Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny vylepšují životní pojištění. Co si pohlídat u slev a bonusů

  13:00aktualizováno  13:00
Přemýšlíte jak ušetřit na pojištění? Jednou z možností je využít cenových akcí pojišťoven, kterých se v posledních měsících objevilo opravdu mnoho. Je však třeba dobře vybírat.

Cena by neměla být jediným kritériem pro výběr pojištění. Důležitým hlediskem je především obsah pojistných podmínek, tedy výluky a omezení pojistného plnění. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Vzhledem k obrovské konkurenci se v dnešní době snaží nejen supermarkety a prodejci nejrůznějších výrobků i služeb nalákat zákazníky na všelijaké slevy, bonusy a časově omezené akce. Poslední dobou se tímto směrem výrazněji vydaly i pojišťovny u životních pojištění.

Nepřehlédněte

Některé inzerované výhody nemají pro každého příliš velkou hodnotu. Jde spíše o marketing. To platí zejména o různých bonusech v podobě zvýšeného plnění za určitých podmínek. Proto je vždy dobré přečíst si podmínky smlouvy.

Například Pojišťovna České spořitelny vyplatí dvakrát více klientovi, který si do konce června sjedná životní pojištění FLEXI s pojištěním velmi vážných onemocnění a v budoucnu ho „kousne“ klíště, respektive onemocní lymskou boreliózou nebo klíšťovou encefalitidou. Pojišťovna ovšem nevyplatí vyšší plnění za každé kousnutí klíštětem. V pojistných podmínkách je uvedeno, že příznaky onemocnění se musí projevit v období tří měsíců následujících po přisátí klíštěte. Aby pojišťovna peníze vyplatila, musíme mít závažné a trvalé neurologické, případně i psychiatrické následky.

Zvážit je třeba i míru hrozícího rizika. Například pojišťovna Allianz u vybraných připojištění poskytuje při sjednání smlouvy do konce června takzvaný úrazový bonus, což je dvojnásobné plnění v případě dopravní nehody. Ačkoliv nehody vypadají dramaticky, ve srovnání s ostatními riziky (zejména nemocemi) jde o méně častou událost.

PojišťovnaPojistný produktPopis slevyPlatnost akce
Allianz pojišťovnaRYTMUS, MERCURY, F1 Úrazový bonus ve výši dvojnásobku sjednané částky (max. ve výši 500 000 Kč) v případě pojistné události související s dopravní nehodou. do 30. 6. 2015
Česká podnikatelská pojišťovnaVšechny produkty životního pojištěníKlienti, kteří si sjednají smlouvu životního, nebo neživotního pojištění, získají jako dárek cestovního pojištění pro rodinu klienta na 20 dní zdarma.do konce roku 2015
KooperativaPERSPEKTIVANavýšené plnění pro sirotky. Při úmrtí obou rodičů dítěte při dopravní nehodě je vyplacena dvakrát vyšší částka (program ŽABKA). do konce roku 2015
Pojišťovna České spořitelnyFLEXIDvojnásobné plnění (max. o milion korun více oproti sjednané částce) v případě vážných onemocnění způsobených kousnutím klíštěte.do 30. 6. 2015
UNIQA pojišťovnaRŽP-D (produkt sjednaný přes vybrané zprostředkovatele)Klienti, kteří si přes vybrané zprostředkovatele sjednají toto pojištění, získávají jako bonus cestovní pojištění na rok zdarma.do konce roku 2015

Ale bonusy v podobě zvýšeného plnění nesmíme přeceňovat. Proč? Životní pojištění by mělo být sjednáno vždy na takovou částku, o kterou se nám díky pojistné události sníží příjem, nebo zvýší náklady. Dejme tomu, že potřebujeme mít pojištění na dva miliony korun. Myslíme si, že tato částka k pokrytí výpadku příjmu je závislá na druhu onemocnění či typu úrazu? Sjednat si pojištění na milion korun a doufat, že onemocnění nám způsobí například klíště a dostaneme tak slíbený dvojnásobek? Nebo se pojistit na dva miliony a v případě vybrané události si navýšené plnění náležitě užít jako bonus?

Zkrátka sázet pouze na vybrané příčiny událostí je rozhodně nerozumné, potřebnou částku musíme dostat ve všech případech, kdy nám poklesne příjem.

