Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zboží, které vám nevyhovuje, můžete bez vysvětlení vrátit. Většinou do čtrnácti dnů

Protože jste si nemohli zboží v obchodě vyzkoušet, dává vám Občanský zákoník v paragrafu 53 možnost vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. Všechny velké a renomované e-obchody tuto lhůtu dodržují, a některé z nich dokonce tuto lhůtu prodlužují na třicet dnů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

26. 8. 2009 0:55
ježiš,kdo to psal????????,

Tak toto jsem nějak nepochopila :o))))

Lhůta pro vrácení zboží-

"Abyste je mohli vrátit, NEMUSÍTE zboží do obchodu fyzicky dopravit (poslat poštou, kurýrem či dovézt do kamenné pobočky). Podstatnější je totiž akt odstoupení od smlouvy. Pokud vracíte třeba onen televizor z výše uvedeného příkladu, musíte do obchodu zaslat oznámení o odstoupení od smlouvy tak, aby si ho v reklamačním oddělení mohli přečíst nejpozději 24. září."

Takže já si koupím auto za 10mil.nelíbí se mi,tak jim jen pošlu papír a auto mi zůstane a oni mi pošlou peníze zpět?????nebo třeba jiné auto???no jo,to bych mohla takhle udělat a měla bych jedno ještě pro manžela:o))))))

Lidíííí,přemýšlejte,než uvedete na trh takové hovadiny.

0 0
možnosti

Host

26. 8. 2009 22:25
Slepice by nemely lezt na net

Ja mam teda IQ jen 132, ale i tak jsem pochopil, ze se to vaze k datu oznameni:-)

0 0
možnosti
6

65c02

25. 8. 2009 22:09
Dotaz.

Koupím si mobil (na dálku, v  e-shopu) a zjistím, že během následujících čtrnácti dní došlo k jeho slevnění.... protože jsem typický náš malý bezectný vyčůránek, tak ho pochopitelně vrátím. Jenže, folii z displaye jsem pochopitelně už odlepil a protože jsem také i prase, které nemeje roce, tak je ten telefon i trošku ulepený (to se sice dá vyčistit, ale ne zcela dokonale).

.

Dotaz zní - musí mě nebohý prodejce takový telefon vzít zpět a vrátit mě za něj původně zaplacené peníze?

.

Pokud ano, tak co s tím vráceným zbožím pak udělá? Prodá ho nějakému nebožákovi jako nový, nebo ho nabídne s výraznou slevou a upozorněním, že se jedná o použité zboží?8-o

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 23:00
Re: Dotaz.

Nauctuje si penize ua uvedeni do puvodni stavu :)

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 21:48
Je to na pristupu k zakaznikovi.

Ja osobne jsem byl velmi prekvapen vctricnosti reklamacniho oddeleni v OBI, neptaji se na zbytecne otazky a nevadil jim ani pozkozeny obal. Musim zduraznit, ze jsem zbozi vzdy vymenoval za jine, ale nikdy jsem nemel problem. Nemam duvod chodit jinam, takze na svem pristupu vydelavaji.

0 0
možnosti
6

65c02

25. 8. 2009 21:52
Re: Je to na pristupu k zakaznikovi.

To je jistě moc pěkné, pokud ovšem ten tebou vrácený výrobek s poškozeným obalem nebudou chtít někomu dalšímu střelit jako nový.

Pokud ho nabídnou za polovinu s upozorněním, že se jedná o použité zboží, tak je to samozřejmě OK.

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 21:47
jezevec

Vy IMHO nádhery. Co to píšete za IMHO nesmyly. V článku chybí podstatná informace § 53 občanského zákoníku se týká pouze smluv uzavřených při použití prostředků komunikace na dálku, tedy (např. přes internet, telefon apod.) nevztahuje se to na běžně zakoupené zboží v obchodě, kde má naopak prodávající povinnost zboží zákazníkovi předvést. Možnost vrácení zboží v kamenných obchodech ve lhůtě 14 dnů a déle je pouze na vůli prodávajícího a kupující na to nemá ze zákona právo!!!;-€

0 0
možnosti
6

65c02

25. 8. 2009 21:32
Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

tak místo bezplatné opravy nebo výměny mohu požadovat vrácení peněz?8-o

Není to pitomost?

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 22:00
Re: Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

Je, ale to neřes.

A hlavně ten výraz rozbije je typický pro Ydnes.

Správně má být porouchá, protože když s tím mignu o zem, tak to asi těžko půjde na záruku.

0 0
možnosti
6

65c02

25. 8. 2009 21:28
Co s tím vráceným zbožím ty kšefty dělají?

Když si kupuji zboží, tak pochopitelně požaduji aby bylo nové, nerozbalené, neohmatané....

Pochopitelně nemám zájem koupit krám ochmataný nějakým nemytým vepřem....

Pokud na zboží poznám známky předchozího používání, tak je to pro mě impuls k jeho okamžitému vrácení.

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 20:47
e-shopy...

Některé e-shopy si zákony vykládají po svém: http://www.raab.cz/eshop/podminky_shop.html

"...právo do 14 dnů od převzetí plnění odstoupit od smlouvy...  Dopravit zboží na své náklady do provozovny prodávajícího a to:

nepoužité, nepoškozené, včetně veškerého příslušenství, v původním

nepoškozeném obalu a včetně originálu dokladu o koupi."

Jak nepoužité a v nepoškozeném obalu? Rv

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 20:48
Re: e-shopy...

Tenhle je taky dobrej: http://www.raab.cz/eshop/reklamace_shop.html

"2. Pokud je pro reklamované zboží určen na území České Republiky

autorizovaný servis, je Kupující povinen uplatnit reklamaci přímo v

tomto servisu."

Povinen? To určitě! Rv

0 0
možnosti
UB

Chytracisko

25. 8. 2009 20:43
Sleva

estliže se vám zboží v záruční době rozbije, dává vám zákon čtyři

možnosti. Výrobek můžete nechat bezplatně opravit v autorizovaných

servisech. Pokud máte pocit, že vada půjde odstranit, můžete požadovat

slevu

....... slevu z čeho? Oprava v záruce je zdarma.

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 22:01
Re: Sleva

0 0
možnosti
RBN

Richaqd

25. 8. 2009 19:53
rozdíl

A bacha na to. Díky takovýmto článkům si čím dál víc lidí myslí,že to platí i v kamenné prodejně. Ale omyl,jak něco koupíš v kšeftě,obchodník už není povinen vzít věc nazpět. A to si hodně lidí plete a pak nadává do zlodějů. Příklad, dědek si koupí za dvě stovky baterky a za tři dny přijde,že mu jich stačí půlka a zbytek že jde vrátit......

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 19:41
rozdíl

A bacha na to. Díky takovýmto článkům si čím dál víc lidí myslí,že to platí i v kamenné prodejně. Ale omyl,jak něco koupíš v kšeftě,obchodník už není povinen vzít věc nazpět. A to si hodně lidí plete a pak nadává do zlodějů. Příklad, dědek si koupí za dvě stovky baterky a za tři dny přijde,že mu jich stačí půlka a zbytek že jde vrátit......

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...