Studenti vybírali nejžádanějšího zaměstnavatele

-
Více než tisícovka studentů vysokých škol ekonomického zaměření se zúčastnila průzkumu organizace AISEC, orientovaného na jejich budoucího zaměstnavatele. Jednotlivé otázky směřovaly na oblast preferovaného odvětví, činnosti ve firmě i konkrétních společností, ve kterých chtějí studenti pracovat. Nejžádanějším zaměstnavatelem se stal Unilever, následovaný společnostmi ŠKODA AUTO, SPT Telecom, Arthur Andersen a Procter and Gamble. Studenty - budoucí ekonomy nejvíce láká oblast finančnictví, finanční poradenství, obchodní činnost, reklama a public relations i personální management. Nejméně lákavé je pro ně zemědělství, zpracovatelský průmysl, překladatelství a tlumočnictví. A jaké pracovníky si přejí jejich budoucí zaměstnavatelé? Takové, kteří mají jazykové znalosti, kreativní myšlení a jsou loajální k podniku. Neměla by jim chybět schopnost pracovat s internetem, měli by umět komunikovat, být spolehliví a mít dostatek zdravého sebevědomí. Podle zástupců zaměstnavatelů, kteří se sešli na konferenci Absolvent pořádané společností AISEC chybí studentům, kteří se ucházejí o místo, mnohdy větší přizpůsobivost. Stále ještě nemají většinou dost schopností presentovat sama sebe, na druhou stranou je však dost takových, kteří oplývají přehnaným sebevědomím a chovají se hned po nástupu na první pracovní místo jako ředitelé zeměkoule. V některých případech je překážkou lepšího uplatnění studentů také jejich jednostranné zaměření na úzký okruh činností a neochota začínat svou pracovní kariéru na nižších pracovních pozicích.

Studenti by rádi pracovali v těchto oblastech

Finanční management
Reklama a public relations
Prodej a distribuce
Strategický marketing
Personální management

Pramen, AISEC