Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyplatí se co-brandová platební karta?

aktualizováno 
Platební karty procházejí v posledních letech stále významnějšími změnami. Týkají se především technologických inovací, ale s velkým rozvojem kreditních karet i marketingové strategie jejich emitentů. Na českém trhu se v poslední době objevují stále častěji co-brandované a dokonce i afinitní platební karty. O jaké karty se jedná a co přinášejí svým majitelům?

Co-brandové platební karty jsou výsledkem spolupráce emitenta (obvykle vydavatelské banky) a další společnosti. Tou bývají především letecké společnosti, výrobci automobilů, obchodní řetězce, mobilní operátoři, cestovní kanceláře, různá sdružení nebo asociace a najdou se i další. Výhody přinášejí takovéto platební karty všem zúčastněným (vydavatel - partnerská společnost - klient).

Pro uživatele (majitele karty) Představují, kromě služeb klasické debetní či kreditní karty, navíc slevy nebo bonusy na vybrané zboží či služby, účast ve věrnostních programech a další možnosti, které umožní partnerství vzniklá mezi vydavatelem karty a komerční organizací. Získání co-brandové karty může ovšem pro zájemce znamenat i speciální podmínky, které musí pro vydání splnit. Patří k nim například požadavek na členství v určité organizaci nebo smlouva uzavřená s partnerskou společností apod.

Kdo nabízí „speciální“ karty?

Citibank ve spolupráci s Eurotelem vydává co-brandovou kreditní kartu, která je spojena  s výhodami věrnostního programu Benefit. Další z mobilních operátorů, T-Mobile, nabízí kreditní kartu ve spolupráci s HVB Bank. Právě tato banka vydává co-brandových karet nejvíce. Další spolupráci navázala s ČSA, Škoda Auto, či iDNES. Z ostatních bank co-brandové karty nabízí Živnostenská banka ve spolupráci s Českou golfovou federací, Komerční banka s Benzinou, eBanka s Českou pojišťovnou či Home Creditem. ČSOB spolupracuje s ABA, asistenční službou pro řidiče a BAWAG Bank CZ vydává ve spolupráci s karetní společností CCS kartu CCS KREDO.

Přehled co-brandových platebních karet a výhod s nimi spojených.

Banka Společnost Název karty Typ karty Výhody Spaciální podmínky
BAWAG Bank CZ CCS CCS Kredo MasterCard Electronic 8 % sleva na nákupy z katalogu CCS Triangl ne 
Citibank Eurotel Praha Eurotel kreditní karta MasterCard Stříbrná, Zlatá Za každých 100 Kč připsán 1 bod Benefit, za roční vedení karty lze zaplatit formou Benefit bodů Vlastník tarifního programu Eurotel 
ČSOB ABA MasterCard Standard ABA  MasterCard Slevy na pomoc odtahové služby, zdarma pomoc asistenčního vozidla  ne
Česká spořitelna

 

Univerzita Karlova

 

Kredit+ MC Partner (Gold) Univerzita Karlova MasterCard, MasterCard Gold  Slevy u obchodníků: Asko nábytek, Fann parfumérie, Fokus Optik, Humanic, Barum, Čedok, Olympus, Klenoty Aurum, OP Prostějov, Palace Cinemas, TicketPro Student UK, zaměstnanec UK, absolvent UK, člen Spolku absolventů a přátel UK

 

MC Partner Univerzita Karlova (debetní karta)
HVB Bank

 

 

 

