Asistenční služby k životnímu pojištění jsou v současnosti poskytovány v oblasti individuální zdravotní péče. Princip služby je jednoduchý. Klienti, kteří si uzavřou životní pojištění u vybrané komerční pojišťovny a splní stanovené podmínky, získávají zdarma, případně za poplatek, určité služby související s jejich zdravím.
Služby po telefonu
Zpravidla tyto služby zahrnují bezplatnou telefonickou konzultaci ke zdravotnímu stavu nebo například přednostní odbavení u lékaře aj. Telefonická konzultace pak většinou nabízí vysvětlení příčin daného onemocnění, obecných postupů léčby, její časové náročnosti a podobně. Služby jednotlivých pojišťoven se různí v poskytovaném rozsahu služby i v tom, zda jde o bezplatnou službu či službu za příplatek.
Pouze vybrané pojišťovny
Mezi pojišťovny, které asistenční službu k životnímu pojištění či obdobnou službu nabízejí, patří AEGON Pojišťovna, AMCICO AIG Life, Aviva pojišťovna nebo ING Nationale-Nederlanden. Největší životní pojišťovny – Česká pojišťovna nebo Kooperativa – zatím tuto službu klientům nenabízejí.
Životní pojištění jako zdravotní benefit
Pojišťovna |
Název programu |
Forma pojištění |
Cena pojištění |
Obsah pojištění |
AEGON Pojišťovna |
AEGON Assistance |
Auto-matická součást životního pojištění s rizikovým krytím |
Bez-platně |
Služby lékaře na telefonu a konzultační lékařské služby (Europ Assistance). Klienti mohou asistence využívat jak v České republice, tak v zahraničí. |
AMCICO |
USA Klinika plus |
Připojištění k životnímu nebo úrazovému pojištění |
1 066 Kč ročně |
Konzultace závažné nemoci pojištěného s lékaři amerických nemocnic WorldCare Consortium + finanční bonus 500 Kč na den, který vyplácí pojišťovna v případě hospitalizace vzniklé v souvislosti s poskytnutou lékařskou konzultací. |
Aviva pojišťovna |
Zdravotní informační služby |
Auto-matická součást vybraných produktů životního pojištění |
Bez-platně |
Služby lékaře na telefonu a konzultační lékařské služby (Elvia Assistance). Klienti mohou asistence využívat jak v České republice, tak v zahraničí. |
ING Nationale- |
ING COMFORT, ING EXTRA, ING VIP |
Rodinný balíček zaměřený na prevenci k životnímu pojištění s přís-pěvkem zaměst-navatele |
3 000 Kč - 6 500 Kč |
Zvýhodněná nabídka nad-standardní zdravotní péče u společnosti Mediscan Network pro klienty v regionu Praha, |
Zdroj: jednotlivé pojišťovny
Asistenční služby nelze považovat za důvod k uzavření smlouvy životního pojištění. Zajistit lékařskou konzultaci či přednostní odbavení u lékaře je možné i bez sjednání pojištění. V konečném efektu může být výhodnější uzavření výhodného životního pojištění bez lékařské asistence a sjednání nadstandardní zdravotní péče mimo rámec pojištění. Životní pojištění by rozhodně mělo být voleno nejen na základě nabízených doplňkových služeb, ale zejména podle rozsahu poskytované pojistné ochrany (výluky, omezení pojistného plnění aj.), nákladovosti produktu a finanční stability pojišťovny.
Slibná budoucnost
I přes uvedené výhrady lze očekávat, že se asistenční služby k životnímu pojištění budou nadále rozvíjet, a to i mimo oblast zdravotní péče. Další rozšíření služby si lze například představit v podobě poskytování právních služeb či psychologické péče oprávněným osobám pro případ úmrtí pojištěného.
Reklama