Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Získejte peníze na expanzi do zahraničí

aktualizováno 
Chcete se uchytit na zahraničních trzích, ale nemáte dost prostředků pro případnou expanzi? Nebo snad chcete vydělat na stavbě vědeckotechnického parku? Pak máte možnost pomoci si penězi z cizí kapsy. Jak na to?
Manažer, obchod, byznys

Manažer, obchod, byznys | foto: Profimedia.cz

Marketing – program na podporu exportu

Ze strukturálních fondů lze financovat i většinu aktivit, vedoucích k podpoře konkurenceschopnosti českých podniků na zahraničních trzích. Dotace jsou určeny malým a středním firmám, které mají jasný exportní záměr.

Hlavními kritérii jsou velikost podniku (malé a střední podniky - méně než 250 zaměstnanců a obrat nepřevyšující 50 mil. EUR), sídlo firmy mimo hl.m. Prahu, její zaměření odpovídající podporovaným odvětvím (převážně zpracovatelský průmysl). Důležité je i finanční zdraví  podniku.

V rámci programu Marketing lze dotovat jednotlivé propagační akce, výrobu propagačních materiálů, ale i získávání marketingových informací zaměřených na podporu exportu. Lze tedy získat peníze na účast na zahraničních výstavách a veletrzích, financování tvorby tiskových propagačních materiálů (letáky, katalogy, pozvánky) podporujících export, financování tvorby inzerce podporující propagaci v zahraničí, tvorbu internetových stránek (od grafického návrhu až po software), dále pak průzkumy trhu (segmentace, konkurence, poptávka, potenciál, příp.pozice), pořízení databází obchodních kontaktů v zahraničí, statistiky, obecné marketingové informace o zahraničních trzích, ekonomické údaje, údaje o distribuci apod.

Pokud se rozhodnete investovat do rozvoje exportu nebo jeho rozšíření na nové trhy, je možné získat dotaci ve výši 46 % uznatelných nákladů, ve výši 0,1-1 mil Kč.

Počet žádostí podaných v rámci programu Marketing dosahuje k 29.6.2006 přibližně 10 % z celkového počtu žádostí v OPPP. Ze 417 podaných žádostí zatím uspělo 226, 51 bylo odmítnuto a zbytek čeká na vyhodnocení. Nejvíce aktivní byly Jihomoravský a Zlínský kraj.

Program Prosperita

Z programu prosperita lze financovat výstavbu či renovaci objektu, za účelem zřízení podnikatelského inkubátoru, vědeckotechnického parku, který se bude dále pronajímat inovačním firmám.

Do uznatelných nákladů lze započítat  vyhledávání a hodnocení projektů firem, žádajících o zařazení do inkubátoru, ochrany vlastnictví, např. náklady spojené s patentováním ,  vyhledávání partnerů pro spolupráci, např. pořádání konferencí, nákup nezbytného zařízení, vybavení, zejména informačními technologiemi apod. Dále pak nákup pozemků a přípravu území potřebných pro realizaci projektu, vybudování technické a dopravní infrastruktury atd.

Dotace mohou dosahovat až výše 75% uznatelných  nákladů.

V rámci tohoto programu bylo k 29.6.2006 podáno 62 žádostí, 20 bylo odmítnuto, 15 přijato, ostatní čekají na vyřízení.
 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Ilustrační snímek
Tradiční benefity netáhnou, lidé chtějí příspěvek na bydlení nebo relax

Minimální nezaměstnanost a boj o uchazeče, který vedou firmy napříč obory, se odráží i v nabídce nefinančních benefitů. Objevují se bonusy, o kterých ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Chcete být úspěšní? Naučte se naslouchat a dávat to ostatním najevo

Není důležité všechno v práci vědět, ale naslouchat lidem. To je ten klíč k dorozumění s ostatními. Kdo umí naslouchat, dokáže v kolektivu udržovat dobré...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.