Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Za prací se musí cestovat

Vysoká nezaměstnanost nutí lidi ohlížet se po práci po celé republice. Ochota dojíždět za prací, nebo kvůli ní dokonce změnit bydliště, roste. A tam, kde je vysoká nezaměstnanost, sílí ještě víc; navzdory špatně fungujícímu trhu s byty, který se zaměstnavatelé v případě potřeby snaží vyvážit nabídkou umístění na ubytovnách, nebo alespoň dovážením pracovníků ze širokého okolí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tomáš

13. 4. 2004 10:40
a
Bydlím kousek od Prahy a zkoušel jsem hledat místo, třeba až na druhém konci. Moje zkušenosti ukázaly, čím dál jsem hledal od místa bydliště, tím menší ochota byla vůbec se mnou komunikovat. Když už jsem jsem se dostal na jeden konkurz dále od bydliště, šéf sliboval jak v každém případě mi dá vědět i  kdyby mne nepřijali. Nic jsem se nedozvěděl ani když jsem se po výsledku pídil telefonicky . Firmy které byly blíže si tohle nedovolily.
Pokud vezme nějaká firma někoho z větší dálky, tak je vůbec ráda, že někoho sežene, protože je zkrátka mizerná. Ještě lepší je průpovídky o neochotě Čechů dojíždět slyšet z úst politiků ( kteří si do Ostravy létají letadlem, že )
0 0
možnosti

občan ČS

9. 4. 2004 14:57
LÍNÍ OBČANÉ ČESKA
Ti líní občané české republiky místo, aby byli rádi,že tady zahraniční investoři vytvářejí pracovní místa. Tak odmítají dojíždět do práce. Viz např. Korejky šijí pro italskou firmu na spodní prádlo Oresta Majitelé Kreaty objevili severokorejskou pracovní sílu v roce 2001. Každá dělnice si měsíčně vydělá zhruba 6000 korun. Severokorejky do Česka vyjely na pracovní vízum a jejich zaměstnání posvětil i berounský úřad práce. A tak občane! Je nás přemluvit, nebo donutit ,že toto je ve světě běžné.
0 0
možnosti

občan ČS

9. 4. 2004 15:04
Re:
Omlouvám se trochu ten formát zobrazení nevyšel ,ale snad jste to pochopili.
0 0
možnosti

Marcela

9. 4. 2004 14:39
Možné dojíždění
Mám známou, která dojíždí mezi Mladou Boleslaví a Prahou, t.j. cca 65km jedna cesta. Do Boleslavi nejede žádný autobus tak, aby dojel před 7:00, proto dojíždí autem a střídá se s kolegy, kteří se vozí navzájem.
0 0
možnosti

AlchymistaX

9. 4. 2004 14:30
Pohled z jiné strany
Co takhle udělat tabulku, kde bude kolik procent z platu dělá částka za dojíždění například 60km denně autem.  Pak vám vyjde, že třeba v americe stoji litr benzínu 12,50 Kč a při jejich platech 50.000,- Kč měsíčně dají zhruba za dojíždění necelá 2,5% z platu. U nás je průměrný plat 13.000,- Kč takže čech by dal za dojíždění 18,5% ze svého platu. Vycházel jsem z čistých mezd, ne z hrubého.
Proto se není čemu divit, že lidé s nížšími náklady na dojíždění jsou ochotnější cestovat dále. Češi podle mě nejsou lenoši v cestování, ale uvažují čistě ekonomicky.
0 0
možnosti

xmartinnn

9. 4. 2004 14:04
Dojizdim 100km
Jezdim do prace autem, jsem flexibilni, takze denne dam za dojizdeni 400kc a vydelavam mesicne 9000kc kdyz pripoctu penize na opravy auta tak jsem sice v minusu ale zato muzu rict ze jsem ochoten za praci cestovat a tak to ma podle clanku byt.
0 0
možnosti

malba

9. 4. 2004 13:55
kritéria
Není důležité kolik kilometrů, ale v jakém čase a za kolik se dělá. Dřív jsem jezdil napříč Prahou (Vysočany-Břevnov) skoro hodinu za prací průměrně honorovanou, nyní jedu sice mimo Prahu (Vysočany-Čelakovice), ale max.20 minut do práce, kde si vydělám až o 40% více než v Praze. Srovnání uvedené redaktorkou je neobjektivní, na Moravě je jiná situace naž v Čechách, o Francii ani nemluvím.
0 0
možnosti

