Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test: Kdo ví, ten ví. Vyznáte se v reklamních sloganech známých značek?

aktualizováno 
Silná fráze, „pokřik“, která nezaměnitelně odkazuje k určité firmě nebo produktu. A která má zasáhnout mysl spotřebitele. Tak má správně fungovat reklamní slogan. Vybavíte si ty nejznámější a přiřadíte je správně k výrobkům nebo podnikům?

Slogan vymýšlí firmě copywriter. Ceny začínají na několika tisícovkách. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vymyslet dobrý slogan, který se vryje do paměti, je umění. Musíte skvěle znát produkt, který chcete zviditelnit, musíte se vcítit do pocitů zákazníků, musíte slogan správně rytmicky vyvážit. Firmy tak svěřují vymýšlení sloganů odborníkům - profesionálním copywriterům. Některým se práce povede natolik, že se jejich slogany používají mezi lidmi i v běžné mluvě, která nesouvisí s reklamou.

Vyzkoušejte si v našem testu, zda se v reklamních sloganech orientujete a poznáte, ke kterému produktu patří.

Test: Kdo ví, ten ví. Vyznáte se v reklamních sloganech známých značek?

Nejzdařilejší světové i české slogany se pokusil zmapovat profesor Lionel Salem ve své knize „Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem“. I z této publikace jsme čerpali při přípravě tohoto i minulého testu. Ten najdete ZDE.

Autor: pro iDNES.cz



Nejčtenější

Daňové přiznání za rok 2017: využijte chytré interaktivní formuláře

Ilustrační snímek

Přiznat daně z příjmu musí každoročně statisíce Čechů. Daňové přiznání, které budete letos, tedy v roce 2018 vyplňovat,...

Některé profese si výrazně polepšily, berou o deset i patnáct tisíc víc

Ilustrační snímek

Tisíce nových příležitostí a často skokový nárůst mezd ve většině oborů. Někteří si polepšili i o 20 procent. Tak...



Smí lyžařské areály zablokovat přeprodaný skipas? U soudu by nejspíš narazily

Na libereckých sjezdovkách varují lyžaře před příliš rychlou jízdou zábrany i...

Přivstanou si, lyžují pár hodin a před polednem skipas prodají nově příchozím. Tito návštěvníci jsou trnem v oku...

KOMENTÁŘ: Hypotéka pod tři procenta? Zapomeňte

Martin Mašát

Hypotéky se sazbou pod dvě procenta jsou nejspíš minulostí. V roce 2018 se sazby s největší pravděpodobností vyhoupnou...

Sedm pravidel, jak změnit myšlení a stát se chytřejším

Ilustrační snímek

Myšlení se věnujeme téměř každý den, a to po většinu života. Měli bychom proto v myšlení vynikat. Mezi myšlením a...

Další z rubriky

Některé profese si výrazně polepšily, berou o deset i patnáct tisíc víc

Ilustrační snímek

Tisíce nových příležitostí a často skokový nárůst mezd ve většině oborů. Někteří si polepšili i o 20 procent. Tak...

Jak se jezdí na kolečkách mezi hamburgery a hranolky

Jiří Mařan

Jiří Mařan je od 14 let na vozíku. Tu pravou práci pro sebe hledal tak dlouho, až si ho nakonec našla sama. Potkáte ho...

Máte chřipku? Nechoďte do práce, o peníze přijít nemusíte

Ilustrační snímek

Většina lidí si tím projde nejméně jednou ročně. Máte horečku, neustále kýcháte, je vám nanic a nejraději byste se na...

Víkendář: Francie a Německo přichází s nečekaným plánem na reformu eurozóny

Víkendář: Francie a Německo přichází s nečekaným plánem na reformu eurozóny

Kurzy.cz Evropské vlády rády hovoří o nutné reformě eurozóny, ke konkrétní dohodě se ale nemají. Francie a Německo se tuto situa...

Najdete na iDNES.cz