Teambuilding učí zaměstnance, jak spolupracovat

  • 2
Již přes deset let se na českém pracovním trhu vyskytují agentury, které poskytují služby v oblasti teambuildingu. Pořádají různé kurzy, na kterých se pracovníci učí komunikovat a spolupracovat.

Teambuilding je anglické slovo, které v překladu znamená „budování týmu“. Pracovníci firem spolu odjíždějí na kurzy, kde se díky společným aktivitám a díky společně řešeným úkolům naučí efektivně spolupracovat. Po absolvování kurzu si také uvědomí, jak důležitý je každý člen v kolektivu.

„Tento trend k nám přišel ze západu v první polovině devadesátých let,“ sdělila Radka Maňáková, ředitelka agentury Adventura Teambuilding.

Lidé se učí díky svým zážitkům

Teambuilding je založen především na vzdělávání zážitkovou metodou. Skupina pracovníků absolvuje pod vedením vyškoleného instruktora společný program, po kterém si budou navzájem více důvěřovat a budou spolu schopni lépe komunikovat. Díky tomu se může zvýšit jejich pracovní výkonnost a spokojenost v práci.

Kurzy mohou mít různou podobu a délku. Může se jednat o jedno odpoledne, ale i o několikadenní soustředění. Mohou být zaměřeny například na cvičení v kreativitě nebo komunikaci. To záleží především na požadavcích firmy, jejíž pracovníci se kurzů účastní. Kurzy pro jeden kolektiv se také mnohdy dělají opakovaně několikrát do roka.

Zájem mají velké firmy

„Největší zájem je ze strany velkých a zahraničních firem, ale v poslední době si naše služby objednávají i menší firmy, které se rozrostly a ustálily na trhu,“ uvedla Maňáková s tím, že teambuilding využívají často oddělení, kde dochází k personálním a jiným změnám.

Pro malé firmy jsou teambuildingové kurzy finančně nedostupné. Společnost musí zaměstnancům zaplatit ubytování, dopravu a stravování, náklady se pohybují řádově v desítkách nebo stovkách tisíc.

PODNIKÁTE A HLEDÁTE INFORMACE pro vaše finance? Navštivte podnikani.idnes.cz


,