Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi jsou kvůli poplatkům ochotni změnit svou banku

aktualizováno 
Češi nejsou spokojeni se svými bankami. Jen čtvrtina z nich má pocit, že banky jsou ke svým klientům vstřícné a své služby jim přizpůsobují. V Evropě čeští klienti bank dokonce patří mezi nejméně spokojené klienty.
Bankovní poplatky Čechy štvou. Ilustrační snímek

Bankovní poplatky Čechy štvou. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vyplynulo to z mezinárodního průzkumu společnosti Ernst & Young, kterého se zúčastnilo a k bankovním službám vyjádřilo téměř třicet tisíc lidí - klientů bank - z 35 zemí celého světa.

"Jen 27 procent českých klientů bank odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 procent dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny," komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger.

Aby dosáhli lepších služeb, jsou více než tři pětiny českých bankovních klientů dokonce ochotny zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje.

Čechy nejvíce štvou poplatky

Není asi překvapením, že klienti českých bank nejvíce "řeší" bankovní poplatky. Češi v průzkumu jako první spontánně jmenovali právě výši poplatků, které by pro ně byly impulzem pro změnu banky.

Učinilo by tak sedm z deseti českých klientů bank, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

A každý třetí klient by byl s bankovními službami mnohem spokojenější, kdyby banka zjednodušila strukturu svých poplatků.

Krátce o průzkumu

  • Počet respondentů: 28 560 bankovních klientů
  • Termín šetření: únor - březen 2012
  • Metoda: internetový dotazník

Zdroj: Ernst & Young

Oblíbené věrnostní programy

Češi si oblíbili věrnostní programy, do některého z nich je zapojena více než polovina účastníků letošního průzkumu. Celosvětově to je jen 27 procent lidí.

"Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 procent z nich, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů," říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Naprostá většina z nich by v případě, pokud využívají  tři a více produktů téže banky, chtěla dostávat kvalitnější služby, měly by jim být účtovány nižší poplatky a také jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou.




Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Polovina Čechů dá pod stromeček peníze, je to podle psychologa správné?

Ilustrační snímek

Darovat k Vánocům obálku s penězi v letošním roce plánuje 48 % Čechů. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu finanční...

Další z rubriky

Sonda: proč vám bezkontaktní karta odmítne při placení poslušnost

Bezkontaktní karta odmítla třikrát poslušnost. Transakce proběhla až po vložení...

Bezkontaktní karty už prakticky převálcovaly ty klasické. Používá je v Česku přes 84 procent lidí. Placení je s nimi...

Banky mají nového konkurenta. Hello bank láká na úročení peněz na účtu

Značka Hello bank! již působí ve Francii, Itálii, Belgii, Rakousku a dalších...

V Česku začala fungovat nová banka. Má obchodní název „Hello bank! by Cetelem“ a svou nabídkou chce konkurovat ostatním...

KOMENTÁŘ: Jsou nulové úroky na běžných účtech zlodějna, nebo ne?

Martin Mašát

Jaká je dnes nejlepší konzervativní investice? Běžný účet s nulovým úrokem. A buďte rádi za nezáporný úrok. Jestli máte...

Další nabídka

Kurzy.cz

Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"
Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"

V Česku je stále mnoho pozemků a domů, které mají neznámého majitele, nebo se o ně právoplatný majitel nepřihlásil. Úřa... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.