Peníze, úspory

Peníze, úspory | foto: Profimedia.cz

Změnou nemusíte vždy jen ušetřit

  • 7
Je osm hodin večer, někdo zvoní. Jdete otevřít, za dveřmi slušně oblečený mladík sděluje, že je z telekomunikací a má pro vás nabídku. Stačí, když mu ukážete svůj poslední účet za telefon. Zjistí prý, zda využíváte ten správný tarif a zda byste nemohli ušetřit.

Krátký pohled mu obvykle stačí: když s ním podepíšete smlouvu, ušetříte spoustu peněz. Napoprvé vás asi nezlomí, ale čím víc dostáváte nabídek, tím víc asi přemýšlíte, zda na nabídce levného telefonování něco není.

„Asi osmému prodejci jsem nakonec neodolala. Přihlásila jsem se k Tele2, vyhovují mi nižší ceny a to, že jsem se k ničemu nezavázala. Platím minuty, které provolám či prosurfuji na internetu. Jen kdyby nebylo paušálu, který musím posílat Telecomu a o kterém prodejce tiše mlčel,“ vysvětluje svůj výběr Ivana Kotková z Prahy.

Neušetří sice tisíce, ba ani stokoruny, ale proč prý zbytečně platit za služby Telecomu, když alternativní operátor nabízí lepší služby. Jestli však ušetříte právě vy, to záleží i na tom, jak mnoho a kam telefonujete. Tarifů různých společností¨je mnoho, a tak je lepší pečlivě počítat.

Obecně platí, že je lepší „upsat se“ na levnější tarif – připlatit můžete vždycky, ale rušit tarif s mnoha volnými minutami bývá problematické.