez nehody 5 559 - 5 167 korun

ČESKÁ POJIŠŤOVNA

Bez bonusu 13 887 korun
36 měsíců bez nehody 11 110 korun
60 měsíců bez nehody 9 722 korun

KOOPERATIVA

Bez bonusu 13 276 korun
36 měsíců bez nehody 11 285 korun
60 měsíců bez nehody 9 957 korun

ČESKÁ PODNIKATELSKÁ POJIŠŤOVNA

Bez bonusu 14 797 korun
36 měsíců bez nehody 12 186 korun
60 měsíců bez nehody 10 166 korun

Pramen: kalkulátory pojišťoven a prezentace zprostř. firem

Nevýhod pro samotného zákazníka je minimum. Při havárii jedná přímo s pojišťovnou a může čerpat i běžné asistenční služby, které pojišťovna jako součást povinného ručení nabízí. Jen se musí připravit, že jakýkoliv administrativní krok bude řešit se svým makléřem. Před tím varují i samotné pojišťovny. "Jednotlivec v případě pojistky v otevřené flotile není pro pojišťovnu smluvním partnerem, tím pádem nemá přístup ke všem potřebným informacím," vysvětlila mluvčí pojišťovny Allianz Pavla Paseková.

Problém může nastat i s bonusem, který řidič pojištěný ve flotile nasbírá. Když chce přejít k běžnému pojištění, nemusí se mu podařit získat potvrzení, kterým u nové pojistky bonus doloží.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Léčíte se? Komplikace na dovolené vám pojištění nezaplatí

Dovolená je zaplacená, rodina se těší, ale kromě balení a zařizování provozu opuštěné domácnosti je třeba dodělat spoustu věcí v práci. Dovolenou si člověk...  celý článek

Ilustrační snímek
Častý omyl Čechů: evidenční list důchodového pojištění je k ničemu

Ne každý doklad patří do koše. Pokud jste zaměstnaní a vyhodíte evidenční list důchodového pojištění, který vám vystaví každý rok váš zaměstnavatel, děláte...  celý článek

Ilustrační snímek
Konec studií: jak na sociální a zdravotní pojištění v pěti situacích

Od kdy platí absolventi středních a vysokých škol odvody na sociální a zdravotní pojištění? A jak je tomu s odvody, když se po škole někdo rozhodne podnikat či...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...
Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...

Podpora ANO, ČSSD i KSČM se podle říjnového průzkumu agentury Median od září mírně snížila. Podobně klesala i podpora T... celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
EDI SUPPORT (ENGLISH & GERMAN)

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 30 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.