Než se rozhodnete nakoupit přes internet, dobře si přečtěte, jak hodnotí vybraný obchod jeho zákazníci. Ilustrační snímek

Než se rozhodnete nakoupit přes internet, dobře si přečtěte, jak hodnotí vybraný obchod jeho zákazníci. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Varování: Na síti jsou další tři podezřelé internetové obchody

  • 217
Když si objednáte nějaké zboží přes internet, zpravidla vám po několika dnech v e-mailové schránce přistane žádost o recenzi obchodu. Určitě je dobré reagovat, ať už jste spokojeni, nebo vás jednání obchodu vytočí do běla. Vaše zkušenosti pak pomohou v orientaci a výběru ostatním.

Prostřednictvím recenzí varují zákazníci ostatní před nákupem v neseriózních internetových obchodech. Nejvíce jim vadí špatná komunikace a nedodání zboží.

Na webovém srovnávači Heureka.cz se nově objevily recenze varující před nákupem v podezřelých internetových obchodech www.ibko.cz (recenze), www.televiznistolky.com (recenze) a www.i-centrum.eu (recenze).

Obchody nedodržují dodací lhůty, nedodávají zboží a na e-maily ani telefony nereagují. "Také jsem jim bohužel naletěla a zaplatila předem. Samozřejmě mi nikdo nebral telefon a neodpovídal na e-maily. Svoje peníze jsem dostala zpět jen díky velmi výhružným e-mailům o policii a právnících," píše nespokojená zákaznice obchodu Televiznistolky.com. 

"Pozor, jsou to podvodníci, přijdete o peníze," varuje Petr před e-shopem Ibko.cz a s kritikou na I-centrum.eu se přidává další nespokojený zákazník: "Rozhodně nedoporučuji, vylákají jen peníze a nic dál se neděje. Podávám trestní oznámení."

Redakce se pokusila do uvedených obchodů dovolat a dát jim tak prostor k vyjádření. Bohužel ani jeden z kontaktních telefonů nikdo nezvedl, u e-shopu
I-centrum hlásil operátor, že mobilní číslo neexistuje.

Recenze by měly být přímo od zákazníků

"Aby byly zkušenosti uživatelů důvěryhodné, měli by je psát zejména skuteční nakupující a ne konkurence nebo majitelé," říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodává: "Proto provozujeme projekt Ověřeno zákazníky, který je pro e-shopy zdarma a který zajišťuje, že se na našich stránkách objeví hodnocení od pravých zákazníků, tedy těch, kteří v e-shopu skutečně nakoupili."

Zákazníci, kteří v internetovém obchodě zapojeném do projektu Ověřeno zákazníky uskutečnili objednávku, mají u svého jména obrázek Ověřený zákazník.

"Recenze uvedených podezřelých e-shopů na stránkách Heureky samozřejmě ponecháme, aby byly dostupné i v budoucnu," uklidňuje Kamil Demuth. Zboží z těchto obchodů však již na Heurece zobrazeno nebude.

Neověřeným obchodům neposílejte peníze předem

I když nákup na internetu s sebou přináší mnoho výhod jako třeba nižší ceny nebo širší sortiment než v kamenných obchodech, vybírejte pečlivě. Než zboží objednáte, ověřte si důvěryhodnost e-shopu tím, že si přečtete, jaké zkušenosti s obchodem mají ostatní.

Pokud nakupujete v nějakém obchodě poprvé, raději zvolte platbu až při převzetí zboží. Když narazíte na neseriózního obchodníka, alespoň nepřijdete o peníze.