Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Trainee programy jsou šancí pro absolventy získat zajímavou praxi

Trainee programy jsou pro absolventy vysokých škol, kteří nemají žádnou praxi. Mladí pracovníci se jejich prostřednictvím seznámí s firemní kulturou a vyzkoušejí si práci v několika různých odděleních. Pokud se osvědčí, získají zajímavé pracovní místo na dobu neurčitou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

Neumětel

29. 9. 2010 9:43
On si taky dneska kdejaký Bc.

myslí, že sežral všechnu chytrost světa. Přitom bakalář je jen nedostudovaný vysokoškolák, který je líný si dodělat plné VŠ vzdělání. A mnohdy mají "vystudované" naprosto zcestné obory, takže se není čemu divit, že se hlásí na skladníky apod. Nikde jinde o ně nemají zájem.

.

PS. Jsem zvědavý, kolik potrefených hus s titulem Bc se ozve. :-))

0 0
možnosti
RP

radim36

29. 9. 2010 11:31
Bc nejsem.

Jen bych chtěl ty dnešní vysokoškoláky trochu omluvit. Na škole se pohybovali ve světě, kde všichni byli na zhruba stejné úrovni , když někdo něco řekl, každý věděl o co jde . A nejlepší byl ten, co věděl nejvíc.

A teď najednou se jako absolvent ocitnou ve světě, kde lidi, se kterými má spolupracovat a kteří o něm rozhodují, neví spoustu věcí z toho, co ví on. A tak se k nim automaticky chová podle soft skils získaného na vysoké  A tento soft skils ze školy jim velí získávat body v první řadě tím, že toho ví víc než ti druzí. Zatímco v soft skils praktického života kdesi v zaměstnání se získávají body v první řadě hotovou, správně udělanou prací. A vysokoškoláci se musí naučit, že ti, se kterými spolupracují,  ví toho kolem své práce tolik, že ji udělají podstatně rychleji a lépe než ten vysokoškolák bez zkušeností. 

Chce to už na škole vyučovat nějakou pracovní komunikaci mezi lidmi s rozdílnými znalostmi, aby absolventi minimálně aspoň pochopili., že tady může být problém.

0 0
možnosti
AZP

astar z ptáh

28. 9. 2010 21:09
....

no, po přečtení celé diskuse dovolte reagovat... na místo skladníka ve střední firmě u Brna, přišlo cca 100 životospisů- 5 měsíců zpátky...cca třetina Vš, zbytek sš a vyučení, těch bylo taky dost... požadavek vš na plat byl od 20 tisíc... jinak ten zbytek měl rozptyl od 10-20... firma nabízela 15...  co nutí člověka s vš k tomu,aby se hlásil na pozici, kde stačí  mít učnák a papíry na ještěrku.. nevím... a ještě jedna věc z praxe.. dneska firmy na technické výrobní pozice berou středoškoláky, vš diplom v tichosti odmítají... víte proč?? nejde o peníze, ale technik sš  většinou nekecá a dělá svoji práci, je ochoten chodit na přesčasy a to i v sobotu, stačí mu střední plat... vš technik je hrozně chyrej,  bere tuto pozici jako  přestupnou metu a chce se hlavně ukázat, že tomu jako dost rozumí, většinou vymýšlí jak všechno zdokonalit a na přesčas ho člověk nedostane, protože má svoji hrdost.. neříkam, že všichni, ale 90% ano..vše z vlastní praxe mistra z výrobní firmy o 250 zaměstnancích.

0 0
možnosti
M

MissKim

28. 9. 2010 21:15
Re: ....

ano máte pravdu.. bohužel.. znám taky jednoho vysokoškoláka (upozorňuji bakaláře), který dělá známé v práci naprosto peklo. Je sice ředitelkou, ale nyní lituje, že ho přijala. Právě kvůli tomu "rozumu", který během těžkých studií pobral. Všechno ví, všemu rozumí.. Samozřejmě, že se mu chystá výpověď.. Je to smutné, to, co se dnes děje na trhu, a ještě víc smutno je mi, když patřím mezi těch 10% vysokoškoláků, ale všichni se mnou jednají, jako bych byla mezi těmi Vámi zmíněnými 90ti. Co můžu dělat, když opravdu zjišťuji, jak málo inteligentních a schopných lidí tu v ČR je, těch co mají před jménem zkratku.

0 0
možnosti
H

halalik

28. 9. 2010 21:02
hmm

Ve firmě máme taky pár trainee. Ale obávám se, že v dnešní situaci nejspíš smlouvy na dobu neurčitou nedostanou. Tak maximálně 2 roky.

0 0
možnosti
AZP

astar z ptáh

28. 9. 2010 21:10
Re: hmm

v dnešní době se přijímají lidi jen jako agenturní, se smlouvou na rok max... když je dobrej, dostane smlouvu na neurčito... když ne, je odvolán.. tak to prostě je.. dneska nikdo neví co bude za pul roku, natož za rok..a jakmile dáte někomu smlouvu na n eurčito, tak s eho po zkušebce bez odstupného zbavíte jen velmi težko..

