Diskuze

Úskalí hledání práce s agenturou

Pokud pro sebe hledáte zaměstnání a nechcete se spoléhat jen na úřady práce, internet nebo inzeráty v novinách, můžete oslovit personální agentury.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

HH

16. 4. 2003 18:43
jiny pohled na vec
Chtel bych jen zminit jednu vec. Personalni agentury jsou vlastne ciste obchodni spolecnosti. Na jedne strane mate Klienta (firmu), ktery Vam plati a za to na Vas klade urcite pozadavky a casove terminy z jejich plneni se zodpovidate. V pripade neplneni hrozi urcite financni ci jine sankce. Tady je tedy vztah podobny fungovani vetsiny jinych servisnich spolecnosti a tady lezi priorita kazde personalni agentury (udrzet Klienta spokojeneho). Na druhe strane mate Kandidata (uchazece o praci), a tento vztah je velice specificky a mnohymi lidmi nespravne chapany. Kandidat Vam nic neplati, za spravnost a uplnost udaju neruci a jednou slibenou vec muze zrusit bez jakychkoli duvodu a sankci treba i v den nastupu do noveho zamestnani (no mozna mu uz priste nezavolate). Stejne tak agentura NEMUZE slibit pravidelne kontaktovani typu "bohuzel, stale nic nemame", NEMUZE garantovat uspesne umisteni ani casove horizonty. Jedna se proto o vztah partnersky, kde otevrenost a uprimnost muze vest k prospechu obou stran, naopak neuprimnost (az lhani) vede zakonite k nespokojenosti Kandidatu i Agentur. Jit tedy do Agentury a pak pasivne cekat, ze se mi do tydne nekdo ozve je tedy chybou z neznalosti prubehu veci, neozvat se kandidatovi pokud to slibim je chybou profesionalni a nemelo by se stat. Je dobre mit na pameti, ze ze soucasneho Kandidata muze byt brzy Vas Klient (nebo se k nemu uz nedostanete ani na presentaci). Proto az budete hledat novou praci, urcite se bezte zaregistrovat do Personalnich spolecnosti a hlavne zustane aktivni a jednou za cas se svemu konzultantovi pripomente - je to dobra vizitka aktivity(ne otravovani) a verte, ze az bude mit konsultant pro Vas prilezitost, nabidka Vas nemine.
0 0
možnosti

Jana

6. 3. 2003 17:38
CATRO
pro Catro jsem pracovala jako studentka, překládala jsem jim materiály o uchazečích pro zaměstnavatele (zadavatele) a vřele nedoporučuju. nejen, že jejich chování bylo dosti podivné a neseriózní, tak se mi ani za poslední zakázku (30 stran odborného textu) ani neobtěžovali zaplatit. urgovala jsem to mnohokrát, ale nakonec jsem to vzdala. třeba se zlepšili, tohle bylo v letech 1998-1999.
0 0
možnosti

Phill

5. 3. 2003 22:36
Koho chleba jis, toho pisen zpivej
Mozna se pletu, ale dle mych zkusenosti agentury dostavaji penize od firem pro ktere hledaji zamestnance. Z toho duvodu naprosto souhlasim s nize uvedenym prispevkem, ze agentura hleda lidi na volne pozice, nikoliv vhodne pozice pro lidi, kteri se u ni zaregistrovali.
Kazdopadne headhunteri nedokazou divy a prevazne zalezi na trhu, na nabidce toho co clovek dokaze a na poptavce po jeho schopnostech, znalostech a vlastnostech.
Na zaver jen muzu napsat, ze ja jsem svou praci nasel pres agenturu Neumann International, byl jsem spokojeny s jednanim, ktereho se mi dostalo (p. Hlavacek) a jsem i spokojeny ve sve stavajici firme.
Takze zkusenosti nemusi byt pouze spatne, ale i dobre. Kazdopadne pracovnik neni pro agenturu klientem, klientem je firma hledajici pracovnika a podle toho to taky vetsinou vypada. 
0 0
možnosti

Iveta

22. 2. 2003 15:42
Chcete mne?
Celé toto téma pokryl můj příspěvek v odborném časopise Účetnictví, který přesně vystihl, že agentury vesměs o nás nemají zájem a že první návštěva s předáním životopisu, fotografie a vizitek je i ta poslední. Pokud se agentuře nedostává kandidátů a jste zrovna navrchu, tak vás zkontaktují, jinak nikoliv. Je komické, když máte u agentury požadavek na místo třeba pět let a oni se pak ozvou, že jste jim kdysi zaslala životopis a že by pro vás měli místo - samozřejmě takové, jaké  jste chtěli před pěti lety, včetně platu - a ne dnes. Jedna agentura kdysi ode mne vybrala dokonce 200 kč a nikdy se mi neozvala. Jiná zase nutila podepsat místopřísežné prohlášení, že je o všem v mé pracovní kariéře budu informova pod trestem ...... atp. Nejlepším vtipem je, když dojdete do zmíněného ADDECA a dožadujete se zapsání jako uchazeče o jisté místo. Slečna vás odkáže na to, že se máte přihlásit přes Internet. Přihlásíte se přes Internet a nikdo vám neodpoví. Voláte tam a slečna řekne, že se musíte  osobně přijít zaregistrovat a nabídne vám termín za měsíc. DOBRÉ, ŽE?!! To je vrchol! Ale jmenovala bych i jinou agenturu, kde mi pracovník odmítl zprostředkovat práci, protože jsem mu odmítla dát kontakt na posledního zaměstnavatele, kde jsem byla dva týdny, aby si na mne vzal reference - sdělila jsem, že jsem byla zaměstnavatelem doslova "vyštvána" z daného místa a že tyto reference by nebyly k ničemu. Na  oplátku jsem byla téměř "vyhozena" z kanceláře agentury (ten člověk v agentuře byl cizinec, a zaplaťpánbůh už tam nepracuje!). Dojem však zůstal jednoznačně šokující! Vzhledem ke svým rozsáhlým zkušenostem, které by vydaly na knihu, bych mohla  podat reference na všechny významnější agentury v Praze. To by asi bylo divení u jejich zřizovatelů, jak se pracovníci  jejich agentur chovají - někdy možná i s  jejich tichým souhlasem! TAKŽE - chodí štěstí dokola, až si sedne na v......!
0 0
možnosti

Mogheth

17. 2. 2003 13:25
o nicem?
hmm. je videt ze outcast jiz vytvoril komplexni teorii o korumpavanych agenturach, tunelujici lide do zahranici ci do firem s "ciziny" jen tak dal... ale pochybuji, ze znamosti pomohou tobe pro ziskani nejake lelpsi praci F.M
0 0
možnosti

outcast

17. 2. 2003 14:29
Re: o nicem?
No... . Ze šašků, které se zde v Čechách ve vší serióznosti prezentují agentury jsem vyrostl již před dlouhými lety.  ŽADNÝ skutečný profesionál si přes vás práci nehledá (alespoň ne přes to, co se zde v Čechách jako agentura všeobecně prezentuje). Model agentury, která  ve spojení s ničemným vedením firmy tuneluje klienta je u nás daleko realističtější, než model, kdy personalisté vyhledávají "kvalifikované profesionály" na "zodpovědné pozice."  Kdybych někdy potřeboval práci, tak se spolehni Mogethe, že za tebou nepoběžím. Ty budeš patrně jeden z expertů kladoucí otázky typu:"Jak byste se rychle charakterizoval čtyřmi slovy?", případně, "co považujete za svůj největší dosavadní úspěch?" Postpubertální individuum s psychologickým rychlokursem, které si ve vší vážnosti zapisuje odpovědi do bloku a potom, místo aby se šel vyzvracet - případně oběsit, dělá "závěry."  Jestli si domníváš, že vykonáváš smysluplnou práci , tak je mi tě upřímně líto a o tom, že bys někomu dokázal nějak pomoci, mám silné pochybnosti. Jinak nic ve zlém!
0 0
možnosti

Mogheth

17. 2. 2003 13:21
Personalni agentury a jejich serioznost
Pracoval jsem v jedne Holandske agentury (Personalni agentura) a to vice jak 3 roky a mohu poukazat na tu druhou stranu, kterou nevidi zajemce o prace. Jeden z problemu je vsak serioznost a profesionalita uchazece. nabidka je takova a zalezi na vlastnosti a znalosti cloveka a stalo se vice nez jednou, ze clovek proste chce a zada vice nez co je schopen ucinit. a v tomto pripade, hned je agentura spatna a za to mohou ti druzi. Jedna rada. Musite byt s timto clovekem (konzultantem) ve spojeni. Neni mozne stravit 14 dni doma a preckat zda mi zavolaji a neco nabidnou. Ja jako konzultant tez pozaduji cloveka aktivniho, ktery za svou vec proste jde a v pripade pasivniho pristupu nemohu takoveho cloveka doporucit svym klientum! tak vidite... jazyky a praxe neni vse. Musite ukazat, ze jste clovek extrovertni a nesedite v praci je opet cekanim na nejakou praci. Praci musite taky vyhledavat. Pri registrace (v mym pripade a agenture) skoro 100 lidi denne, je tezke, ba i nemozne vsechny kontaktovat a prosim hledte, ze v Praze je jen maximalne 2-3% nezamestnanost. Vsem lidem hodne stesti a nezapomente! budte aktivni a radeji vybirejte vetsi personalky (rad bych napsal jmena ale nevim nevim)...a nekrivdete konzultantum... radi pomohou a delaji co mohou!!!
0 0
možnosti

17. 2. 2003 13:13
0 0
možnosti

Martina

15. 2. 2003 12:22
aktualní prvních 5 minut
Mám zkušenosti s personálkami a ani jedna není, kterou bych si mohla vynachválit. Jsou agentury, které mají aspoň tu ochotu Tě zkontaktovat, ale jiné nejsou ani od toho, aby mi napsali, že můj životopis obdrželi. Pro jiné jsem aktuální prvních 5 minut co můj životopis mají v ruce, jakmile se něco zvrtne a můj životopis už v ruce nedrži, zapomenou a už pro ně neexistuji. Už je nevyhledávám, když se ozvou sami, na pohovor k nim jdu, ikdyž vím, že od nich za pár dní opět neuslyším. Co kdyby náhodou...
Stejně si říkam, za co jsou placeni..?
0 0
možnosti

Keramik

14. 2. 2003 11:48
Agentury
Souhlasím s názory,že základ při hledání práce je vždy vlastní aktivita a nikdo se nemůže divit, že práci nesežene stylem agenturo starej se. Ale s některými agenturami mám špatné zkušenosti. 1) Pohled zaměstnavatele: dělal jsem u jedné nejmenované finanční instituce pohovor (nakonec úspěšný). Přijímající si myslel, že jsem prošel předvýběrem a pohovorem u agentury, a že už mu jsem doporučen. Skutečnost byla taková, že jsem do agentury poslal email ze životopisem a oni mu ho jenom přeposlali. 2) Agentury jsou často na zabití, pokud do zaměstnání vstupujete skrze smlouvu s nimi, tzn. jako její zaměstnanec, nikoliv skutečného zaměstnavatele. To, že si agentura bere peníze (a nemalé) z běžné hodinové sazby beru (musí z něčeho žít). Setkal jsem se ale s některými věci, které považuji fakt za neseriózní. Např. v oné instituci jsme dostali přidáno.... hodinová sazba od agentury se nezměnila !!! Až teprve po urgenci. Druhým "příjemným" překvapením bylo procento, které si agentura ubrala z prémie. Přistupovala k tomu stylem tak on dostane něo navíc, kolik to má být neví a bude rád za každou stovku. 3) Profesionální přístup je taky na pováženou. Dotyčná agentura mi svojí chybou odvedla cca o 1000 Kč víc na daních (přehlédla moje podepsané Prohlášení). Na mojí urgenci řekla dotyčná účetní "Sorry, za rok si o to zažádejte finančák". Nebyl jsem jediný z tutou příhodou. Nepočítaje, že cokoliv člověk potřeboval, tvářili se jako , že je otravuju, nic nebyli schopní udělat na počkání, ale ani ne v rozumným termínu (potvrzení příjmu apod.) 4) Musím ale říct, že není agentura jako agentura. Znám i agenturu příjemnou profesionální, k níž jsem po zkušenostech přešel. Co má být, to udělali a zatím nebyl problém (už přes ní pracuji rok). Špatná agentura se jmenuje ADECCO a tváří se jako hogo fogo. Bohužel vzhledem k svému jménu (nicméně vytvořenému v zahraničí, na němž česká pobočka parazituje) dostává jedny z nejlepších zakázek. Takže se nedá úplně přijít na přístup, jste špatní už u Vás práci hledat nebudu...
 
0 0
možnosti

j

18. 2. 2003 17:35
Re: Agentury
Ubohou kvalitu agentury ADECCO mužu jenom potvrdit. Napřiklad organizace summitu NATO v Praze.....katastrofa. A myslim, že to dostali slušně zaplaceno. Kdo zažil, potvrdí.
0 0
možnosti

Monika Svobodova

13. 2. 2003 17:02
Musim reagovat na tuto diskuzi, protoze me hodne mrzi vsechny ty negativni ohlasy tykajici se personalnich agentur. Po precteni prispevku je chapu a ja sama mam take par negativnich zkusenosti, ale prijde mi nefer, hazet vsechny spolecnosti do jednoho pytle. Souhlasim s nazorem Kirkena - nemuzete ocekavat, ze zatimco budete sedet doma, personalni agentura Vas zatim bude zasypavat pozicemi do TOP managementu. Myslim, ze kazdy si jednak musi sahnout do svedomi a urcit si nejprve na co opravdu ma. Jelikoz se v tomto prostredi pohybuji, musim potvrdit, ze pokud je dana nabidka pro cloveka opravdu vhodna - i kdyz musim priznat, ze se to muze zdat subjektivni, ale konzultant vetsinou zna i prostredi a osobnosti ve spolecnosti, do ktere cloveka doporucuje, tak nevidim duvod, proc ho nepredstavit. Myslim, ze je na trhu hlavne hodne spatna situace, co se tyce agentur - kazdy tyden mi prijde, ze vznika nova a to potom ma vliv na vysledek. Ne kazdy se proste orientuje na kvalitu
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...