Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak získat správné kontakty na správné lidi v zahraničí

aktualizováno 
Není pochyb o tom, že správné kontakty na správné lidi jsou pilířem dobrého byznysu. Ještě víc to platí o dobrých kontaktech s obchodními partnery v cizině. Jak však takové kontakty jednoduše získat?
Podnikání

| foto: Profimedia.cz

Čeští podnikatelé tento problém často řeší účastí na tuzemských i mezinárodních veletrzích a výstavách. Tento postup však stojí docela hodně peněz a ne vždy je jeho výsledkem uzavřený kontrakt.

Hospodářská komora hl.m. Prahy (HKP) nabízí pražským podnikatelům jednodušší řešení: správného obchodního partnera se pokusí vyhledat sama – „na vlastní náklady“. Pracovníci pražské komory budou tyto kontakty navazovat osobně, zejména prostřednictvím celoevropské komorové sítě EuroChambers. Využijí přitom samozřejmě i stávajících vztahů se zahraničními byznysmany. Spolupracovat budou i s obchodně-ekonomickými úseky českých velvyslanectví v cizině, jakož i s ambasádami sídlícími v Praze. „Tento tým a jeho síť kontaktů je už nyní podnikatelům k dispozici,“ říká vedoucí oddělení zahraničí v HKP Jan Hauser.

„Hlavním záměrem projektu je poskytnout pražským podnikatelům – zejména malým a středním firmám – účinný nástroj pro proniknutí na zahraniční trhy, ať už formou exportu zboží a služeb nebo formou expanze firem za hranice Česka. Hlavní cílovou oblastí budou státy Evropské unie, i když know-how a zázemí, které v komoře vytvoříme, bude využitelné i pro vstup na trhy po celém světě,“ dodává.

Pražská komora zájemce o obchody se zahraničními partnery nejdříve podrobně seznámí s možnostmi spolupráce s tou kterou zemí, s legislativou, která se podnikání dotýká. Pak přijdou na řadu jednání „jeden na jednoho“ se zástupci zahraniční firmy.

Mnoha podnikatelům, zejména malým a středním, brání v expanzi na nové trhy především komplikovanost pravidel, kterými se musejí řídit. Pokud se jim poskytne možnost vstupu na zahraniční trhy jedněmi dveřmi, včetně osobních kontaktů v jednotlivých regionálních i celostátních obchodních komorách a včetně poradenského servisu, výrazně se tím zjednoduší jejich vstup na nové trhy a tím se zvýší jejich konkurenceschopnost v evropském měřítku.

Díky tomu, že projekt Eurochambers je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky, mají podnikatelé všechny služby od HKP zadarmo.

popisekVYDĚLEJTE NA ZAHRANIČNÍCH NEMOVITOSTECH:
vybírejte z podceněných regionů

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tradiční benefity netáhnou, lidé chtějí příspěvek na bydlení nebo relax

Minimální nezaměstnanost a boj o uchazeče, který vedou firmy napříč obory, se odráží i v nabídce nefinančních benefitů. Objevují se bonusy, o kterých ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Deset kroků, díky nimž projdete úspěšně pohovorem

Právě teď je velmi vhodná doba ke změně zaměstnání, pokud o ní uvažujete. Sháňka po odbornících je totiž obrovská. Psycholožka Stanislava Klocová radí, na co...  celý článek

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...
Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...

Podpora ANO, ČSSD i KSČM se podle říjnového průzkumu agentury Median od září mírně snížila. Podobně klesala i podpora T... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.