V čem je kritické myšlení přínosem?

-
Ladislav Dyntar, 5. B

Na jiných školách se drilují spousty věcí nazpaměť, tady díky tomu, že pracujeme různými způsoby a diskutujeme, hned si vzpomenu, co jsem viděl na vlastní oči, co mě zaujalo, a vybaví se mi, co jsem se naučil. Nelíbí se mi, když o tom povídám kamarádům z jiných škol, že říkají: takhle se asi nic nenaučíte. Nedovedou si to představit a možná i závidí.

Blanka Staňková, učitelka

Každý se tu může projevit a každý si při učení vyjasňuje i své myšlení. Děti nejdříve nesnášely, že se neustále ptám otázkou proč, že chci, aby vyslovily názor nebo pocit. Teď už se naučily argumentovat a vidět věci v širších souvislostech. Rodiče se diví: Ten můj kluk snad ani není normální, on se do školy těší. Už bych ani jinak učit nechtěla.

Lucie Mihulová, 5. B

Líbí se mi skupinové projekty Třeba jsme se tři měsíce zabývali dobou Rudolfa II. Rozdělili jsme si role kuchaře, alchymisty, hvězdáře a krejčího, vařili jsme lektvary, zjišťovali jsme horoskopy, kreslili kostýmy, psali básničky.

Blanka Janovská, ředitelka ZŠ Chlupova

Učitel u nás není pro žáka soupeřem, je partnerem. Je lepší s ním začít hned od první třídy, děti si zvyknou odmala vyjadřovat svůj názor a vyslechnout ostatní.

Nikola Dóžová, 5. B

Chodila jsem předtím do dvou jiných škol. Neměla jsem tam kamarádky. Bála jsem se, že to tu bude stejné, že na mě učitelka bude křičet, bude mě ze školy bolet hlava a budu dostávat pětky. Ale tady mě to baví, dokonce jsem se tu naučila pořadně číst, dřív jsem ani nevěděla, co čtu. Máme školní časopis, školní radu, setkáváme se s učiteli i společně ve třídě. Jedné nástěnce říkáme třídní drbna a tam zapisujeme, kdo má narozeniny, co kdo našel zajímavého, do jakých škol se můžeme zapsat, co se mi líbí a co ne.

Hana Matyášová, 5. B

Líbí se mi, že se učíme ve skupinách a pracujeme na projektech. To jinde tak nedělají.

Vojta Tomek, 5. B

Paní učitelka nás naučila se ptát. A také to, že už si sami hledáme všelijaké informace.