0 0
možnosti
RP

radim36

28. 9. 2010 16:32
Trainee programy se navíc dají

považovat za nějaký náhradní mechanismus výběru těch schopnějších vysokoškoláků. Ve výběrovém školství byli vysokoškoláci v podstatě vybraní už vysokými školami, ti horší prostě nestačili a nakonec zůstali jako středoškoláci, maximálně s nějakou náhradní odbornou nástavbou. Takže na nějaké tehdejší místo s vysokoškolskou kvalifikací satčilo vzít někoho  s vysokoškolským diplomem, jen s tou správnou specializací.

Dneska jsou všichni absolventi a mají navlas stejné vysokoškolské diplomy. personalisté a firmy tak musí zavádět všelijaké dodatečné výběrové procesy, aby odlišili nadprůměr, průměr a případně podprůměr. Na kterých se živí spousta personalistů a které firmy přicházejí dost draho.

0 0
možnosti
MK

Bob-an

28. 9. 2010 19:27
Re: Trainee programy se navíc dají

No tak trainee program jako proces vyberu talentu by byl dost drahy :-D

0 0
možnosti
X

xxjhx

28. 9. 2010 16:17
Abych shrnul pravdu o VŠ absolventech

Dnešní úroveň průměrných absolventů VŠ v ČR je taková, jaká byla úroveň absolventů průměrných SŠ před 20.lety. Tehdy se ukázalo, že naši průměrní absolventi SŠ jsou na tom úrovní lépe, než průměrní absolventi VŠ v USA, naši absolventi SŠ toho věděli více.

Na VŠ nám jeden docent říkal, že ještě v 90.letech znamenal VŠ diplom určitou jistotu, že dotyčný nositel většinou něco vědet z vystudovaného oboru bude. Dnes už to neplatí.

Co se týče trhu práce, dnešní VŠ vytlačují SŠ, protože práci pro SŠ dělá VŠ. Tak to je. Je otázkou, jestli není mrhání prostředky, aby pak VŠ dělal práci, na kterou stačí SŠ a pak by stát mohl pro ty opravdu nadané vytvořit lepší podmínky pro studum, než mrhat málo prostředky pro kvantum průměrných. Současný systém VŠ, kdy jde o příspěvky státu na mnohdy dementa je spíše zbytečné házení perel sviním.

   

0 0
možnosti
M

MissKim

28. 9. 2010 20:13
Re: Abych shrnul pravdu o VŠ absolventech

To slovo na d... bych být vámi nepoužívala. VŠ není jen o teorii, studenti se tam učí rozvíjet své myšlení, získají přehled o určité problematice, naučí se (ti někteří) učit. A to je dobré i do života. To se studenti na střední nenaučí.

0 0
možnosti
X

xxjhx

28. 9. 2010 14:49
Abych shrnul pravdu o VŠ absolventech

Dnešní úroveň průměrných absolventů VŠ v ČR je taková, jaká byla úroveň absolventů průměrných SŠ před 20.lety. Tehdy se ukázalo, že naši průměrní absolventi SŠ jsou na tom úrovní lépe, než průměrní absolventi VŠ v USA, naši absolventi SŠ toho věděli více.

Na VŠ nám jeden docent říkal, že ještě v 90.letech znamenal VŠ diplom určitou jistotu, že dotyčný nositel většinou něco vědet z vystudovaného oboru bude. Dnes už to neplatí.

Co se týče trhu práce, dnešní VŠ vytlačují SŠ, protože práci pro SŠ dělá VŠ. Tak to je. Je otázkou, jestli není mrhání prostředky, aby pak VŠ dělal práci, na kterou stačí SŠ a pak by stát mohl pro ty opravdu nadané vytvořit lepší podmínky pro studum, než mrhat málo prostředky pro kvantum průměrných. Současný systém VŠ, kdy jde o příspěvky státu na mnohdy dementa je spíše zbytečné házení perel sviním.

   

0 0
možnosti
RP

radim36

28. 9. 2010 15:39
Re: Abych shrnul pravdu o VŠ absolventech

Určitě je to mrhání prostředky.  Dříve člověk udělal za státní peníze základní školu a potom se porozhlídl, kde do vzdálenosti 30 minut autobusem od rodičů je jaká střední škola. Našel si třeba průmyslovku při nějaké firmě a tak zase s podporou státu studoval 4 roky.  Pak šel do práce, kromě vojny, přirozeně. Pokud dělal na střední technické kreslení, nastoupil třeba do konstrukce a stal se konstruktérem. pokud dělal něco jiného, nastoupil někde jako nějaký technik či obecně do kanceláře . Dnešním názvoslovím nastoupil na místa nižšího manažmentu. Pokud dále studoval a zdokonaloval se, postupoval výš až někde do vrcholového manažmentu, pokud nedělal nic, dostal jednou, dvakrát přidáno a vydržel na tom fleku klidně až do důchodu. Přesně tohle, až na dnešní snadnou změnu pracovních míst mají před sebou horší vysokoškoláci. Rozdíl je jen v tom, že tihle dnešní vysokoškoláci mají navíc na státní příspěvky náročnou vysokou školu.

