Studie: vylepšení poskvrnění pověsti podniku

Jaká je ideální strategie při vylepšení poskvrnění pověsti podniku? Co si o tom myslí manažeři v Evropě v porovnání s manažery v Severní Americe nebo Asii? Podívejte se, jak dopadla celosvětová studie.

Kroky, které firmám napomohou získat zpátky dobrou pověst po krizi (% vždy/obvykle)

 

Celkem

Severní Amerika

Evropa

Asie Tichomoří

Oznámit konkrétní opatření, které firma podnikne k napravení problému

76

83

73

78

Zřídit systém včasného varování

76

83

69

82

Formulovat konkrétní politiku, stanovit cíle, a předvést tak firemní zodpovědnost

73

75

69

74

Pověřit právní oddělení schvalováním všech vyjádření

72

74

68

76

Pravidelně veřejnost informovat o řešení problému

71

78

69

70

Zavčas a otevřeně informovat o tom, co se stalo

71

73

72

70

Určit, zdali se problém týká celého odvětví, nebo se omezuje pouze na firmu - a teprve potom jednat

67

60

68

62

Zajistit veřejnou omluvu od generálního ředitele či předsedy představenstva

59

57

57

64

Dosáhnout plánované čtvrtletní tržby

57

50

59

47

Vytvořit ve vrcholném managementu pozici pro člověka pověřeného péčí o pověst společnosti

47

45

50

42

Vyhýbat se komunikaci s veřejností, dokud nejsou známa veškerá fakta

45

46

39

46

Reagovat na příspěvky bloggerů, v nichž jsou faktické chyby

39

31

40

41

Restrukturovat správní radu, případně propustit některé její členy

26

14

27

21

Zajistit, aby se generální ředitel k případu vůbec nevyjadřoval

20

16

21

17

Zdroj: Studie agentury Weber Shandwick Safeguarding Reputation™, kterou zpracovala ve spolupráci se společností KRC Research roku 2006