Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyplatí se nákup v hypermarketu?

aktualizováno 
Pro třicet procent českých a moravských domácností je už hypermarket hlavním místem nákupu. Mění se nákupní zvyklosti, podle posledních výsledků průzkumu společnosti Incomy vzrostla ochota zákazníků dojíždět za nákupy. Na hypermarketech oceňují zákazníci zejména širokou nabídku a kvalitu zboží, doplňkové služby, pěkné nákupní prostředí a výhodné ceny. Je ale vždycky nákup v hypermarketu výhodný?
Vyplatí se až od určité výše nákupu. Ceny v hypermarketech jsou sice v průměru o deset procent nižší než v supermarketech a o dvacet procent nižší než v pultových prodejnách, ale úspora platí jen v případě, že je obchod nedaleko bydliště zákazníka. Každý kilometr vzdálenosti navíc znamená jednak časovou ztrátu, jednak další náklady na dopravu, které při větší vzdálenosti obchodu mohou setřít výhodu nižších cen. Když má auto spotřebu sedm litrů na sto kilometrů a litr benzinu stojí dvacet čtyři koruny, za každý najetý kilometr vlastně jako by zákazník k ceně nákupu připlácel ještě 1,68 korun za benzin. Navíc je pro některé zákazníky z menších měst a vesnic, kteří nemají vlastní auto, nákup v hypermarketech stále nedostupný.

I mezi hypermarkety se vyplatí vybírat. Dlouhodobé sledování řetězců ukazuje, že mezi nejlevnější hypermarkety patří Kaufland, s kvalitou nákupního prostředí jsou zákazníci nejvíce spokojeni v Carrefouru a šíří nabídky v Globusu a Tescu. 

Proč nakupujete v hypermarketu?

 Pavel Němec, obchodní ředitel ABN AMRO Penzijní fond

Moje pracovní vytížení mi dovoluje nakupovat obvykle až ve večerních hodinách  nebo o víkendech a tomu jsou hypermarkety velmi dobře přizpůsobeny. Na nákupech v nich rovněž oceňuji možnost bez problémů platit platební kartou. Při rodinných nákupech je pro mě a mou manželku zajímavá i nabídka ostatních doplňkových služeb, například opravna obuvi, čistírna a vhod přijde i dobré jídlo v některé z restaurací. Nezanedbatelné jsou při větších nákupech i finanční úspory z poskytovaných slev. Široký sortiment zboží a služeb pro moji rodinu znamená bezesporu úsporu volného času, kterého není nikdy nazbyt.

I když potraviny a drogistické výrobky se dají ve velkých obchodech koupit obvykle levněji než v malých, o dalším zboží to nemusí platit. Třeba elektronika, papírenské zboží, knihy či sportovní potřeby jsou k mání za stejné, někdy dokonce i nižší ceny ve specializovaných obchodech. Navíc je potřeba dodržovat v hypermarketech "nákupní disciplínu", protože lákadel je v nich daleko víc než v ostatních typech obchodů.

Jak odolat pokušení zbytečných nákupů v hypermarketech?

1/ Porovnejte ušetřené peníze s náklady na cestu

2/ Vezměte s sebou jen o málo vyšší hotovost než odpovídá přibližné hodnotě nákupu

3/ Dobře zvažte, zda vzít do hypermarketu platební kartu. Kdo chce ušetřit, měl by si raději předem stanovit limit hotovosti

4/ Při nákupech dražšího nepotravinářského zboží zjistěte předem ceny i ve specializovaných obchodech

Preferujete nákupy v hypermrketech nebo dáváte přednost menším nákupním subjektům? Nenechávejte si své názory pro sebe.

Soutěžní hry z vás, až na výjimky, milionáře neudělají. Zkuste se proto na čas řídit radami ze seriálu 50 rad, jak dobře hospodařit s penězi. Výsledek se jistě dostaví!
DALŠÍ DÍLY NALEZNETE ZDE.

 
 
Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Vymyslely nevšední obchůdek. A jejich projekt Oprášeno má úspěch

Bohunka Krejčí (vlevo) a Veronika Benešová (vpravo) založily Oprášeno vloni...

Léta obě snily o vlastním podnikání, žádná z nich ale neměla odvahu pustit se do něj sama. Naštěstí se potkaly na...

Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Od narození do maturity stojí dítě až tři miliony. Jak to ustát?

Ilustrační snímek

Vychovat dítě je jeden z největších finančních závazků. Už samotné narození potomka výrazně ovlivní rodinný rozpočet po...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz