5. Snaží se obklopit týmem
Ani perspektivní a zajímavá myšlenka ve většině případů k rozvoji nového podniku sama o sobě nestačí. Pro její úspěšné prosazení potřebují zakladatelé firmy tým.
Předpokladem je nalézt nejen lidi, kteří mají o danou myšlenku zájem a jsou schopni k jejímu prosazení přispět či pomoci, ale i takové, kteří jsou „týmovými hráči“. Ještě složitější však pro mnohé zakladatele firem je předávat svému týmu postupně i určité rozhodovací pravomoci.
Někteří zprvu úspěšní zakladatelé firem mají s tímto krokem problém. Nedokážou si představit, že o jejich myšlence či firmě budou rozhodovat další. Lidem kolem sebe někdy nedokážou ani dostatečně důvěřovat. Občas si dokonce v rámci své firmy pěstují určitý „kult osobnosti“, spojený se svou jedinečností. Jejich firma za to většinou platí tím, že přestává růst a často není ani schopna své členy dostatečně motivovat či dokonce udržet.