Někde slevy až 20 procent

Mnohem smysluplnější než tyto bonusy jsou tak rozhodně slevy z pojistného, které pojišťovny rovněž inzerují. Nejvýhodnější slevu v současnosti inzeruje pojišťovna Metlife Europe Limited, která do 30. června 2015 láká klienty na slevu ve výši 20 procent z celého rizikového pojistného (na všechna pojištění), a to u vybraných produktů životního pojištění. Na slevu ve výši 10 až 15 procent z pojistného (pro vybraná připojištění) lákají i další pojišťovny.

PojišťovnaPojistný produktPopis slevyPlatnost akce
AEGON pojišťovna Všechny produkty životního pojištěníSleva 15 % z rizikového pojistného pro pojištění smrti a invalidity. Jen je třeba doložit sportovní aktivitu, například kopií dokladu o zaplacení lekce jógy či jiného cvičení, doložit účast na běžeckém závodě či registraci vybrané sportovní činnosti (program AEGON FIT).do 30. 4. 2015, akce prodloužena bez určení časového omezení
Allianz pojišťovnaRYTMUS, F1, MERCURYSleva 10 % na připojištění rizika invalidity. do 30. 6. 2015
Česká podnikatelská pojišťovnaVybrané produkty životního pojištěníSleva 20 % na připojištění rizika hospitalizace, trvalých následků úrazu a invalidity. do 30. 6. 2015
MetLife Europe LimitedGARDE, FAIRLIFE, VISIONJarní sleva 20 % na veškeré rizikové pojistné.do 30. 6. 2015

Jaký je závěr? Bonusy u pojištění mají smysl zejména v případě, kdy pojišťovna nabízí celkovou slevu na některé ze základních rizik, kterými jsou smrt, invalidita nebo pracovní neschopnost, vše následkem úrazu i nemocí. Vědět o těchto cenových akcích se proto vyplatí.

Finance.iDNES.cz radí

Srovnejte si nabídky životního pojištění na trhu a vyberte si to nejvýhodnější.

Srovnání životního pojištění

Ani tyto cenové akce však nesmí odvádět naši pozornost od důležitých parametrů pojištění, jako jsou například výluky z pojistné ochrany. Rozhodovat se pro dané pojištění jen na základě inzerované slevy by bylo krátkozraké.

Jak postupovat při sjednání životního pojištění

  1. Oslovte více pojišťoven a porovnávejte                                        Nenechte si vnutit ty nejdražší pojistky. Oslovte více pojišťoven a cenu pojištění si nechte spočítat od každé z nich. Záleží nejen na výši rizikového pojistného, ale i na dalších poplatcích.

  2. Levné pojištění neříká nic o kvalitě 
    Cena by neměla být jediným kritériem pro výběr pojištění. Důležitým hlediskem je především obsah pojistných podmínek, tedy výluky a omezení pojistného plnění. Stejně jako nízká prodejní cena auta nic neříká o jeho kvalitě, jízdních vlastnostech, spotřebě paliva či bezpečnosti. Nejde tedy o nízkou cenu, ale o poměr ceny a kvality.

  3. Nechte si  poradit
    Při uzavírání smlouvy je ideální nechat si poradit od odborníka, který vám objasní, proč si za pojistku zaplatit více. Dražší pojistka totiž může být kvalitnější a pojistné podmínky pro klienta výhodnější. Vždy chtějte vědět, za co vlastně pojišťovně platíte, a nechte si vysvětlit podmínky smlouvy a výhody, které z ní vyplývají.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Češi se svěřili, že vážná životní situace přijde na osm tisíc měsíčně

Ilustrační snímek

Životní pojistku nemá sjednanou polovina Čechů. Ti, kdo ji mají, ji nemusí mít dobře nastavenou. Jen pouhá desetina od...

Kolik stojí dětské pojištění a na co si dát pozor

Ilustrační snímek

Děti chvilku neposedí, může se jim kdykoli něco stát, potřebují pojištění, říkají si mnozí rodiče. A tak ho uzavřou....

Pojišťovna začínala v pokoji, pak přišel úhoř Pepa a slavné osobnosti

Dobové plakáty, inzeráty a reklamy dnes vzbuzují úsměv, přesto jsou zajímavým...

Česká pojišťovna letos oslavuje 190. výročí svého založení. Její historií prošli významní státníci, výjimečné osobnosti...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz