Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

To, jak se prosadíte, záleží zejména na vás

aktualizováno 
Zdá se vám, že pracujete lépe než kolega a dostáváte za to méně peněz? Možná je to pravda, ale když se neozvete, pravděpodobně se na tom nic nezmění.
Protože člověk nedostane od druhých lidí to, co si spravedlivě zaslouží, ale právě a pouze to, co si vyjedná. Je vám trapné neustále "vykřikovat", že jste vykonali to a ono?Dokonce se vám oškliví ti kolegové, kteří dělají dvakrát méně než ostatní, ale dvakrát více o tom všude hovoří? Ano, váš pocit se dá docela dobře pochopit. Sebechvála druhých působí příjemně a reálně jen opravdu málokdy. Pokud je váš pocit trapnosti veliký, nelamte jej přes koleno. Vyhněte se mu. Nestojí to moc, jen půjdete "pro dobrotu na žebrotu", pouze budete v práci lítat jako hadr na holi, pouze bude vaše okolí brát jako samozřejmost, že děláte za ně práci, která je zcela očividně jejich povinností. Ani tento stav se vám asi nelíbí, možná jej přímo nenávidíte. Dobře, dejte své nenávisti a nesympatii průchod. Zdůrazňujte každou maličkost, kterou vykonáte, nechte se okázale prosit o každou drobnost, nezapomeňte na výřečné a obšírné srovnání před šéfem vždy, když jste udělali o kapku více než kolega. Ale copak to není příšerně trapné, namítáte opět?Ideální řešení neexistuje. Je to asi stejné, jako když dívka chce za manžela chlapce, který je vtipný a středem společnosti a zároveň bude mít oči jen pro ni, nikdy jí neuteče. V lásce i v práci, život je samý kompromis. Když už určitou dobu cítíte, že situace u vás v práci vám hodně vadí, přiměřeně se ozvěte. Pravděpodobně si neuškodíte, když věcně zdůrazníte, co se vám v poslední době povedlo, a zároveň se nebudete tajit záměrem odejít, pokud se situace ve firmě nezmění.

Jak přijmout kritiku? Jak vyjít se spolupracovníky či jak se vyrovnat se stresem? Odpovědi na tyto otázky najdete v seriálu 100 rad, jak být úspěšnější v práci. Připravujeme ho s docentkou Evou Bedrnovou z pražské VŠE a Davidem Gruberem, autorem knih s touto tematikou.

Co jsme psali a co si přečtete

64. Jak nedělat za druhé
65. Jak nejlépe prodat své dovednosti
66. Já jim ukážu!
67. Přátelství na pracovišti
68. Jak si získat šéfa

Za důležitější považuji spíše dovednosti získávat než je prodávat. V manažerském světě je však důležité mít svou vlastní představu nebo vizi, dokázat se vcítit do stavu partnerů, pochopit jejich stanoviska a umět přesvědčivě prosadit svá řešení. Příliš velká snaha "prodat se" za každou cenu může působit spíše negativně.


Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Natálie Mičková přišla do České republiky v 17 letech. Začala studovat na...
Češtinu zvládla bez akcentu za půl roku, teď rozjela v Česku podnikání

Natallia Mičková patři k mladým lidem, kteří na sobě umí tvrdě pracovat. Pochází z Běloruska, ale její čeština je naprosto dokonalá a bez akcentu. Češtinu se...  celý článek

Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu ČR a SR
Lidé nechtějí zaměstnání, ale smysluplnou práci, říká šéfka Microsoftu

Všeobecně se ví, že nejlepší benefity nabízejí zaměstnancům IT společnosti. Nad seznamem odměn v hodnotě i desítek tisíc měsíčně lidé z jiných oborů jen...  celý článek

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?
Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?

Hvězdou letošních voleb je teprve jednadvacetiletý Dominik Feri, který se z posledního místa na pražské kandidátce TOP ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.