náhledy
František Ringhoffer (1817-1873)
Autor: archiv pivovaru Popovice
Dynastii Ringhofferů proslavila především jejich smíchovská továrna (na snímku), která proslula výrobou vagonů, včetně exkluzivních salonních modelů, či tramvají.
Autor: Muzeum hl. města Prahy
Vila rodiny Ringhofferů
Autor: Profimedia.cz
Technický unikát. Detail parního těžního stroje vyrobeného v továrně Ringhoffer na Smíchově, který v roce 1906 nahradil na jámě Mayrau původní stroj.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Elektrický vůz M 201.003 z vagonky Ringhoffer. Na Lipence sloužil ještě na konci 60. let
Autor: loucovice-historie.cz
Po Praze jezdila historická tramvaj evid. č. 351 (rok výroby 1915, Ringhoffer Smíchov) s vlečným vozem Krasin e. č. 1530 (r. v. 1942, Ringhoffer).
Autor: Martin Kubík, Metro.cz
Po Praze jezdila historická tramvaj evid. č. 351 (rok výroby 1915, Ringhoffer Smíchov) s vlečným vozem Krasin č.e.1530 (r. v. 1942, Ringhoffer).
Autor: Martin Kubík, Metro.cz
Jeden a půl tunový vůz vyrobila Ringhofferova továrna.
Autor: Archiv DPP
Dvounápravové elektrické motorové vozy, které od roku 1905 vyráběla Ringhofferova továrna na Smíchově, navrhl architekt profesor Jan Kotěra. Od něj také pocházel vnější vzhled vlečňáků. Vozu číslo 624 se říkalo „malý vamberák“, nebo „vajíčko“.
Autor: Archiv DPP
Druhým nejstarším elektrickým motorovým vozem, který vyrobil František Ringhoffer, je motorový vůz číslo 109. Otevřený vlečný vůz č. 526 je jediný dochovaný vlečný vůz svého druhu.
Autor: Archiv DPP
Primátorský vůz číslo 200 postavila Ringhofferova továrna v roce 1900 podle návrhu architekta Kotěry v secesním slohu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vůz s označením AZA 1-0086 vyrobili v roce 1909 ve smíchovské továrně Ringhoffer. Vnitřní vybavení a uspořádání vycházelo z přímých požadavků Ferdinanda d´Este. Vnější vzhled byl inspirován rychlíkovými vozy c. a k. státních drah.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Návrh podoby vozu od firmy Ringhoffer z roku 1940.
Autor: Mladá fronta/Protektorátní Praha/Miloš Hořejš
Celkový pohled na areál Ringhofferovy továrny v okolí dnešní Stroupežnického ulice kolem roku 1895. Místo továrny v levé části dnes stojí blok administrativního a obchodního centra.
Autor: Archiv Muzea hl. m. Prahy
Dne 27. března 1907 vznikla „Pražská automobilní továrna“ spojením dvou firem, a to Strojíren Františka Ringhoffera a První českomoravské továrny na stroje v Praze - Libni (od roku 1927 sloučených jako mateřská společnost Pragovky v koncernu ČKD).
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
První český zavřený motorový vůz elektrické dráhy byl pro letenskou dráhu vyroben v Ringhofferově továrně v roce 1894. Fotografie byla pořízena ale nejdříve v roce 1896 před vozovnou druhého tramvajového dopravního podniku v Libni.
Autor: archiv DP Pavel Fojtík
První český zavřený tramvajový motorový vůz vyrobili v roce 1894 v Ringhofferově továrně. Sloužil pro letenskou elektrickou dráhu. Tento snímek byl pořízen ale až někdy po roce 1896 v Libni.
Autor: archiv DP Pavel Fojtík
Jedna z nejznámějších a nejslavnějších fotografií z historie pražské MHD: Elektrotechnik František Křižík pózuje v červenci 1891 na Letné před prvním elektrickým tramvajovým vozem v českých zemích. Jeden vůz koupil Křižík od norimberské firmy Sigmund Schuckert, druhý, prakticky stejný, vyrobila Ringhofferova továrna na Smíchově.
Autor: archiv DP Pavel Fojtík
František Ringhoffer mladší s Masarykovým pohárem pro vítěze tohoto turnaje v roce 1930.
Pivovar byl založen roku 1874 baronem Ringhofferem.
Autor: Markéta Davidová, pro iDNES.cz
Zámek Štiřín - Na zámku ve Štiříně v okrese Praha-východ sídlily generace továrnické rodiny Ringhofferů. Po roce 1945 přešlo sídlo do správy státu.
Autor: Jiří Koťátko, MF DNES
Zámeček baronky Ringhofferové - Jedna z prvních secesních staveb v Čechách z přelomu 19. a 20. století stojí v Kartouzské ulici za hotelem Ibis.
Autor: Jiří Koťátko, MF DNES