Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Varování: Na síti jsou další tři podezřelé internetové obchody

aktualizováno 
Když si objednáte nějaké zboží přes internet, zpravidla vám po několika dnech v e-mailové schránce přistane žádost o recenzi obchodu. Určitě je dobré reagovat, ať už jste spokojeni, nebo vás jednání obchodu vytočí do běla. Vaše zkušenosti pak pomohou v orientaci a výběru ostatním.
Než se rozhodnete nakoupit přes internet, dobře si přečtěte, jak hodnotí vybraný obchod jeho zákazníci. Ilustrační snímek

Než se rozhodnete nakoupit přes internet, dobře si přečtěte, jak hodnotí vybraný obchod jeho zákazníci. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Prostřednictvím recenzí varují zákazníci ostatní před nákupem v neseriózních internetových obchodech. Nejvíce jim vadí špatná komunikace a nedodání zboží.

Na webovém srovnávači Heureka.cz se nově objevily recenze varující před nákupem v podezřelých internetových obchodech www.ibko.cz (recenze), www.televiznistolky.com (recenze) a www.i-centrum.eu (recenze).

Obchody nedodržují dodací lhůty, nedodávají zboží a na e-maily ani telefony nereagují. "Také jsem jim bohužel naletěla a zaplatila předem. Samozřejmě mi nikdo nebral telefon a neodpovídal na e-maily. Svoje peníze jsem dostala zpět jen díky velmi výhružným e-mailům o policii a právnících," píše nespokojená zákaznice obchodu Televiznistolky.com. 

"Pozor, jsou to podvodníci, přijdete o peníze," varuje Petr před e-shopem Ibko.cz a s kritikou na I-centrum.eu se přidává další nespokojený zákazník: "Rozhodně nedoporučuji, vylákají jen peníze a nic dál se neděje. Podávám trestní oznámení."

Redakce se pokusila do uvedených obchodů dovolat a dát jim tak prostor k vyjádření. Bohužel ani jeden z kontaktních telefonů nikdo nezvedl, u e-shopu
I-centrum hlásil operátor, že mobilní číslo neexistuje.

Recenze by měly být přímo od zákazníků

"Aby byly zkušenosti uživatelů důvěryhodné, měli by je psát zejména skuteční nakupující a ne konkurence nebo majitelé," říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodává: "Proto provozujeme projekt Ověřeno zákazníky, který je pro e-shopy zdarma a který zajišťuje, že se na našich stránkách objeví hodnocení od pravých zákazníků, tedy těch, kteří v e-shopu skutečně nakoupili."

Zákazníci, kteří v internetovém obchodě zapojeném do projektu Ověřeno zákazníky uskutečnili objednávku, mají u svého jména obrázek Ověřený zákazník.

"Recenze uvedených podezřelých e-shopů na stránkách Heureky samozřejmě ponecháme, aby byly dostupné i v budoucnu," uklidňuje Kamil Demuth. Zboží z těchto obchodů však již na Heurece zobrazeno nebude.

Neověřeným obchodům neposílejte peníze předem

I když nákup na internetu s sebou přináší mnoho výhod jako třeba nižší ceny nebo širší sortiment než v kamenných obchodech, vybírejte pečlivě. Než zboží objednáte, ověřte si důvěryhodnost e-shopu tím, že si přečtete, jaké zkušenosti s obchodem mají ostatní.

Pokud nakupujete v nějakém obchodě poprvé, raději zvolte platbu až při převzetí zboží. Když narazíte na neseriózního obchodníka, alespoň nepřijdete o peníze. 




Nejčtenější

Loupež století: eskyma se rozdávala na ulici, z úspor se stala almužna

Autorem stokoruny byl Sergej Akimovič Pomanskij. V oběhu vydržela od června...

Když se před 65 lety blížil konec května, jen málokdo tušil, že se chystá loupež století. Miliony lidí měly přijít o...

Tři z pěti zaměstnanců trpí stresem. Mohou za to šéfové i peníze

Ilustrační snímek

Podle jednoho z průzkumů jsou důvodem velkého stresu přehnaná očekávání v práci. Pak také problémy s kolegy či...



Stavební spoření se vylepšuje, začíná se zvedat i zhodnocení úspor

Ilustrační snímek

Stavební spoření je opět v kurzu, od počátku roku se o něj zvedá zájem. Roste i aktivita stavebních spořitelen, které...

Natírání plotů z vás odpovědné firmy nedělá, vzkazuje odborník

Tomáš Poucha

Společenská odpovědnost firem (CSR) je zajímavé téma. Polyká miliony a proměňuje je v „dobro“. Tu někde zaměstnanci...

Hledání zaměstnanců je dnes hodně kreativní disciplína, říká bankéřka

Marcela Suchánková

Zvyšují mzdu, nabízejí skvělé benefity, upravují kanceláře, dělají všechno možné. A výsledek? Stovky neobsazených...

Další z rubriky

Co dělat, když nejste spokojeni s prací kadeřnice

Ještě před zaplacením zkontrolujte, že výsledný účes odpovídá vašim požadavkům...

Asi všichni víme, že vadné zboží můžeme v záruční lhůtě reklamovat. Prodejce vadu opraví, poskytne slevu nebo vymění...

Co odškodní pojišťovna při nečekaných událostech na dovolené a co ne

Ilustrační snímek

Na dovolené v zahraničí se může stát takřka cokoli. Ve výjimečných případech se budete potýkat s následky...

KVÍZ: Včera, dnes a zítra. Otestujte své logické uvažování

Ilustrační snímek

Inteligence není neměnná veličina. Dá se zlepšit i pravidelným tréninkem. Následující kvíz se používá v inteligenčních...

Dobrá zpráva. Ženám s dětmi by se mohly výrazně zvýšit důchody

Dobrá zpráva. Ženám s dětmi by se mohly výrazně zvýšit důchody

Kurzy.cz Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní penze v záv...

Najdete na iDNES.cz