0 0
možnosti
VV

MrViki

28. 9. 2010 13:08
Big4

Pokud můžu doporučit, tak pro kariéru než trainee program je lepší zkusit alespoň na rok práci v auditorské firmě velké čtyřky. Ty zkušenosti, které tam za rok získáte, mají cenu 5 let v jiných firmách. Poznáte co chcete a co nechcete dělat a ještě si během toho roku dost vyděláte.

0 0
možnosti
X

xxjhx

28. 9. 2010 13:14
Re: Big4

To jo, ale zase tam se asi jen tak někdo nedostane. Ale souhlasím, člověk toho hodně zakusí a má potom přehled..Takže klika pro toho, kdo se tam dostane.

0 0
možnosti
X

xxjhx

28. 9. 2010 11:42
Trainee a assesment centra

"Trainee-hejlové" se mnohdy vybírají prostřednictvím assesment center.

Co jsem slyšel, tak to není žádná výhra, vezmou x-lidí ze kterých si po roce vyberou a zbytek tradá (smlouva je na dobu určitou ve většině případů). Takže po roce můžete říci že jste prošli během roku všechna oddělení, ale nic jste se pořádně nenaučili a začínáte o znova.

Já se kdysi z recese přihlásil do tohoto programu u Eo.n-u, ale nakonec jsem do toho nešel, přišlo mi to moc se zavazovat u někoho, kde se člověku nemusí líbit a taky jistota, že si flek udržíte...

Razím názor, že hledejte práci klidně i měsíce za pobytu na pracáku, ale je třeba si dobře vybrat v rámci nabízených možností a nuespěchat to. Jedno z podstatných kritérií je smlouva na neurčito, jinak nezájem, nevěřte kecům, že za 1 rok Vám to automaticky dají na neurčito, já naletěl v první práci a po roce letěl, přišel synovec šéfa na můj flek.. Smlouva na neurčito, nebo nic, není příjemné vyletět týden před vypršením roční smlouvy

0 0
možnosti
PR

Lam0r

28. 9. 2010 12:54
Re: Trainee a assesment centra

Přesně tak. R^ Pro mě to také bylo primární kritérium, ještě společně s výší platu a renomé firmy. Počkal jsem si měsíc na pracáku, než jsem našel a nelituju. Assesment centra jsou taky pěkná komedie, do toho bych nešel. Rv Co mám známé, tak někteří byli po škole ochotní podepsat smlouvu na dobu určitou 6 měsíců s 20tis hrubého platem, v Praze. Pak se divili, když je po půl roce vylili, že jsou tam kde byli a to si ještě ten půl rok museli půjčovat peníze od rodiču, aby to v Praze utáhnuli. Těšili se, jak jim konečně brzy přidají a bude lépe a místo toho jim neprodloužili smlouvu. :-) Docela nedůstojné pro člověka s VŠ.

0 0
možnosti
LK

lukas-koudy

28. 9. 2010 10:52
IAESTE

Pro studenty technických škol zajišťuje IAESTE trainee programy všude možně po světě, zdokonalíte se v jazyce, pozbáte nové lidi a naučíte se zajímavým dovednostem. Jeden kolega dělal např. v Canonu v Japonsku atd..

Koukněte se na IAESTE.cz , kde je více informací

BTW. poznámka pro autory článku, tohle je věc, která Vám tam hodně chyběla s pozdravem Lukáš Koudela IAESTE ČVUT

0 0
možnosti
OL

ODS+TOP+VV=směr Lotyšsko

28. 9. 2010 9:48
Account manager vs. obchodní zástupce ...

... není to jedna a ta samá pracovní pozice ? :-)

0 0
možnosti
RM

phaneuf

28. 9. 2010 10:41
Re: Account manager vs. obchodní zástupce ...

obchodni zastupce se snazi prodat, ziskat noveho klienta. account manager ma na starosti stavajiciho klienta a vztah s nim.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Láska prochází peněženkou. Jak nastavit pravidla ve vztahu a co říkají průzkumy

11. dubna 2024

Společné bydlení znamená zpravidla i společné hospodaření. Zatímco v manželství určuje základní...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Podílové fondy jsou stále oblíbenější investicí. Experti radí, jak je dobře vybrat

17. dubna 2024

Premium Investování je důležitou součástí budování finanční stability a hraje hlavní roli v dosažení...

Víte, co znamená zkratka OBZP a jaká povinnost je s ní spojená?

17. dubna 2024

OBZP je zkratka, která v sobě skrývá osoby bez zdanitelných příjmů. Tento status se týká lidí ve...