Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V krizi firmy mluví hlasitěji činy než slova

aktualizováno 
Jaká je ideální strategie při vylepšení poskvrnění pověsti podniku? Co si o tom myslí manažeři v Evropě v porovnání s manažery v Severní Americe nebo Asii? Podívejte se, jak dopadla celosvětová studie.

Business, team | foto: Profimedia.cz

„Omluvy generálních ředitelů už dnes společnost očekává téměř automaticky, kdykoli udeří krize nebo když jsou jejich firmy obviněny z nekalých praktik – a tak rychle ztrácejí schopnost uklidnit veřejnost,“ říká Leslie Gaines-Ross, hlavní expertka na dobrou pověst u společnosti Weber Shandwick. „Omluvit se, a tím převzít odpovědnost, je jistě důležité, ale za krize se od generálního ředitele očekává více, například jasné a včasné stanovisko, jak firma hodlá s problémem naložit, a posléze pravidelné informace, jak se jí v tom daří.“

Nejdříve oznamte postupy k nápravě
Podle bezmála tří čtvrtin z devíti set padesáti vrcholných manažerů, kteří se zúčastnili výzkumu je nejlepším krokem k zahájení nápravy dobré pověsti oznámení konkrétních postupů, jež firma hodlá podniknout k nápravě problému. To si myslí 76 % manažerů a stejný počet se jich domnívá, že důležité je zřídit systém včasného varování.

„Formulovat konkrétní politiku, stanovit cíle, a předvést tak firemní zodpovědnost“ - to je správný recept podle 73 % účastníků výzkumu. K dalším často zmiňovaným opatřením pro nápravu pošramocené pověsti patří „úzká spolupráce s právním oddělením při schvalování všech vyjádření“ (72 % respondentů), „pravidelné informování veřejnosti o řešení problému“ (71 %) a „rychlé a otevřené informování o tom, co se stalo“ (71 %).

Většina těchto akčních kroků napomůže zastavit příval hypermediálních příspěvků – všechny zainteresované osoby totiž přesvědčí, že firma je tak transparentní a aktivní, jak jen za daných okolností může být.

Reagovat, nebo nereagovat na bloggery?
Většina manažerů z celého světa se shoduje v tom, že reagovat na bloggery (aneb subjektivní komentátory situace) po odeznění krize není efektivní způsob, jak nastartovat proces znovuzískání důvěry, a to bez ohledu na to, v jakém regionu ke krizi došlo.

Méně než čtyři z deseti (39 %) manažerů soudí, že ztracenou dobrou pověst získají tím, že budou opravovat faktické chyby v příspěvcích bloggerů. „Kompetentní lidé po celém světě zřejmě usoudili, že firmy by se měly soustředit na nápravu problému a analýzu toho, co se pokazilo, a teprve potom obrátit pozornost ke korigování nepřesností v blozích,” doplňuje Gaines-Ross. „To není nijak překvapivé, protože z našeho výzkumu rovněž plyne, že jen menšina společností si všímá toho, co se o nich píše na internetu.“

Tabulka: Kroky, které firmám napomohou získat zpátky dobrou pověst po krizi

Není vhodné, aby generální ředitel po vypuknutí krize zmizel
Pouze jeden z pěti světových manažerů (tedy 20 %) má za to, že firmě pomůže napravit pověst, když se její generální ředitel bude médiím vytrvale vyhýbat. „Generální ředitelé reprezentují svoje organizace navenek a očekává se od nich, že se v době krize postaví čelem ke všem problémům, které vyvstanou za jejich působení v nejvyšší funkci,“ uvádí doktorka Gaines-Ross. „S komunikací prostřednictvím generálního ředitele si již ale firmy nevystačí – o svou dobrou pověst začínají dbát i tak, že veřejně vyhlásí, jak se k problému postaví, že se na potenciální krize připravují a jasně deklarují, kdo je za co zodpovědný.“

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Koncentrace virtuálních sídel v Praze.
Virtuální kanceláře: kdo je využívá a kdo zneužívá

Za pár set korun měsíčně mohou podnikatelé získat sídlo firmy v centru Prahy. Jenže tolik oblíbené virtuální kanceláře mohou někdy firmám ubrat na prestiži....  celý článek

Ilustrační snímek
Kariéru mají rozjetou na plný plyn, přestože jsou ze školy jen pár let

Zvládli to ostatní, zvládneš to taky, říkají rodiče dětem, aby je uklidnili a motivovali. Pokud to na vás platí, přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých...  celý článek

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...
Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...

Podpora ANO, ČSSD i KSČM se podle říjnového průzkumu agentury Median od září mírně snížila. Podobně klesala i podpora T... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.