Vyjádření Raiffeisenbank k poplatkům

  • 3
Domníváme se, že záporné reakce většiny zmiňovaných klientů jsou zpravidla reakcí na několik cílených článků vybraných médií, kdy se srovnávají vybrané ceníkové položky z několika vyspělých zemí s úrovní cen v našich bankách.

Vybrány jsou často země s nejnižší úrovní cen za tyto položky,

neboť cenová politika bank se v i rámci jednotlivých zemí  EU výrazně liší,

navíc nejsou zahrnuty komplexní informace o cenách další služeb např.

specifické účtování cen  poradenských schůzek s klienty zemích, odlišné

úročení běžných účtů,  účtování poplatku za návštěvu pobočky některými

bankami vyspělého amerického trhu, úrokové podmínky  pro různé typy klientů

(korporátní klientela vs. fyzické osoby). Zmiňovány však nejsou rozdílné

podmínky našeho trhu (velmi nízké marže na hypotéčních úvěrech fyzických

osob apod.).

 

Odlišné mohou být i ceny vlastních zdrojů banky, kdy vlastníci bank v

dlouhodobě stabilních zemích samozřejmě  očekávají částečně odlišné výnosy

než vlastníci bank na trzích střední a východní Evropy.

 

Celkově očekáváme, že vývoj cen bankovních služeb na trzích ČR bude tak

jako v zemích EU především určovat konkurenční situace na lokálním trhu.

Raiffeisenbank považuje v této souvislosti svoji úroveň cen poplatků a

služeb za stabilní i proto, že v řadě cenových položek jsou naše ceny

výhodnější oproti cenám větší části konkurence. Do budoucna spíše očekáváme

sbližování úrokových marží na jednotlivých produktech, ale i ty zůstanou v

řadě případů odlišné od cen na trzích vyspělých ekonomik, kde jsou k

dispozici dlouhé a objemné statistiky a informace o chování a vývoji rizika

většiny podnikatelských  i nepodnikatelských subjektů a osob.