Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test: Kdo ví, ten ví. Vyznáte se v reklamních sloganech známých značek?

aktualizováno 
Silná fráze, „pokřik“, která nezaměnitelně odkazuje k určité firmě nebo produktu. A která má zasáhnout mysl spotřebitele. Tak má správně fungovat reklamní slogan. Vybavíte si ty nejznámější a přiřadíte je správně k výrobkům nebo podnikům?

Slogan vymýšlí firmě copywriter. Ceny začínají na několika tisícovkách. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vymyslet dobrý slogan, který se vryje do paměti, je umění. Musíte skvěle znát produkt, který chcete zviditelnit, musíte se vcítit do pocitů zákazníků, musíte slogan správně rytmicky vyvážit. Firmy tak svěřují vymýšlení sloganů odborníkům - profesionálním copywriterům. Některým se práce povede natolik, že se jejich slogany používají mezi lidmi i v běžné mluvě, která nesouvisí s reklamou.

Vyzkoušejte si v našem testu, zda se v reklamních sloganech orientujete a poznáte, ke kterému produktu patří.

Test: Kdo ví, ten ví. Vyznáte se v reklamních sloganech známých značek?

Nejzdařilejší světové i české slogany se pokusil zmapovat profesor Lionel Salem ve své knize „Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem“. I z této publikace jsme čerpali při přípravě tohoto i minulého testu. Ten najdete ZDE.

Autor: pro iDNES.cz



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...



Další z rubriky

Chtěl utáhnout nájem, tak začal podnikat a už má sedmičlenný tým

Radek Danč, provozovatel brněnské společnosti Internesto

Radka Danče dovedla k podnikání před pár lety tak trochu finanční nouze. Jako student bydlel v centru Brna a kamarád z...

Naše práce je dřina, uchazeče to odrazuje, říká pekař

Meduna

Je brzy ráno, stojím v pekárně čakovického hypermarketu Globus a vypadám jak šmoula. Na sobě mám bílý ochranný hábit a...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz