Podle průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA) je se svou bankou spokojeno osm z deseti Čechů. 70 % všech respondentů o změně své hlavní banky neuvažuje a to přesto, že je to velmi jednoduchý a rychlý proces. „Pomocí Kodexu mobility ČBA, který funguje již několik let, je pro všechny klienty změna banky rychlá a snadná, banky totiž veškeré administrativní záležitosti související se změnou vyřeší mezi sebou samy a klient se tak nemusí o nic starat,“ komentuje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.
Chci levnější běžný účetNechte si srovnat bankovní nabídky běžných účtů a vyberte ten nejvýhodnější. |
I přesto, že 30 % klientů přechod k jiné bance zvažovalo, naprostá většina z nich nechala své úvahy u ledu a neudělala nic, někteří si naopak ke stávajícímu kontu založili další účet. Klienti, kteří původně o změně své banky uvažovali, uvedli, že nakonec změnu zejména kvůli tomu, že mezi bankami nevidí příliš velké rozdíly. Řadu z nich dokázala jejich banka motivovat tak, aby u ní zůstali.
Kvíz: Víte jak přejít k jiné bance a vyznáte se v bankovních službách?
Spokojenost bankovních klientů se již několik let drží na vysoké úrovni. Češi i nadále považují důvěryhodnost a plnění slibů, které banka dala, za faktory, které mají na jejich spokojenost největší vliv. Mezi další významné atributy spokojenosti klientů patří vstřícnost personálu, stabilita a kvalita poskytovaných služeb. „Vysoká důvěra veřejnosti v banky je zásadní předností českého bankovnictví a zavazuje všechny, kdo ji mohou ovlivnit, aby působili k jejímu udržení a dalšímu posílení,“ dodává Štěpánek.