Jenicek25

9. 4. 2004 13:27
Dojíždění
Já dojíždím denně autem 80km z Kladna do Chomutova za prací. Přímý autobus neexistuje, jezdí pouze Praha-Chomutov, stejně se ale nedostanu do Chomutova autobusem pře osmou hodinou, aniž bych musel vstávat někdy kolem páté. Zpátky jede bus v 16.10 a pak v 17:45, takže se domů autobudem dříve jak ve 20 hodin nedostanu. O vlaku vůbec nemluvím, katastrofa. Mezinárodní silnice č. 7 Praha -Chomutov, to je jedna velká tragedie a ostuda tohoto státu, zejména úsek  Louny-Slaný. Jak sakra chce vláda přimět lidi, aby za prací dojížděli, když jim k tomu nevytvoří podmínky ? A stěhovat se do Chomutova ? Měsíční krajina !
0 0
možnosti

jarno

9. 4. 2004 14:10
Re:
chomutov mesicni krajina? hlupaku z kladna!!!
0 0
možnosti

S.T.

9. 4. 2004 12:30
Délka cesty v km?
To je trochu zavádějící. Pro Francouze, který žije v blízkosti zastávky TGV není problém jet vlakem do 100 km vzdáleného místa (vlak jede něco kolem půl hodiny, tedy tolik, co mnohde MHD). Spíš by se mělo jako parametr udávat délka cesty v čase.
0 0
možnosti

kirsha

9. 4. 2004 14:37
Re:
Kolikpak francouzů má za barákem zastávku TGV? Nestavte proti jednomu extrému druhý prosím.
0 0
možnosti

luftak

9. 4. 2004 12:26
to opsal primitiv a za to dostal zaplaceno?
jak chcete porovnávat chut na dojíždění?asi vůbec nevíte jaká je dnes cena jízdného- například 30km autobusem 28Kč krát 22 prac dnů krát 2(tam -zpět) pokud vám zaměstnavatel přispívá na dopravu nebo služební auto tak to se nedivím...příště zkuste použít vlastní mozek, lidé dojíždějí protože MUSí když nemají jinou možnost sehnat práci
0 0
možnosti

Honza

9. 4. 2004 13:30
Re:
no, ono jde spíš o to, za jakou prací, ne? Já jezdím deně 38km tam a to samé zpátky - autem, bere mi to cca 8l/100, ale pokud je dobrá práce, tak se to vyplatí.
0 0
možnosti

mynaret

8. 4. 2004 21:22
MLADÁ FRONTA NÁS BAVÍ
Tak jsem si pečlivě přečetla "objevné" články o cestování za prací a také ten, kdy se píše, jak jsme my Češi hnusně líní a nepružní a neochotní se za prací přestěhovat. Škoda jen, že články neobsahovaly návod, která místa v této zemi kromě Prahy, kam se stahuje celá republika, mají dostatek pracovních míst a bytů. Já bych se klidně přestěhovala, ale bohužel tam , kde jsou byty, není práce a naopak. a navíc za tu panelovou špeluňku, v níž bydlíme a která má hodnotu 75O OOO Kč, bychom si ve velkém městě nepořídili pomalu ani garsonku... Asi jsem rozmazlená ale jsme dva a přeci jen v současné dvougarsonce se nám žije líp, dvě místnosti, jsou dvě místnosti. A upřímně meziměstské dojíždění opravdu nesnáším, leč musím ho absolvovat, kdy v autobusu pro 40 lidí se mačká nejmíň šedesát. To je žůžo.
Za takovéhle články bych střílela, ale na druhou stranu, když za to paní redaktorku platí, tak proč ne. Jako vtip jsou ty články dobré.
A už vůbec mi uniká, proč se nám středoevropanům ze země malé jako dlaň dává stále za vzor situace v USA. A nebo nám chce tisk taktně naznačit, že jsme na dobré cestě být na tom stejně ekonomicky jako v této zemi svobody?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Podílové fondy jsou stále oblíbenější investicí. Experti radí, jak je dobře vybrat

17. dubna 2024

Premium Investování je důležitou součástí budování finanční stability a hraje hlavní roli v dosažení...

Víte, co znamená zkratka OBZP a jaká povinnost je s ní spojená?

17. dubna 2024

OBZP je zkratka, která v sobě skrývá osoby bez zdanitelných příjmů. Tento status se týká lidí ve...