Všech 850 tisíc uživatelů internetového bankovnictví ČSOB a Poštovní spořitelny má od letošního podzimu aktivní novou službu – Komfortní vyúčtování. Tato služba je zdarma a umožňuje různým společnostem doručovat jejich klientům vyúčtování za služby přímo do banky. Postará se též o okamžité a bezpečné zaplacení služeb právě prostřednictvím internetového bankovnictví.
Díky nové službě mají tak klienti možnost jedním kliknutím zaplatit účty, které dosud museli pracně do internetového bankovnictví zadávat.
UPC a ČSOB Pojišťovna byly první
Vyúčtování služeb budou klienti dostávat přímo do svého internetového bankovnictví, kde si je prohlédnou, zkontrolují a poté zaplatí. Možné to je již u vyúčtování od UPC nebo ČSOB Pojišťovny.
ČSOB a Poštovní spořitelně se již aktivně přihlásilo několik velkých firem z oblasti telekomunikačních a energetických služeb, které mají o Komfortní vyúčtování zájem. S několika z nich se banky blíží k uzavření smlouvy.
"Komfortní vyúčtování s kompletní technickou dokumentací jsme také dali bezplatně k dispozici dalším bankám a velkým společnostem. Ohlas byl pozitivní. Bude záležet na jejich rozhodnutí, jak rychle se ke Komfortnímu vyúčtování připojí v zájmu pohodlí svých vlastních zákazníků," upřesnila Denisa Salátková, tisková mluvčí Poštovní spořitelny.
Službu si objednáváte u společnosti, ne u banky
Pokud budete chtít rozšířit řady těch, kteří kliknutím myši zaplatí pohodlně vyúčtování služby, musíte si v první řadě zřídit osobní účet s internetovým bankovnictvím u Poštovní spořitelny nebo u ČSOB. Vaše číslo účtu pak slouží jako "doručovací adresa". Schránku Komfortního vyúčtování máte v internetovém bankovnictví automaticky přístupnou.
Poté si službu objednáte přímo u té společnosti, od které chcete vyúčtování dostávat. Na jejích webových stránkách si stáhnete objednávkový formulář a vyplněný společnosti zašlete.
"Jinými slovy, služba se neobjednává v bance, ale přímo u příslušné společnosti. Banka slouží jen jako místo, kde si vyúčtování "vyzvednete" a můžete ho rovnou zaplatit," vysvětluje Denisa Salátková.
e-faktura české spořitelnyTaké Česká spořitelna nabízí od podzimu loňského roku možnost přijímat a platit faktury elektronicky v internetovém bankovnictví SERVIS 24. |
Jak to vlastně funguje?
Každý klient získá elektronickou schránku pro přijímání elektronických dokumentů i s detaily platby. Vyúčtování si před tím, než zaplatí, může zkontrolovat.
Komfortní vyúčtování se hodí především k doručování a následnému zaplacení takových účtů, kde se částka každý měsíc mění (například hlasové telekomunikační služby) nebo kde je vyúčtování v průběhu roku nepravidelné (například pojištění, vyúčtování energií).
Dobře poslouží i v případech, kdy sice platby hradíte inkasem nebo trvalým příkazem, ale přesto chcete místo papírových vyúčtování dostávat elektronická. Máte je k dispozici v bezpečném archívu v bance po dobu 18 měsíců.
Funkce Komfortního vyúčtování, trvalých příkazů a inkasa se tedy vzájemně doplňují. Trvalému příkazu nebo inkasu je nejlepší svěřit všechny "rutinní platby", tedy ty, které jsou každý měsíc stejné.
Platby, kde klienta zajímá, kolik má zaplatit a proč, bude nejlepší hradit pomocí Komfortního vyúčtování. Je to rychlejší než přepisovat částku a další údaje z papírových dokumentů a má tak nad platbou úplnou kontrolu.