Credit Suisse life & Pensions VISA Credit Suisse VISA Vrácení 0,2 % z každého nákupu kartou Nutnost uzavřít smlouvu o životním pojištění nebo penzijním připojištění Credit Suisse Life & Pensions
ČSA VISA/ČSA VISA 5% sleva u ČSA Airtours, propojení s Frequent Flyer Programme OK Plus Českých aerolinií (bonusové letenky aj.)  ne
iDNES VISA/iDNES VISA, VISA elektron slevy při nákupu zboží a služeb u partnerů Klubu iDNES (až 35 %) a při nákupech v internetových obchodech na idnes.cz (až 25 %)  Člen Klubu iDNES
Škoda Auto VISA/Škoda Auto VISA, VISA elektron Vrácení 0,3 % z každé platby kartou Člen věrnostního programu ŠkodaClub (do 30.6.2004) Nyní karta pouze pro zaměstnance Škoda Auto
Komerční banka Benzina Dynamic VISA elektron 2,2 % na všechny nákupy u čerpacích stanic Benzina, asistnční služby ÚAMK Klient Komerční banky
Raiffeisenbank National Geographic Society Karta National Geographic MasterCard Slevová karta Sphere (slevy u obchodníků - móda, ubytování, sport, elektro, dětské zboží, kosmetika, telekomunikce aj., přesný přehled na webových stránkách RB)  ne
Živnostenská banka Česká golfová federece VISA Golf VISA Slevy u partnerů ve výši 5-7 % na nákupy golfového zboží či oblečení, další slevy v hotelích, cestovních kancelářích a golfových klubech  Člen České golfové federace
Home Credit Finance Česká pojišťovna ČP Úvěrová karta Maestro Nákupy možné v síti Home Credit, YES a Maestro Klienti ČP nebo Penzijního fondu ČP

Zdroj: banky

Zvláštním typem platebních karet vniklých na základě spolupráce vydavatele a partnerské organizace jsou tzv. "affinity card". Tyto karty jsou výsledkem vzniklého smluvního vztahu emitenta a neziskové organizace. Hlavním smyslem takové spolupráce je finanční podpora dané organizace a dala by se nazvat jakousi „charitou“.

platební karta

Se kterou kreditní kartou se vyplatí zadlužit?
Bezúročné období: ne vždy rozhodující! Více ZDE.

V České republice prozatím najdeme jen několik takových karet. Mezi prvními začala afinitní platební kartu vydávat Raiffeisenbank ve spolupráci se společností National Geographic (NG). Banka za každou vydanou kartu NG a každý nákup uskutečněný jejím prostřednictvím, přispívá do fondu NG sloužícího k rozvoji vědy, výzkumu a vzdělání v oblasti ochrany přírody. Majitel karty sice přispívá na dobrou věc, avšak platí pouze běžné poplatky spojené s provozem karty. Další organizace využívající podpory pomocí afinitní karty jsou Univerzita Karlova (vydává Česká spořitelna) nebo fotbalový klub AC Sparta Praha (vydává společnost CCS Kredo).

Co-brandové i afinitní karty platební karty nabízí svým majitelům určité výhody, které mají přinést výhody a úlevy spojené s činnostmi či zálibami klientů. Cena, kterou klient zaplatí za tyto výhody by neměla být rozhodujícím kritériem pro pořízení platební karty, zvláště karty kreditní, kterou získáte v některých případech levněji.

Využijete rozšířené výhody co-brandových platebních karet? Líbí se vám podpora neziskových organizací pomocí afinitní karty? Napište nám, těšíme se na vaše názory.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Srna je v pojistce, kuna a kráva ne. Kolik stojí srážka se zvěří

Ilustrační snímek

Střetů se zvěří na českých silnicích přibývá. Kritickým obdobím je především podzim. Potvrzují to pojišťovny a uvádějí,...

Češi jsou podpojištění. Co to znamená a jak to napravit?

Ilustrační snímek

Češi vydávají výrazně méně peněz za pojištění majetku, zdraví i života než lidé ve vyspělých evropských státech. Podle...

Krátkodobé úrazové pojištění pro děti se nemusí vyplatit

Ilustrační snímek

Pojišťovny jako horkou novinku prezentovaly novou nabídku na krátkodobé úrazové pojištění dětí, které se může hodit i v...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz