Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak získat správné kontakty na správné lidi v zahraničí

aktualizováno 
Není pochyb o tom, že správné kontakty na správné lidi jsou pilířem dobrého byznysu. Ještě víc to platí o dobrých kontaktech s obchodními partnery v cizině. Jak však takové kontakty jednoduše získat?
Podnikání

| foto: Profimedia.cz

Čeští podnikatelé tento problém často řeší účastí na tuzemských i mezinárodních veletrzích a výstavách. Tento postup však stojí docela hodně peněz a ne vždy je jeho výsledkem uzavřený kontrakt.

Hospodářská komora hl.m. Prahy (HKP) nabízí pražským podnikatelům jednodušší řešení: správného obchodního partnera se pokusí vyhledat sama – „na vlastní náklady“. Pracovníci pražské komory budou tyto kontakty navazovat osobně, zejména prostřednictvím celoevropské komorové sítě EuroChambers. Využijí přitom samozřejmě i stávajících vztahů se zahraničními byznysmany. Spolupracovat budou i s obchodně-ekonomickými úseky českých velvyslanectví v cizině, jakož i s ambasádami sídlícími v Praze. „Tento tým a jeho síť kontaktů je už nyní podnikatelům k dispozici,“ říká vedoucí oddělení zahraničí v HKP Jan Hauser.

„Hlavním záměrem projektu je poskytnout pražským podnikatelům – zejména malým a středním firmám – účinný nástroj pro proniknutí na zahraniční trhy, ať už formou exportu zboží a služeb nebo formou expanze firem za hranice Česka. Hlavní cílovou oblastí budou státy Evropské unie, i když know-how a zázemí, které v komoře vytvoříme, bude využitelné i pro vstup na trhy po celém světě,“ dodává.

Pražská komora zájemce o obchody se zahraničními partnery nejdříve podrobně seznámí s možnostmi spolupráce s tou kterou zemí, s legislativou, která se podnikání dotýká. Pak přijdou na řadu jednání „jeden na jednoho“ se zástupci zahraniční firmy.

Mnoha podnikatelům, zejména malým a středním, brání v expanzi na nové trhy především komplikovanost pravidel, kterými se musejí řídit. Pokud se jim poskytne možnost vstupu na zahraniční trhy jedněmi dveřmi, včetně osobních kontaktů v jednotlivých regionálních i celostátních obchodních komorách a včetně poradenského servisu, výrazně se tím zjednoduší jejich vstup na nové trhy a tím se zvýší jejich konkurenceschopnost v evropském měřítku.

Díky tomu, že projekt Eurochambers je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky, mají podnikatelé všechny služby od HKP zadarmo.

popisekVYDĚLEJTE NA ZAHRANIČNÍCH NEMOVITOSTECH:
vybírejte z podceněných regionů

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Vladimír List
Průbojný profesor elektrifikoval Československo, metro chtěl již před válkou

Vladimír List byl univerzitním profesorem na České vysoké škole technické v Brně a inženýrem elektrotechniky, který se výraznou měrou zasloužil o elektrifikaci...  celý článek

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.